Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2011 roku. Klienci indywidualni i instytucjonalni - ciekawy raport UKE

13/01/2012

Na stronach UKE pojawił się ciekawy raport na temat rynku telekomunikacyjnego w Polsce za rok 2011 "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2011 roku. Klienci indywidualni i instytucjonalni", przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.


Szczegółowe cele badawcze zostały określone w ramach następujących zagadnień:

Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2011 – Klienci Instytucjonalni

Szczegółowe cele badawcze zostały określone w ramach następującychzagadnień dotyczących:
1. Telefonia stacjonarna i ruchoma:
2. Dostęp do Internetu:
3. Ogólna ocena rynku telekomunikacyjnego
4. Podstawowe informacje o użytkownikach biznesowych

Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2011 – Klienci Indywidualni

Szczegółowe cele badawcze zostały określone w ramach czterech segmentów rynku telekomunikacyjnego i objęły następujące zagadnienia:

1. W zakresie telefonii stacjonarnej:

a. posiadanie lub brak telefonu stacjonarnego,
b. zakres korzystania z usług: połączenia lokalne, międzymiastowe; międzynarodowe i usługi dodatkowe,
c. średnia miesięczna wysokość rachunków telefonicznych,
d. skłonność do wysyłania SMS-ów z numeru stacjonarnego,
e. zadowolenie z dostawcy usług,
f. maksymalne akceptowane opłaty za przyłączenie telefonu stacjonarnego i rozsądny czas oczekiwanie na przyłączenie telefonu stacjonarnego.

2. W zakresie telefonii komórkowej:

a. posiadanie lub brak telefonu komórkowego,
b. znajomość spontaniczna dostawców usług telefonii ruchomej,
c. kryteria wybór dostawcy usług telefonii komórkowej,
d. rodzaj wykonywanych połączeń,
e. częstotliwość korzystania z różnych usług związanych z telefonią komórkową,
f. ocena cen usług,
g. maksymalne akceptowane opłaty za połączenia głosowe, SMS-y, MMS-y i transmisję danych,
h. korzystanie z roamingu,
i. średnia miesięczna wysokość rachunków telefonicznych,
j. zadowolenie z dostawcy usług,
k. korzystanie z usług Premium Rate,
l. korzystanie z mikropłatności.

3. W zakresie obu telefonii:

a. częstotliwość korzystania z Ogólnokrajowego Biura Numerów (OBN),
b. częstotliwość korzystania z Ogólnokrajowego Spisu Abonentów (OSA),
c. dostępność różnych form spisów,
d. ocena jakości funkcjonowania linii informacyjnej głównego operatora,
e. składanie reklamacji i skarg u operatora,
f. znajomość i korzystanie z usługi przenośności numeru.

4. W zakresie dostępu do Internetu:

a. posiadanie lub brak komputera, dostęp do sieci Internet w domu (przyczyny, cel zakupu, plany),
b. posiadanie innych urządzeń pozwalających korzystać z Internetu,
c. częstotliwość i miejsce korzystania z Internetu,
d. korzystanie z różnych usług związanych z dostępem do Internetu,
e. rodzaj posiadanego Internetu,
f. prędkość posiadanego dostępu stacjonarnego i mobilnego,
g. maksymalna akceptowana opłata za dostęp do Internetu oraz przyłączenie do sieci,
h. wysokość płaconych rachunków,
i. składanie reklamacji i skarg u dostawcy Internetu,
j. ocena różnych elementów związanych z funkcjonowaniem Internetu,
k. kryteria wyboru dostawcy,
l. przekraczanie limitu pobierania danych,
m. zainteresowanie bezpłatnym dostępem do Internetu,
n. korzystanie z VoIP,
o. ocena jakości połączeń na bazie VoIP,
p. korzystanie z komunikatorów tekstowych i głosowych.

5. W zakresie odbioru telewizji

a. rodzaj posiadanej telewizji,
b. wysokość rachunków,
c. satysfakcja z dostawcy.

6. Usługi wiązane

a. posiadanie pakietu usług u jednego operatora,
b. rodzaj posiadanych usług,
c. operator dostarczający pakiet usług,
d. zadowolenie z różnych aspektów związanych z usługami wiązanymi.

7. Podstawowe informacje o ankietowanych (wykształcenie, zatrudnienie, dochody).

Jak widać po powyższym zestawieniu, raport zawiera wiele cennych informacji dla wszystkich firm świadczących, ale i korzystających z usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych. Zapraszamy zatem do lektury raporty, który w pełnym brzmieniu dostępny jest tutaj.


Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl