Monetyzacja serwisów internetowych, czyli jak zacząć zarabiać na stronie www?

13/06/2011

Wiele serwisów internetowych powstaje, mówiąc górnolotnie, z potrzeby serca. Faktem jest jednak, iż bez względu na to, czy stworzyliście Wasza stronę wyłącznie dla realizacji swoich pasji, czy także w celach zarobkowych – czas pomyśleć o możliwościach monetyzacji Waszego trudu włożonego w zaprojektowanie, wdrożenie i prowadzenie serwisu.


Rodzaj serwisu a strategia monetyzacji

Strategia monetyzacji serwisu www zdeterminowana jest głównie podstawową funkcją, jaką oferuje serwis. Jeżeli Wasza strona to typowy serwis społecznościowy – monetyzacja nastawiona może być na wdrożenie płatnych funkcji dodatkowych, nazywanych często kontem VIP, serwis tworzący wartościowy kontent może pobierać opłaty za dostęp do treści. Możliwości macie naprawdę wiele!

Gadżety w serwisach rozrywkowych i... kultowych

Jeżeli prowadzisz serwis, który owiany jest legendą lub Twoi użytkownicy to wręcz wyznawcy Twojej marki – umożliw im zakup gadżetów z logo Twojego serwisu. Będą naprawdę szczęśliwi, jeżeli zaoferujesz im kupienie kubka lub koszulki z logotypem ich ulubionego serwisu, a Ty będziesz mieć darmową reklamę na gadżetach i... stały przypływ środków na finansowanie prowadzenia serwisu.

VIP, czyli dajemy więcej

Konto VIP to po prostu płatne konto użytkownika, które różni się od konta podstawowego dodatkowymi możliwościami. W zależności od tego, jaki serwis prowadzisz, płatne funkcje mogą obejmować: możliwość komunikowania się pomiędzy użytkownikami, zwiększony transfer dedykowanej powierzchni serwerowej (zdjęcia, video, inne pliki), wyróżnienia, uprawnienia moderacji grup dyskusyjnych itp.

Wpisy w katalogu zwyczajne i niezwyczajne

Płatne, rozszerzone wpisy do katalogu to także bardzo popularna forma generowania zysków z serwisu. Jeżeli nie posiadasz katalogu firm – pomyśl o nim teraz! Zaoferuj swoim użytkownikom bezpłatne, podstawowe wpisy do katalogu, aby katalog sam w sobie stanowił wartość poprzez dużą liczbę wpisów, jednak dodatkowe funkcje, jak aktywny link, logo, video itp. możesz oferować jako funkcję płatną.

Nie sprzedajesz? To zacznij!

Załóżmy, że prowadzisz forum dotyczące turystyki i nie znasz się na sprzedaży usług turystycznych. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby w Twoim serwisie uruchomić zakładkę z systemem rezerwacji hoteli, biletów na samolot itp. Nawiąż kontakty w branży turystycznej, wyszukaj godnych zaufania partnerów i zacznij pobierać prowizje od pozyskanych rezerwacji na Twojej stronie.

Płatne artykuły, e-booki, audiobooki

Jeżeli jesteś ekspertem w swojej branży, możesz sprzedawać swoją wiedzę. Świetnym do tego sposobem jest płatny dostęp do części zasobów Twego serwisu, a także sprzedaż e-booków i audiobooków. Pamiętaj jednak, że materiały, za które pobierasz opłaty, muszą być naprawdę wysokiej jakości i zawierać cenne merytoryczne informacje, niedostępne w internecie za darmo (lub ich wyszukanie byłoby bardzo czasochłonne).

Powiadamiaj SMS-em!

Ciekawą formą monetyzacji serwisu www jest oferta serwisu gratka.pl Serwis ten oferuje płatne powiadomienia SMS o nowych ogłoszeniach z interesujących nas branż. Jeżeli zatem prowadzisz serwis, w którym oferujesz ogłoszenia, newsy, horoskopy, kursy walut, informacje o przetargach i każdy inny rodzaj wiedzy, który może być cenny dla Twoich odbiorców – możesz powiadamiać ich o nowych wiadomościach SMS-em. Internauta zyskuje natychmiastowe powiadomienia i cenną wiedzą, Ty – zyski i generowanie większego ruchu na stronie.

Konkursy SMS

Twoi użytkownicy to fani sportu? Ogłoś konkurs SMS na najlepszego sportowca! Konkurs oparty o usługę Premium SMS sprawi, iż część kosztu takiego SMS-a trafi do Twojej kieszeni i pozwoli Ci finansować prowadzenie strony.

Reklama? Tak, ale niebanalnie!

Na koniec zostawiliśmy rzecz najbardziej oczywistą, która oczywista być nie musi! Sprzedaż powierzchni reklamowej nie musi kończyć się jedynie na prostych banerach i wyskakujących okienkach. Stwórz bogatą ofertę reklamy w Twoim serwisie, która obejmować może reklamę w newsletterze, konkursy sponsorowane, płatne artykuły i wiele innych! Wszystko zależy od Twojej kreatywności!

O czym pamiętać?

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl