SMS w służbie ściągania należności

10/07/2017
To, że SMS ma wiele zastosowań, wiadomo nie od dziś. Sprawdza się praktycznie w każdej branży zarówno do komunikacji zewnętrznej jak i wewnętrznej. Jako wiadomości marketingowe, organizacyjne, powiadomienia ale także jako przypomnienia o zapłacie.

Firmy windykacyjne to jedna z wielu branż, które bardzo intensywnie korzystają z dobrodziejstw wiadomości SMS. Jednak tak naprawdę każda firma wystawiająca faktury z terminem płatności, na pewno doceni efektywność SMS-a przypominającego o płatnościach.

Z naszych obserwacji wynika, że SMS-y bardzo dobrze sprawdzają się jako „przypominajki” o zbliżającym się terminie zapłaty. Często jest tak, że w ferworze spraw dnia codziennego, umykają nam pewne rzeczy, takie jak płatność za fakturę. SMS-y stoją w tym wypadku na straży terminowego regulowania płatności. Co więcej, coraz częściej można usłyszeć zdanie „nie zapłaciłem, ponieważ nie dostałem SMS-a przypominającego”.

Jaka jest optymalna liczba SMS-ów przypominających o zapłacie?

Każdy podchodzi do tematu inaczej. Największą skuteczność ma podejście do tematu przypomnieć w sposób schematyczny. Obrać sobie swego rodzaju taktykę, i tak najlepiej pierwszą wiadomość wysłać na około 4 dni przed terminem. Zwykle zaobserwować można zwiększoną liczbę płatności w tym okresie, jednakże największą skuteczność mają SMS-y wysyłane na dzień przed wyznaczoną datą. Co ważne, SMS-y dotyczące płatności najlepiej realizować z nazwą nadawcy. To zbyt poważny temat i dobrze, aby odbiorca miał poczucie, że to faktyczna firma, a nie potencjalny naciągacz chce wyłudzić zapłatę.

Przykłady SMS-ów przypominających o płatnościach

Dobrym zwyczajem, budującym relacje z klientem, jest także wysłanie SMS-a z podziękowaniem za zapłatę. Zawsze dobrze wygląda, gdy nie tylko upominamy się o zapłatę, ale także potrafimy za nią podziękować.

Sylwia Zych
Payment Specialist
Assistant of the Board w SerwerSMS.pl



Co więcej, co niezwykle ważne, można zintegrować SerwerSMS.pl ze swoim rozwiązaniem do zarządzania klientami. W ten sposób, po ustaleniu szablonów, wiadomości będą wysyłały się automatycznie, bez żadnego wysiłku i straty czasu. To rozwiązanie jest dużo efektywniejsze i nie absorbuje pracowników, którzy w tym czasie, zamiast telefonów windykacyjnych mogą robić inne rzeczy.