Marketing SMS w Branży Fashion: Wykorzystanie potencjału kanału SMS do zwiększania sprzedaży

Marketing SMS stanowi nieocenione narzędzie, umożliwiające szybki i bezpośredni kontakt z klientami. W erze dynamicznych zmian w komunikacji mobilnej, gdzie prawie 8 na 10 polskich internautów decyduje się na zakupy online, kluczowym wyzwaniem staje się skuteczne dotarcie z przekazem do klienta. Wartościowa baza numerów, personalizacja komunikatów i strategiczne wykorzystanie kodów rabatowych w połączeniu z optymalizacją czasu wysyłki stanowią kluczowe elementy budujące efektywność kampanii. W artykule przyjrzymy się, jak te aspekty wpływają na skuteczność działań marketingowych, pozostając w zgodzie z oczekiwaniami współczesnego klienta


Rynek w praktyce, czyli jak kupują Polacy?

Obecnie 79% polskich użytkowników internetu decyduje się na zakupy online, co stanowi wzrost w porównaniu z poprzednimi okresami lat ubiegłych. To znaczy, że w dzisiejszych czasach klienci nie lubią czekać. Im szybciej otrzymają odpowiedź i im sklep sprawniej realizowane jest zamówienie, tym lepiej. Ten trend nakazuje rozwój narzędzi i technologii umożliwiających automatyzację i usprawnienie całej logistyki. Według raportu Gemini Polska „E-commerce w Polsce 2023”, aż 83% klientów ulega motywacji do zakupu, gdy sklep zapewnia szybką dostawę.

Zgodnie z informacjami w raporcie Tpay “Jak Polacy kupują online w 2023” preferencje użytkowników, co do wyboru urządzenia, na którym dokonują zakupu są różne. Najczęściej używane do zakupów w sieci są: komputer lub laptop, co stanowi aż 56%, 34% badanych preferuje smartfon, 3% woli dokonywać zakupów na za pomocą tableta, natomiast 6% osób korzysta z różnych urządzeń, co oznacza, że użytkownikowi jest to obojętne, z jakiego urządzenia korzysta.To pokazuje, jak ważna jest komunikacja SMS, gdzie przekaz, w takiej wiadomości, trafia bezpośrednio na ekran potencjalnego klienta.

Paweł CIchocki   Head of Marketing at Tpay Paweł Cichocki - Head of Marketing w Tpay


"Wykorzystanie kanału SMS do promocji i informowania klientów o nowościach, wyprzedażach czy ofertach specjalnych może przynieść znakomite rezultaty. Personalizowane wiadomości tekstowe, wysyłane w odpowiednich momentach, mogą zachęcić klientów do zakupów i budować lojalność wobec marki. Dlatego też każdy e-commerce powinien udostępniać szeroki wachlarz metod płatności. Zgodnie z naszym ostatnim badaniem, „Jak Polacy lubią płacić online?”, sporym zainteresowaniem cieszą się portfele elektroniczne, za pomocą których płatność preferuje 26% polskich internautów. Potwierdzenie płatności kodem lub za pomocą biometrii znacząco przyspiesza proces finalizowania zakupów. Co więcej, im większy będzie ich wybór, tym większa szansa, że klient dokończy zakupy".

Budowanie własnej bazy numerów

Wartość własnej Bazy kontaktów

Zakup gotowych baz numerów może prowadzić do niewystarczająco dobrze ukierunkowanych kampanii, co wpływa na ich skuteczność. Dodatkowo, w świetle przepisów RODO, korzystanie z takich list może prowadzić do problemów prawnych. Dlatego zdecydowanie zalecamy samodzielne gromadzenie kontaktów do bazy odbiorców.

Jak zbudować wartościową bazę numerów w branży odzieżowej?

W branży modowej istnieje wiele sposobów na pozyskanie cennych numerów telefonów. Programy lojalnościowe, karty stałego klienta i rejestracje w systemie, gdzie klient pozostawi swój numer, to doskonałe źródła danych. Oferując klientom korzyści w zamian za udzielenie zgody na otrzymywanie wiadomości SMS, budujesz bazę z potencjalnie zainteresowanymi odbiorcami. W SerwerSMS znajdziesz kilka narzędzi, które pozwolą automatyzować pozyskiwanie numeru telefonu. Są to m.in.:

  • numery dedykowane
  • widżet na stronie
Martyna Nysztal Martyna Nysztal - New Business Specialist


"Dedykowane numery, zarówno te 4-cyfrowe, jak i 9-cyfrowe, oraz widżet umieszczony na stronie internetowej, automatyzują proces zapisywania klientów do bazy kontaktów. Całość odbywa się w sposób bezproblemowy i efektywny - a to znacznie ułatwia skalowanie działań marketingowo - sprzedażowych."

Personalizacja w komunikacji SMS

W świecie konkurencji i zatłoczonego informacją rynku personalizacja komunikatów SMS stanowi klucz do zwiększenia zaangażowania klientów. Wprowadzanie imienia, oferowanie spersonalizowanych propozycji lub dostarczanie informacji na temat dostępności ulubionych produktów, by odbiorca czuł się bardziej związany z marką. Najważniejszą kwestią personalizacji jest bycia w danym miejscu i czasie, by jak najtrafniej odpowiedzieć na aktualną potrzebę użytkownika. Indywidualne podejście nie tylko wzmacnia więź klienta z marką, ale także skłania go do podejmowania pożądanych działań, takich jak zakup, rejestracja, ratowanie porzuconego koszyka. Dodatkowo personalizacja pozwala markom lepiej zrozumieć preferencje klientów, co umożliwia dostosowanie przyszłych kampanii do ich potrzeb (historyczna analiza działań użytkownika). W skrócie personalizowane krótkie wiadomości tekstowe mogą prowadzić do większej skuteczności marketingowej, zwiększenia lojalności klientów oraz budowania długotrwałych relacji.

W branży modowej, gdzie oczekiwania klientów są wyjątkowo wysokie, personalizacja komunikatów staje się jeszcze ważniejsza. Konsumenci coraz bardziej oczekują indywidualnego podejścia, które nie tylko ich zadowoli, ale także sprawi, że poczują się docenieni. Personalizacja w kanale SMS nie tylko buduje lojalność klientów, lecz także zwiększają szanse na większą konwersję. Dzięki temu marki modowe mogą lepiej dostosować się do indywidualnych potrzeb swoich klientów.

Kamila Gębik   CEO Kammediapl Kamila Gębik - CEO Kammedia.pl, CCO Go2nft, autorka książek “Piękny e-commerce. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie” i “Przyszłość e-commerce dla fashion i beauty”. Organizatorka konferencji napedzamyecommerce.pl


"Sztuczna inteligencja połączona z kampanią marketingową za pośrednictwem SMS, może zdziałać prawdziwe cuda pod kątem personalizacji klientów. Współczesny klient oczekuje “hiperpesonalizacji” i bardzo często podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem impulsu, jednocześnie nie rozstając się ze swoim smartfonem. Poluje na nowości, wyprzedaże, akcje specjalne swoich ulubionych marek fashion. Zapewniając konsumentom połączenie z Twoim sklepem za pośrednictwem wiadomości SMS, budujesz więź z marką, pielęgnujesz zaufanie i zatrzymasz klienta na dłużej".

Stosowanie kodów rabatowych i promocji

Zachęta do Zakupów poprzez Kody Rabatowe
Wykorzystanie kodów rabatowych i promocji w wiadomościach SMS to skuteczna strategia zachęcająca do zakupów. Odbiorcy, którzy otrzymują ekskluzywne oferty, czują się wyjątkowi i zmotywowani do skorzystania z promocji.

Dobrze zaplanowane kody rabatowe powinny być atrakcyjne, łatwe do zapamiętania i dostarczone w atrakcyjnej formie. Warto także określić czas obowiązywania promocji, co dodatkowo skłoni do szybszej decyzji zakupowej. Jak Tworzyć Efektywne Kody Rabatowe w Branży Odzieżowej? Sprawdź na grafice obok, jak robi to Gorteks!

SMS GORTEKS

Optymalny czas wysyłki SMS-a

Optymalizacja czasu kampanii marketingowych to bardzo ważna kwestia. Dostosowanie momentu wysyłki do aktywności klientów oraz uwzględnienie lokalizacji może zdecydowanie wpłynąć na skuteczność kampanii SMS. Unikaj wysyłki w nieodpowiednich godzinach i dostosuj treść do aktualnych potrzeb odbiorców. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule "Wysyłka kampanii SMS późnym wieczorem? Nie jest to dobry pomysł! W takim razie kiedy?"

Inaczej sprawa wygląda w przypadku SMS-ów informacyjnych. Tutaj nie ma jednej reguły! SMS z ważną informacją niemarketingową wysyłany jest w zasadzie o każdej porze. Sens takiego SMS-a jest taki, by niezależnie od dnia i czasu szybko przekazać bardzo ważną informację. Jeżeli klient kupuje w internecie późnym wieczorem, to oczywiście potwierdzenie zakupu w krótkiej wiadomości tekstowej zostanie także wysłane nawet o 22:00, czy 23:45!

Podsumowanie

Skuteczne wykorzystanie marketingu SMS fashion opiera się na precyzyjnym budowaniu bazy numerów, personalizacji komunikatów, sprawnym stosowaniu kodów rabatowych i promocji, oraz optymalizacji czasu i lokalizacji wysyłki. Adaptacja do zmieniających się preferencji klientów oraz systematyczne dostosowywanie strategii są kluczowe dla utrzymania wysokiej skuteczności kampanii, pozostając jednocześnie zgodnymi z oczekiwaniami współczesnego konsumenta. Wspólnie te elementy kształtują skuteczną strategię marketingową w dzisiejszym mobilnym środowisku handlu.
 

Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo