SMS do seniora

21/03/2011

Nowe technologie, a co za tym idzie nowe narzędzia reklamowe, wydają się być stworzone dla grupy docelowej w młodym wieku. To przecież osoby młode korzystają z internetu i komórek. Wnikliwi obserwatorzy rynku dostrzegą jednak budzącą się przemianę oraz szanse biznesowe w segmencie 50+


Grupa z potencjałem

Dziesięć, dwadzieścia lat temu, niemal każdy projekt biznesowy zakładał działania marketingowe skierowane do grupy młodych lub dorosłych konsumentów. Osoby starsze były znacznie mniej aktywne konsumencko niż dziś. Wzrost gospodarczy i sukcesywne bogacenie się społeczeństwa sprawia jednak, iż także seniorzy coraz częściej chcą cieszyć się życiem i korzystać z jego dobrodziejstw, nawet tych najbardziej nowoczesnych.


Dorota, księgowa z Rzeszowa: „Moja mama, która ma 67 lat, zakochała się w komputerze z internetem! Po prostu popłakała się, gdy pierwszy raz w okienku Skypa zobaczyła swojego brata, mieszkającego od nas kilkaset kilometrów. Teraz na internetowe pogawędki umawiają się praktycznie kilka razy w tygodniu. Mama lubi także w internecie serwisy kulinarne i medyczne. Troszkę trudniej było z komórką, ale znalazłam w końcu model bardzo prosty w obsłudze i teraz mama może do mnie zadzwonić z przychodni, że jest już po zabiegach i że mogę po nią przyjechać”.

Faktycznie, ograniczenia wynikające z wieku, jak trudności z aparatem ruchu, pogorszenie słuchu czy pamięci, niekorzystnie wpływają na komfort życia osób starszych. Telefon komórkowy i internet skutecznie niwelują te niekorzystne zmiany. Nowe technologie mogą pomóc starszym osobom nadal aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym i konsumenckim.

Telefon z przeznaczeniem

To, iż grupa 50+ staje się coraz bardziej atrakcyjna dla firm, dostrzegła firma produkująca niecodzienny telefon Emporia. W kilku pięknych, przekonujących słowach tak o swoim telefonie pisze producent, Emporia Telecom - Polska: „Technologia powinna zaspokajać nasze potrzeby i służyć ludziom, a nie odwrotnie. Emporia to światowy lider w produkcji telefonów dla populacji w wieku 50+ ponieważ jak nikt inny poświęca się idei łatwej i prostej komunikacji. Emporia słucha i konsekwentnie stara się zaspokajać potrzeby konsumentów”.

Emporia to nowoczesny telefon o wysmakowanym dizajnie, jednak wśród innych modeli wyróżnia się niezwykłą prostotą obsługi. Aparat obsługiwany jest za pomocą dużej, wyraźnej klawiatury, a wybierane numery pojawiają się na równie czytelnym wyświetlaczu. Ograniczenie liczby funkcji także ułatwia korzystanie z niego osobom starszym.

Postanowiliśmy sprawdzić, czy telefon dla seniora był dobrym pomysłem. O to, jak sprzedaje się Emporia, zapytaliśmy pracowników kilku śląskich punktów sprzedaży operatorów telefonii komórkowej.

Justyna: „Emporia sprzedaje się bardzo dobrze, kupują ją najczęściej osoby młode na prezenty dla swoich rodziców i dziadków. Uważam, że jest to doskonały prezent na rocznicę ślubu, dzień babci czy pod choinkę”.

Adrian: „Gdy Emporia pierwszy raz pojawiła się w naszym salonie, pomyślałem, że taki wielki, toporny troszkę telefon nie ma szans na rynku z coraz cieńszymi, leciutkimi nowoczesnymi aparatami. Jednak rynek szybko zweryfikował moje podejście. Starsze osoby bardzo chętnie, mimo lęków, uczą się korzystania z telefonu czy internetu, bo w ten sposób znowu są w kontakcie ze światem. To jest naprawdę frajda podać starszej osobie Emporię, pierwszy w jej życiu telefon komórkowy”.

Zinternetem za pan brat

Analogicznym produktem do Emporii jest Kiwi PC. Jak donosi Gizmodo: „Oto komputer przeznaczony dla osób, które uważają, że aby utworzyć nowy folder lub zgrać zdjęcia z aparatu trzeba mieć dyplom inżyniera informatyki. Kiwi PC działa na Linuksie i dostarcza łatwego dostępu do maila i Internetu. Nie braknie w nim też gier. Producent zapewnia, że wystarczy pomóc użytkownikowi skonfigurować sprzęt, a potem nie będziemy nękani pytaniami zbyt często, ponieważ obsługa komputera jest naprawdę łatwa. Sprowadza się do wybierania funkcji w Me Menu”.

SMS-owe perspektywy

Jeżeli seniorzy coraz częściej i chętniej kontaktują się ze światem za pomocą komórki i internetu, fakt ten będą prawdopodobnie coraz częściej wykorzystywać marketerzy. Tak jak prosta jest Emporia i Kiwi PC, tak i prosty SMS wydaje się być wartą rozważenia formą komunikowania się z grupą docelową 50+

Źródła: emporia.at, Gizmodo i własne

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl