Współpraca z partnerem Spartavity
Przeprowadziliśmy ciekawy wywiad z Tomaszem Wawrzynowem CEO Spartavity, twórcami programu lojalnościowego Sparta Loyalty. Zapytaliśmy o to, jak kształtują się rynek programów lojalnościowych, jakie znaczenia miała pandemia na wzrost zainteresowania takimi programami oraz jak ważne, z punktu widzenia kontaktu z klientem, są krótkie wiadomości tekstowe oraz współpraca z SerwerSMS.
Czym jest Sparta Loyalty?
Sparta Loyalty to nowoczesna platforma marketingowa, która pozwala budować i zarządzać relacjami z klientami przy użyciu ultranowoczesnych programów lojalnościowych. Wdrażamy lojalność na poziomie strategicznym, dostarczamy czytelną analitykę oraz rekomendacje działań na kolejne miesiące i lata. Oferujemy kompleksowe tworzenie programów lojalnościowych i kart podarunkowych, począwszy od analizy biznesowej, poprzez dostarczenie nowoczesnego narzędzia IT, aż do bieżącego wsparcia i ewaluacji programu.
Jakie są Wasze przewagi na rynku?
Najbardziej koncentrujemy się na jakości współpracy i w tym aspekcie stawiamy sobie poprzeczkę naprawdę wysoko. Nie zaczynamy projektu, jeśli nie zrozumiemy problemów i potrzeb klienta. Wiemy, że na sukces musimy pracować wspólnie. Zadowolenie naszych odbiorców ze świadczonych usług jest naszą wizytówką, dlatego każdy budowany przez nas program lojalnościowy dopracowany jest w najdrobniejszym szczególe i personalizowany pod każdą firmę osobno.
Czy działacie w jakiejś konkretnej branży? Tylko dla polskich, a może również zagranicznych projektów?
Doświadczenie zdobywaliśmy podczas realizacji projektów dla firm polskich, jak i zagranicznych. Swój warsztat mogliśmy ćwiczyć poprzez wdrożenia w różnych branżach, a więc nie stawiamy sobie żadnych ograniczeń. Nasz system na co dzień wykorzystują największe brandy w Polsce – firmy odzieżowe, takie jak New Balance czy Taranko, stacje paliw, apteki, sklepy, firmy usługowe. Doceniają nasze rozwiązanie, ponieważ potrafimy szyć je dokładnie na miarę każdego biznesu osobno. Nie jest to tak oczywiste w przypadku innych firm, które dostarczają lojalność. Jesteśmy maksymalnie elastyczni – zarówno pod względem doboru usług, produkcji, jak i dopasowania funkcjonalności systemu. Każdy z naszych produktów, jak karty podarunkowe czy programy lojalnościowe, jest kreowany indywidualnie pod kątem jego przyszłych odbiorców.
Jak ważna z punktu widzenia Waszych rozwiązań jest dobra komunikacja z klientem, w tym komunikacja dzięki SMS-om?
Dziś program lojalnościowy oprócz tego, że jest coraz ważniejszym elementem tożsamości marki, pełni też rolę doskonałego narzędzia służącego do komunikacji z jej klientami. Dzięki niemu są oni zawsze na bieżąco z aktualną ofertą produktową oraz polityką rabatową. SMS-y oraz e-maile pozwalają na łatwą technicznie obsługę komunikacji programu lojalnościowego, a także na tworzenie wielu różnych scenariuszy i automatyzację. Dzięki temu, że system posiada dane na temat klientów, może ich przypisać do odpowiednich segmentów, a następnie skierować do nich dedykowany komunikat, który zostanie wysłany w optymalnym czasie.
Czy programy lojalnościowe nabrały znaczenia w czasie pandemii?
Na pewno tak. Wiele firm zdecydowało się finalnie rozszerzyć ich działanie na sklepy internetowe, bo te w czasie pandemii zyskały na znaczeniu. Inne stwierdziły, że muszą zainwestować w swój program, bo inaczej nie są w stanie prowadzić biznesu. Dobrze wdrożony program lojalnościowy sprawia, że marka zna nawet 70% swoich klientów, a blisko 80% transakcji przestaje być dla niej anonimowe. Dzięki temu są w stanie na bieżąco reagować na potrzeby konsumentów i informować ich o pojawiających się zmianach, nowych rozwiązaniach. Gromadzone dane mogą wykorzystywać do budowania jeszcze lepszych doświadczeń. Komunikacyjne możliwości programu lojalnościowego mogą też pomóc w działaniach CSR. Jeden z naszych klientów – firma Briju – wykorzystała swój program do informowania klientów o podstawowych regułach bezpieczeństwa w salonach podczas pandemii COVID-19. Z jego pomocą zrealizowała więc nie tylko założenia biznesowe, ale pokazała też otwartość na zmiany, zyskała elastyczność, dzięki której mimo niełatwych pandemicznych warunków osiągnęła wyniki lepsze od zakładanych.
Jak zmiany, które zachodzą w e-commerce i gospodarce, wpływają na Wasze rozwiązania?
Najważniejsze teraz jest podejście omnichannel, czyli prowadzenie działań tak, aby zapewnić klientom spójność doświadczeń bez względu na wybrane przez niego miejsce zakupu. Podstawą więc jest nie tylko prowadzenie spójnej polityki magazynowej, strategii cenowej oraz rabatowej, ale przede wszystkim bezproblemowe współdziałanie sprzedaży online i offline, np. poprzez usługę click&collect, wspólny program lojalnościowy czy możliwość sprawdzenia w sklepie internetowym dostępności produktowej w sklepie tradycyjnym. My ze Sparta Loyalty idealnie się w takie podejście wpisujemy. Poprzez naszą platformę wspieramy stały i równomierny rozwój sklepów stacjonarnych, systemu e-commerce oraz aplikacji mobilnej.
Jakie macie plany dalszego rozwoju?
W dalszym ciągu chcemy budować pozycję lidera na rodzimym rynku. Mocno działamy na Ukrainie. Obsługujemy tam w zakresie lojalności jedną z największych sieci stacji benzynowych OKKO, kilka średnich sieci stacji benzynowych oraz jedną z największych sieci aptek, drogerii i restauracji. Natomiast od ponad roku koncentrujemy się na działaniach na zachodzie. Ten proces trwa, wymaga dużo cierpliwości, czasu i pieniędzy. W marcu bierzemy udział w ważnej, imprezie branżowej – Smart Retail Tech, która odbędzie się w Londynie. Pokażemy tam nasze możliwości. Nasz przekaz marketingowy zaczyna docierać do poczytnych magazynów branżowych na zachodzie. Dodatkowo nawiązujemy sporo relacji z partnerami w Europie zachodniej i USA. Jak mówiłem, ten proces wymaga cierpliwości i konsekwencji w działaniach. W tym roku oczekujemy pierwszych efektów w postaci konkretnych kontraktów i wdrożeń.

Tomasz Wawrzynów
CEO Spartavity Sp. z o.o.
"SMS-y pozwalają na łatwą technicznie obsługę komunikacji programu lojalnościowego. Dzięki temu, że system posiada dane na temat klientów, może skierować do nich dedykowany komunikat, który zostanie wysłany w optymalnym czasie."
www: https://spartavity.pl/