SMS w służbie godności osób chorych

13/07/2011

Pamiętacie nasz artykuł o SMS-ach przypominających o wizycie u kosmetyczki? Świetna sprawa, ale dziś temat większego kalibru. Chodzi o usprawnienie i poprawę jakości i komfortu leczenia osób chorych. Dokładnie chodzi o tych, którzy każdego dnia podejmują walkę z chorobami nowotworowymi.


Każdy z nas ma w rodzinie chociaż jedną osobę, która na własnej skórze odczuła szokująco niski poziom organizacji pracy polskiej służby zdrowia. Niekończące się kolejki, odwołane wizyty, brak krzeseł w poczekalniach... Czy niepozorna, wciąż niedostatecznie doceniana wiadomość SMS może minimalizować skalę tego zjawiska? Może. Dowód? Centrum Onkologii w Bydgoszczy.

Masz wiadomość

Portal Gazety donosi, że w bydgoskim Centrum Onkologii uruchomiono nowoczesny system obsługi chorych:

Nowy system obsługi chorych wprowadzono w szpitalu onkologicznym w marcu. Wcześniej pacjenci i ich rodziny narzekali, że do rejestracji nie można się dodzwonić. Tak było, bo osoby, które ją obsługiwały - odbierały telefony i musiały także zapisywać na wizyty pacjentów przychodzących osobiście. W efekcie każdy czekał. Cztery miesiące temu system rejestracji został usprawniony. Uruchomiono call center. Obsługuje go 10 osób. Chorzy nie muszą już godzinami siedzieć przy telefonie, żeby zapisać się na wizytę. Dodatkowym plusem jest wprowadzone kilka dni temu kolejne udogodnienie dla pacjentów. Chorzy, którzy już są zapisani na wizytę, nie muszą przed wejściem do gabinetu ustawiać się w kolejce do recepcji i potwierdzać swojej obecności.

- Robią to dzień wcześniej - telefonicznie, SMS-owo lub e-mailowo. To właśnie jeden z elementów działania nowego systemu. Jeśli pacjent nie potwierdzi, że następnego dnia stawi się na wizytę, wówczas system wyrzuca go z kolejki - mówi Zbigniew Pawłowicz, dyrektor CO.

Uznanie internautów

W internecie, po pojawieniu się tej informacji w głównych portalach informacyjnych, internauci z aprobatą i uznaniem przyjęli SMS-owe wsparcie organizacji obsługi chorych:

grabka: Nareszcie pomyślano o chorych ludziach, oby tylko ten system sprawnie działał

S80: W Inowrocławiu nadal rejestracja, karteczka od lekarza i wtedy... masz szansę ,że będziesz przyjęty. Zapomnieli ,że jest XXI wiek.

Kiedy cała Polska?

Radość z innowacyjnego wdrożenia osłabia smutna refleksja, że to kropla w morzu potrzeb. W całej Polsce miliony osób, stykających się częściej lub sporadycznie z sektorem opieki zdrowotnej, stają w obliczu kolejek, numerków i wiecznie zajętych linii telefonicznych w rejestracjach. Dobre wieści z Bydgoszczy cieszą, ale czekamy, aż SMS-owy system obejmie wszystkie placówki, zarówno publiczne jak i niepubliczne.

SerwerSMS.pl oferuje dostęp do usług takich jak SMS-owe potwierdzanie wizyt, rejestrację SMS i automatyczne przypominanie o wizytach. W przypadku zainteresowania taką usługą - zapraszamy do działu kontakt.

na podstawie: Gazeta.pl i Onet

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl