Sprzedawaj dużo i skutecznie dzięki SMS-om. Case Study.
Od momentu w którym zaczęliśmy używać telefonów komórkowych minęło parędziesiąt lat. Wiadomości SMS natomiast są w powszechnym użyciu już ponad ćwierć wieku. W czasach kiedy technologie gnają do przodu a pół roku stanowi technologiczny krok milowy, czy takie narzędzia jak SMS, mają jeszcze szansę bytu i skuteczności? Okazuje się, że tak, co dobitnie widać na przykładzie firmy CONCIERGE ESTATE Sp. z o.o., która dzięki zastosowaniu narzędzia jakim jest SMS zbudowała sukces swoich akcji promocyjnych.
SMS umiera i zastępowany jest przez komunikatory – takie zdanie słyszymy co jakiś czas i już od jakiegoś czasu. Póki co nie zapowiada się na to. Dlaczego? Ponieważ SMS to narzędzie proste, skuteczne i uniwersalne. Dzięki swojej prostocie sprawdza się praktycznie wszędzie, podczas każdej akcji i daje pewność dostarczenia wiadomości. Każdy telefon – niezależnie od modelu, niezależnie od rodzaju, odbierze i wyśle krótką wiadomość tekstową. Z siły i skuteczności SMS-a skorzystała w swojej kampanii promującej program paliwo.auto.pl firma Concierge Estate Sp. z o.o.
CONCIERGE ESTATE Sp. z o.o. to firma, która odpowiedzialna jest za komunikację marketingową oraz pozyskiwanie leadów i klientów w postaci małych i średnich firm dla marki Circle K. Wśród klientów marki najwięcej jest firm świadczących przewozy, biznesów transportowych, taxi oraz firm świadczących usługi przeprowadzkowe.
Oferta dostępna jest pod adresem www.paliwo.auto.pl który też komunikowany jest w kampaniach realizowanych za pomocą SerwerSMS.pl Jakie są przewagi konkurencyjne programu tłumaczy Kamil Sikora, CEO Concierge Estate Sp. z o.o.
Naszą ofertę kierujemy do firm które chcą mieć jedną zbiorczą fakturę, wysokie rabaty oraz nie mieć żadnych dodatkowych kosztów z tego tytułu.
De facto to co oferujemy to:
1. Wygoda (Jedna zbiorcza faktura)
2. Comiesięczne oszczędności (zarówno na paliwie i myjni jak również na zastąpieniu wielu dokumentów księgowych jednym, co wpływa w przypadku małych firm na znaczne obniżenie kosztów prowadzenie księgowości).
3. Darmowy system do zarządzania wszystkimi informacjami dotyczących tankowań (karty i ich utrzymanie też są darmowe).
Kampanie SMS
Dlaczego akurat kampanie SMS a nie inny kanał komunikacji? Pomysł na akcję wziął się z chęci lepszego wykorzystania naszej bazy danych ponieważ SMSy są częściej czytane i otwierane niż maile, zarówno w komunikacji mającej na celu pozyskanie nowego klienta jak również mającej na celu aktywizację w bazie już istniejących klientów.
Dajemy korzyści w postaci tańszego Paliwa i myjni, zbiorczej FV i nie pobieramy żadnych opłat za obsługę. Oferta jest najlepszą ogólnie dostępną tego typu ofertą na rynku – tłumaczy Sikora.
W kwietniu 2018 roku firma zrealizowała kampanię do własnej bazy 3589 odbiorców z branży taksówkarskiej.
Treść SMS-a: Witaj :) Wiemy jak wazna dla Twojej Korporacji TAXI jest optymalizacja kosztow PALIWA! Przygotowalismy dla Waszych Taksowkarzy oferte korzysci na stacjach Circle K: Jedna zbiorcza FAKTURA z calego miesiaca Rabat na paliwa do 20 groszy Rabat na autogaz do 10 groszy Rabat na myjnie, plyny do spryskiwaczy, oleje silnikowe i akcesoria Brak oplat za wydanie i uzywanie kart (brak kosztow dodatkowych) wejdz juz teraz i przystap do programu! Szczegoly i rejestracja: WWW.PALIWO.AUTO.PL W razie pytan pisz na: kamil@paliwo.auto.pl Do zobaczenia na stacji Circle K (dawny Statoil) Milego Dnia :)
Wiadomość SMS była dość długa – teoretycznie zbyt długa aby odbiorcę przekonać do całego jej przeczytania. Jak się jednak okazało organizatorom udało się pozyskać aż kilkanaście firm z przeprowadzonej wysyłki, dzięki czemu kampania SMS finansowo zwróciła się z nawiązką.
We wrześniu wysyłkę przeprowadzono do bazy firm transportowych, kurierskich i przeprowadzkowych. Własna baza liczyła 1200 podmiotów.
Treść SMS-a: Optymalizacja kosztow PALIWA DUZY RABAT na stacjach Circle K Jedna zbiorcza FAKTURA Rabat na paliwa do 20 gr Rabat na gaz 10 gr Rabat na myjnie 15% Brak oplat za wydanie i uzywanie kart Skorzystaj i zarejestruj sie juz teraz otworz.to/circlek Masz pytania pisz: kamil@paliwo.auto.pl
Zastosowano link do mierzenia otwarć a treść bardziej skondensowano. Efekt: 11 nowych klientów. Koszt kampanii już na starcie zwrócił się 10-krotnie pamiętając przy tym, że korzystanie z kart paliwowych to proces stały a dla firmy zysk długofalowy.
To, co złożyło się na niesamowity sukces całej kampanii to skumulowanie się kilku faktów:
- Własna baza. Nic nie gwarantuje takiego sukcesu prowadzonych działań jak własna, żmudnie budowana baza faktycznie zainteresowanych odbiorców.
- Odpowiedni komunikat: chwytliwy, interesujący, zwięzły z inteligentną zaczepką słowną na samym początku – to gwarancja przeczytania wiadomości do końca.
- Ciekawa promocja – w tym przypadku 2 bilety w cenie 1. Lubimy przecież promocje i płacenie mniej.
- Prosty, skuteczny kanał. Mowa oczywiście o SMS-ie, który dostarczany jest na najbardziej prywatne urządzenie naszego klienta, czyli na telefon komórkowy, który nosimy cały czas przy sobie.
- Doskonałe narzędzie z bardzo dobrą przepustowością i dostarczalnością. Wybór narzędzia do wysyłki wiadomości nie powinien być kwestią przypadku. Warto sprawdzić, jaką skutecznością może pochwalić się firma, jak chroni dane i czy jest rzetelna. W przypadku firmy Milewski & Partnerzy wybór padł na SerwerSMS.pl
- Zamieszczenie dedykowanego linka w treści wiadomości. Takie rozwiązanie pozwala kierować na dedykowany landing page, gdzie odbiorca jest w stanie natychmiast dokonać zakupu. Dodatkowo takie rozwiązanie pozwala na mierzenie skuteczności i konwersji.
To, co dodatkowo doskonale sprawdza się w tego typu wysyłkach, dodatkowo podbijając skuteczność prowadzonych akcji to zastosowanie reguły niedostępności, czyli ograniczenia czasowego, które skłaniało do szybkiego podjęcia decyzji.
Sukces ma różne oblicza, jednak najczęściej jego wyznacznikiem jest sprzedaż. Niewątpliwie wciąż i nieustannie SMS jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi sprzedażowych, gwarantujących sukces.