Kampanie SMS

10/05/2011

Reklama w formie SMS-ów rodzi wiele pytań. Fora internetowe pełne są burzliwych dyskusji dotyczących skuteczności takiej formy reklamy. W związku z tym, postaramy się dziś odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące kampanii SMS. Wszystko co chciałbyś wiedzieć, ale boisz się zapytać.


Skuteczność kampanii SMS oczywiście zależna jest od wielu czynników. Jeżeli chcesz wysłać reklamowe SMS-y do osób, które już kiedykolwiek skorzystały z Twojej oferty, z pewnością procent zainteresowanych nową ofertą będzie wyższy, niż w przypadku kampanii SMS wysłanych do lead-ów, czyli Twoich dopiero potencjalnych klientów.

Platforma SerwerSMS.pl przeprowadziła wśród swoich użytkowników badanie ankietowe. Zapytaliśmy Internautów korzystających z naszej platformy o skuteczność ofert reklamowych przesyłanych drogą SMS-ową właśnie. Średni wzrost sprzedaży deklarowany w ankietach wynosi aż 26,4% (najniższy deklarowany wzrost sprzedaży to 4%, natomiast najwyższy to aż 50%).

Bardzo zróżnicowany poziom wzrostu sprzedaży rodzi pytanie o źródło tych odmiennych efektów kampanii. Aby kampanie SMS przyniosły oczekiwany skutek, wysyłkę należy dobrze zaplanować.

Jednym z najbardziej oczywistych mechanizmów zwiększających skuteczność kampanii SMS jest personalizacja, przy czym nie musi ona opierać się na prostym „witaj Aniu”, wstawionym na początku reklamowego SMS-a. Jeżeli dysponujesz dobrze zaplanowaną i wykonaną bazą numerów, możesz personalizować swoje reklamowe SMS-y na wiele sposobów.

Personalizacja ze względu na płeć:
Dzień dobry, czy zapoznałaś/zapoznałeś się już z naszą nową promocją?
Dzień dobry, czy zapoznała się już Pani z naszą nową ofertą?

Personalizacja ze względu na wcześniej dokonane zakupy:
Witaj, mamy nadzieję, że nasz …. (wstawiasz nazwę produktu zakupionego wcześniej przez klienta) przynosi Ci dużo zadowolenia i satysfakcji. Z pewnością zainteresuje Cię teraz także...

Personalizacja ze względu na miejsce zamieszkania:
Witaj, tylko dla mieszkańców Krakowa rabat aż 25% na naszą najnowszą kolekcję.

Mobilna interakcja

Kolejny, poza personalizacją, sposób zwiększenia reklamowych SMS-ów to zaproszenie do interakcji, zabawy. Przykładowe sposoby mobilnej interakcji:

Nasza najnowsza oferta to dania kuchni meksykańskiej, włoskiej czy chińskiej? Wyślij dobrą odpowiedź i wygraj darmową kolację we dwoje!

Nasz największy atut to cena, miła obsługa czy bogata oferta? Każdy, kto weźmie udział w ankiecie otrzyma kod promocyjny uprawniający do zniżki aż 50%!

Marketing wirusowy

Marketing wirusowy, czyli reklamowe treści przekazywane np. znajomym, dotychczas kojarzony był z zabawnymi filmikami w serwisach typu share (Wrzuta, YouTube, Demotywatory). Jak zarazić naszym reklamowym wirusem użytkowników komórek? Wysyłając reklamowe SMS-y podaruj adresatom np. promocyjny kod oraz poinformuj ich, że kod mogą także przesłać kilku wybranym osobom.

Jak widać, wysyłając reklamowe SMS-y masz pełne pole do popisu. To w głównej mierze od Ciebie zależy, jak bardzo skuteczne wyniki osiągniesz ze swojej kampanii SMS.

Platforma SerwerSMS.pl oferuje realizację kampanii SMS w oparci o posiadane przez naszych użytkowników ich własne bazy.
Jeżeli nie masz swojej bazy numerów, zapoznaj się z ofertą naszego drugiego serwisu www, w którym oferujemy wynajem baz numerów z jednoczesną wysyłką wiadomości SMS.

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl