Rok w pigułce - podsumowanie 2021
Drogi kliencie! W 2022 rok wchodzimy z nowymi pomysłami i energią, by jeszcze lepiej zadbać o rozwój naszej platformy CPaaS. Pracujemy stale nad poprawą bezpieczeństwa szeroko rozumianej komunikacji mobilnej, co wiąże się z nieustannym poszukiwaniem coraz lepszych procesów i usprawnień. Robimy wszystko, by ten rok był bardziej efektywny, a nasze narzędzia były lepiej dostosowane do potrzeb podmiotów z wielu branż. Stale też poszerzamy współpracę z innymi podmiotami i stawiamy na rozwój integracji, które stają się istotne w komunikacji SMS w dobie rozwoju świata online oraz automatyzacji procesów sprzedażowych. Wiemy, że ten rok będzie rokiem przyspieszonych działań cyfrowego świata, profesjonalne firmy będą chętniej sięgać po sprawdzone narzędzia, a w tych jesteśmy wyspecjalizowani! Poniżej przedstawiamy szereg działań, które rozpoczęliśmy, albo już wdrożyliśmy w roku 2021.
Usprawnienie systemu
Platformę rozwijamy od prawie 20 lat. Naszym atutem jest jej sprawne i bezpieczne działanie. Oferujemy wiele narzędzi, z których można skorzystać, czyli tworzyć kampanie bezpośrednio z panelu klienta poprzez integrację lub zdalnie poprzez integrację z API własnego oprogramowania lub korzystając z jednej z kilkuset gotowych wtyczek i gotowych modułów. W ten sposób jesteśmy w stanie zadbać o sprawne dostarczenie kilku milionów komunikatów dziennie. Stale dbamy, by nasz serwis ewoluował i zapewniał optymalne rozwiązania i funkcjonalności. Poniżej przedstawiamy zmiany, które wprowadziliśmy w ostatnich 4 kwartałach:
- Rozwinęliśmy standardowy import kontaktów
Wraz z końcem roku, zaktualizowaliśmy funkcjonowanie standardowego importu, który odbywał się dotychczas bez możliwości dodania plików: XLS, XLSX, ODS i VCF (wcześniej był do tego potrzebny import zaawansowany). To usprawnia działanie serwisu i pozwala na ekspresowy import własnych danych - zarówno numery telefonu, treść wiadomości, jak i inne dane - a za tym idzie, realizacja kampanii w sposób dużo szybszy. - Regularnie podnosimy bezpieczeństwo
W tym roku wprowadziliśmy regularne testy penetracyjne do naszego systemu. OWASP, bo o tym mowa, to międzynarodowy standard badania bezpieczeństwa serwisów i powierzonych tam danych. Przeprowadzane regularnie dają korzyści w postaci wykrycia potencjalnych podatności, które mogą zostać wykorzystane przez cyberprzestępców. To kolejny krok do jeszcze wyższego bezpieczeństwa globalnej komunikacji SMS oraz podwyższenie standardów. - Rozwój trendów marketingowych
SMS to standardowo 160 znaków, który od prawie 30 lat przesyłany jest biznesowo i prywatnie. Teraz w każdej krótkiej wiadomości tekstowej, dodatkowo możesz użyć popularnych emotikonek. Nazwa Emotikon pochodzi z połączenia angielskich słów emotion oraz icon - co oznacza emocje i ikonkę. Wysyłając ulubione "emotki" w kampaniach SMS Twoje wiadomości będą bardziej barwne, a emocje przekazywane jeszcze mocniej będą angażowały odbiorcę, poprawiając jakość komunikatów. - RCS
Pracujemy nad prowadzeniem RCS-a na stałe na polski rynek komunikacji mobilnej. To już ostatni etap testów i prac nad tym nowym kanałem komunikacji. SMS 2.0, bo tak popularnie jest nazywany, to połączenie standardowego SMS-a z komunikatorem oraz prostą aplikacją mobilną.
- Tarcza 360 - algorytm chroniący komunikację SMS
Bezpieczeństwo komunikacji SMS, to dla nas priorytet i ogromne wyzwanie. Nad algorytmem, który weryfikuje linki w treści wiadomości, porównuje je z innymi linkami oraz sprawdza dodawanie nazw nadawcy, pracowaliśmy od wielu lat. Dzięki współpracy z takimi gigantami, jak Google, Bitly, CER stworzyliśmy inteligentny system do weryfikacji wiadomości tak, by stworzyć ekosystem chroniący dane i pieniądze użytkowników. Prace nad dalszym rozwojem Tarczy trwają, a do grona członków ekosystemu dołączają kolejne firmy i instytucje.
- Kolejny rok z certyfikatem ISO
Tak, to już kolejny rok z potwierdzeniem, że spełniamy najwyższe standardy bezpieczeństwa. ISO to organizacja pozarządowa i całkowicie niezależna, a jej członkowie nie są delegowani przez rządy. Potwierdza to, że ochrona informacji w naszym serwisie spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i jest priorytetem.
Integracje oraz współprace
- IDEA commerce
Jednym z przewodnich produktów jest IDEAerp. System ERP to zintegrowany system informatyczny, służący do obszernego zarządzania procesami biznesowymi w Twojej firmie. IDEAerp jest dedykowane branży e-commerce, a to oznacza, że pozwala na pełną integrację i optymalizację pracy. Dzięki integracji z SerwerSMS zapewniona jest automatyczna wysyłka wiadomości SMS, na każdym etapie zamówienia. - ALAN Systems
ALAN Systems od 1999 roku działa w branży IT tworząc oprogramowanie dopasowane do potrzeb klienta. Dedykowane rozwiązania w oparciu o najnowsze technologie wspierają nowoczesne firmy w osiągnięciu ich unikalnych celów. Firma oferuje również sprawdzone rozwiązania takie jak m.in. ATMS Kids/ ATMS Watch wspierające codzienną pracę. System został stworzony dla przedszkoli i żłobków. Dzięki ATMS Kids komunikacja stała się banalnie prosta, a kontakty na linii rodzice - przedszkole jeszcze szybsze i przyjemniejsze. - User.com
User.com jest platformą zapewniającą swoim klientom intuicyjne narzędzia do automatyzacji działań marketingowych, sprzedażowych i obsługi klienta. Nasze SMS-y stanowią ważną część działania serwisu. Popularny “User” integruje w jednym miejscu wszystkie kanały komunikacji, CRM oraz przyjazne dla użytkownika narzędzia analityczne i raportowe. Sercem User.com jest moduł automatyzacji z intuicyjnym narzędziem do tworzenia automatyzacji typu „drag & drop” oraz biblioteką gotowych do użycia szablonów. - Salesforce
Salesforce to rozbudowany serwis działający całkowicie w chmurze integrujący wiele narzędzi w jednym miejscu. To nie tylko CRM, ale platforma dostarczająca rozwiązania z obszarów takich jak: wsparcia klienta, automatyzacja marketingu, automatyzacja sprzedaży, budowanie społeczności i relacji z klientami, oraz analizy danych. Dzięki tej integracji, którą zaprezentujemy niebawem, będzie możliwa łatwa wysyłka SMS z tego serwisu. - Call Center Online
Call Center Online to wielokanałowa platforma do prowadzenia firmowego telemarketingu. Prostota obsługi sprawia, że narzędzie jest dostępne praktycznie dla każdego przedsiębiorcy, który potrzebuje telemarketingowego wsparcia procesów sprzedaży i obsługi klienta. Jednym z narzędzi jest właśnie krótka wiadomość tekstowa, która idealnie sprawdza się w projektach call center. - Reklamator
Reklamator to platforma online do obsługi zgłoszeń reklamacyjnych, zwrotów oraz monitorowania jakości produktów, procesów i obsługi posprzedażowej. Bardzo elastyczna i rozbudowana konfiguracja pozwala na dostosowanie systemu do dowolnego procesu biznesowego obowiązującego w organizacji, w tym także zaplanowania dobrej komunikacji SMS, czyli powiadomień masowych oraz personalizowanych. Pozwoli zaangażować osoby najbardziej kompetentne na każdym etapie obsługi zgłoszeń. Pamiętaj, że twój sposób obsługi reklamacji może być okazją do zbudowania silnej więzi z klientem.
Inne ważne wydarzenia
- Debiut giełdowy Spółki Vercom SA
W czwartek, 6 maja 2021 r., nasza spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiut na parkiecie pozwoli na jeszcze szybszy rozwój i pozwoli utrzymać dynamiczne tempo wzrostu. W ten sposób jesteśmy w stanie wspierać szybko rosnące zapotrzebowanie na usługi CPaaS, które oferujemy jako spółka i wszystkie projekty działające w ramach grupy. Do tego na pewno przyczyni się także wzrost sektora e-commerce, który w trakcie i po pandemii znacznie przyspieszył.
- Rozszerzenie współpracy z partnerami z grupy kapitałowej
W ramach grupy kapitałowej Vercom SA postanowiliśmy rozszerzyć współpracę z projektami działającymi w chmurze i dalej je rozwijać w roku 2022. Podjęliśmy działania w celu zacieśnienia działań z tymi projektami: EmailLabs - projekt specjalizujący się w mailingu SMTP idealnie sprawdzający się w dostarczaniu maili transakcyjnych i marketingowych. E-maile w połączeniu z SMS-ami są idealnymi narzędziami do kontaktu z klientem.
- Wsparliśmy po raz kolejny WOŚP
Kolejny raz zagraliśmy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, która w dniu finału dzięki SMS-om zebrała aż 1,5 mln PLN. Akcję realizujemy na przełomie roku. Przygotowaliśmy specjalną stronę dedykowaną: https://smsnawosp.serwersms.pl/ na której, w czasie rzeczywistym można sprawdzić, ile zebrano pieniędzy dzięki krótkim wiadomościom tekstowym.
Podsumowanie
Rok 2021 był kolejnym rokiem intensywnej pracy i rozwoju na wielu płaszczyznach. Cieszymy się niezmiernie, że możemy wspólnie działać i współpracować, a także z tego, że jesteśmy w stanie dostarczyć najlepsze narzędzia, które są obecne na rynku.
W tym roku planujemy kolejne działania w celu ulepszania serwisu i zdobywania kolejnych rynków. Ważnym wydarzeniem będzie dla nas wprowadzenie SMS-a 2.0 na rynek polski oraz na rynki sąsiednie. Pokładamy nadzieję w tym, że “rozszerzony” SMS mocno zrewolucjonizuje komunikację z użytkownikami poprzez jeszcze lepsze dopasowanie, szybsze działanie oraz personalizację komunikatów i silniejszą interakcję.
Dziękujemy, że jesteście z nami!
Daniel Zawiliński Dyrektor Zarządzający SerwerSMS.pl
Dziękuję wszystkim naszym klientom i partnerom za wspaniały rok 2021. liczę na to, że i w kolejnych latach będziemy mogli dalej tak dobrze współpracować, rozwijając biznes i wysyłać mnóstwo wiadomości. Dzięki Waszym sugestiom nasz serwis staje się lepszy każdego dnia. Nasz zespół specjalistów robi wszystko, by rok 2022 był jeszcze lepszy od poprzedniego.
W kolejnych miesiącach będziemy się starali wprowadzić kolejne narzędzia na rynek CPaaS - takie, jak RCS i WhatsApp, a priorytetem dla nas będzie w dalszym ciągu bezpieczeństwo komunikacji mobilnej oraz rozwój ekosystemu Tarczy wraz z partnerami.