CASE STUDY: SerwerSMS.pl dla Karty paliwowe Sp. z o. o.

Krótkie wiadomości tekstowe, czyli powszechnie znane wszystkim SMS-y, obecne są w naszym życiu już ponad ćwierć wieku. Oprócz tego, że wykorzystuje się je w komunikacji prywatnej, znajdują one bardzo szerokie zastosowanie w biznesie, a nawet w sektorze publicznym. Skuteczne wspierają funkcjonowanie najmniejszych i największych firm z wielu branż, będąc nie tylko ważnym narzędziem komunikacyjnym, ale i marketingowym.


Szybkość i nawet 98% open rate, prostota i różne warianty wykorzystywania, niskie koszty obsługi, możliwość profilowania, integracji z innymi narzędziami czy otrzymywania komunikatów zwrotnych to tylko przykładowe korzyści wykorzystywania marketingu mobilnego. Raport „Komunikacja SMS w Polsce” opracowany przez Platformę SerwerSMS.pl wskazuje, że firmy wykorzystują SMS-y głównie do wysyłki oferty handlowej i informowania o promocjach (61%), powiadomień o statusach np. przesyłek czy przypomnień o niezapłaconych FV (54%), komunikatów wewnętrznych (29%) oraz podtrzymywania relacji z klientami (25%).

Jak wykorzystać zatem potencjał SMS np. w kampanii promocyjnej B2B? Przykładem może być akcja zrealizowana przez Platformą SerewerSMS.pl na zlecenie firmy Karty paliwowe Sp. z o. o., odpowiedzialnej za komunikację marketingową oraz pozyskiwanie leadów i klientów w postaci małych oraz średnich firm dla marki Circle K.

Wśród klientów marki Circle K. najwięcej jest firm świadczących usługi transportowe, taxi oraz firm wykonujących usługi przeprowadzkowe. Oferta stacji benzynowych skierowana jest do przedsiębiorstw chcących otrzymać jedną zbiorczą fakturę oraz gwarantowane, wysokie rabaty bez generowania żadnych dodatkowych kosztów z tego tytułu. Korzyści, jakie przygotowano dla klientów firmy to wygoda, comiesięczne oszczędności oraz darmowy system do zarządzania wszystkimi informacjami dotyczącymi tankowań. Swoją ofertę marka zdecydowała się zakomunikować organizując kampanię mobilną.

Pomysł na akcję powstał z potrzeby efektywniejszego wykorzystania narzędzia, jaką była istniejąca baza danych. Autorom kampanii zależało na pozyskaniu nowych klientów, jak i aktywizacji tych obecnych już w bazie. O wyborze SMS-ów przesądził m.in. ich wysoki poziom otwieralności poprzedzony szybkim dostarczeniem komunikatu, a także to, że krótkie wiadomości tekstowe są również bardziej indywidualną i bezpośrednią formą komunikacji. Ponadto marka była zdecydowana na właśnie takie narzędzie, ponieważ już wcześniej korzystała z sukcesem z tej formy komunikacji przy innych projektach.

Akcja skierowana była do firm związanych z transportem, dla których istotnym wydatkiem prowadzenia działalności jest paliwo i eksploatacja pojazdów. Niższe koszty tankowania i myjni oraz zbiorcza FV czy brak dodatkowych opłat za obsługę, stanowiły zatem atrakcyjny dla tego typu podmiotów pakiet bezpośrednich korzyści, plasując się jako najlepsza, ogólnie dostępna tego typu oferta na rynku.

Przebieg akcji

Kampania po raz pierwszy wystartowała w kwietniu 2018, kiedy to firma Karty paliwowe Sp. z o. o. zrealizowała wysyłkę SMS do własnej bazy klientów Circle K. zawierającej ponad 3,5 tys. odbiorców z branży taksówkarskiej. Komunikaty skonstruowano tak, aby zawierały najważniejsze elementy oferty oraz informację o tym, jak szybko i sprawnie przystąpić do programu.

Treść SMS-a: Witaj :) Wiemy jak wazna dla Twojej Korporacji TAXI jest optymalizacja kosztow PALIWA!  Przygotowalismy dla Waszych Taksowkarzy oferte korzysci na stacjach Circle K: Jedna zbiorcza FAKTURA z calego miesiąca. Rabat na paliwa do 20 groszy. Rabat na autogaz do 10 groszy. Rabat na myjnie, plyny do spryskiwaczy, oleje silnikowe i akcesoria. Brak oplat za wydanie i uzywanie kart (brak kosztow dodatkowych). Wejdz juz teraz i przystap do programu! Szczegoly i rejestracja: WWW.PALIWO.AUTO.PL  W razie pytan pisz na: kamil@paliwo.auto.pl Do zobaczenia na stacji Circle K (dawny Statoil) Milego Dnia :)

W wiadomości zamiast numeru telefonu zastosowano nazwę nadawcy, która daje odbiorcy SMS-a poczucie, że otrzymał ją od znanej, profesjonalnej firmy lub instytucji i wzbudza jego zaufanie. Przesłany komunikat był dość długi - teoretycznie zbyt długi, aby odbiorcę przekonać do przeczytania całości - taka długość pozwoliła jednak na prezentację pełnego zakresu oferty. Jak się okazało prezentacja była skuteczna, gdyż organizatorom udało się ostatecznie pozyskać od razu aż 17 klientów z przeprowadzonej wysyłki, dzięki czemu kampania SMS finansowo zwróciła się z nawiązką.

Kilka miesięcy później, we wrześniu, zrealizowano natomiast wysyłkę do bazy firm transportowych, kurierskich i przeprowadzkowych. Ta baza liczyła 1200 podmiotów.

Treść SMS-a: Optymalizacja kosztow PALIWA. DUZY RABAT na stacjach Circle K. Jedna zbiorcza FAKTURA. Rabat na paliwa do 20 gr. Rabat na gaz 10 gr. Rabat na myjnie 15%. Brak oplat za wydanie i uzywanie kart. Skorzystaj i zarejestruj sie juz teraz otworz.to/circlek Masz pytania pisz: kamil@paliwo.auto.pl.                                                                                                                          

Tym razem  zdecydowano się mierzyć konwersję przy użyciu linku kierującego do rejestracji w programie, a treść skrócono. Skutkiem akcji przybyło 11 nowych klientów. Koszt kampanii już na starcie zwrócił się 10-krotnie, przy czym warto pamiętać, że korzystanie z kart paliwowych to proces stały i regularny, a zysk dla firmy Circle K. perspektywiczny.

Podsumowanie

W wyniku przeprowadzonych kampanii z przygotowanej oferty skorzystało blisko 30 klientów, którzy podjęli długofalową współpracę z marką. O sukcesie akcji przesądza efekt w postaci zrealizowanego celu - pozyskano nowych klientów i zaktywizowano dotychczasowych, jednocześnie przypominając pozostałym o dostępności atrakcyjnej oferty. Punktem wyjścia była własna baza kontaktów, a doświadczenie SerwerSMS.pl pokazuje, że nic nie gwarantuje takiego sukcesu prowadzonych działań, jak własna, skrupulatnie budowana baza faktycznie zainteresowanych odbiorców. Drugim ważnym czynnikiem jest zamieszczenie dedykowanego linku w treści wiadomości. Takie rozwiązanie umożliwia np.: kierowanie do dedykowanego landing page, gdzie odbiorca ma możliwość dokładnego zapoznania się z ofertą i skorzystania z niej.

Po przeprowadzonych działaniach pojawiło się również kilka ważnych wniosków. Po pierwsze, o skuteczności kampanii decydują przemyślane i dobrze zaplanowane działania - kampania przeprowadzona bez większego namysłu, w pośpiechu, to kampania przegrana. Drugim istotnym czynnikiem jest treść wysyłanej wiadomości - zawsze warto sprawdzić ją kilkukrotnie i dobrze, jeśli zrobi to kilka osób. Pozwoli to zweryfikować, że w komunikacie o tej długości udało się uchwycić główny przekaz wiadomości. Bardzo duże akcje warto również planować w określonym horyzoncie czasowym w czasie, wówczas feedback ze strony rynku łatwiej jest obsługiwać. Fundamentem nade wszystko jest jednak cel i jak widać, z powodzeniem może to być cel sprzedażowy.

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl

Ceny za połączenia i SMS-y wewnątrz UE będą niższe

Od 15 maja operatorzy zobowiązani są do stosowania nowych, regulowanych stawek w połączeniach...

SMS ostrzegał przed silnym wiatrem

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa wysyła coraz częściej SMS-y z  ostrzeżeniami. Ostrzeżenia drugiego...
Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.