SMS-y z ofertą, która trafia za klientem przyszłością marketingu mobilnego?
Jeśli myślisz, że takie komunikatory dostępne na smartfony jak Whatsapp czy Facebook eliminują z gry SMS-y to…przemyśl to ponownie. Warto bowiem przyjrzeć się prognozom analityków z Juniper Research, którzy oceniają, że przychód z usług SMS-ów reklamowych opartych o usługi lokalizacyjne (LBS) w ciągu najbliższych 5 lat osiągnie poziom 7,14 miliardów dolarów!Zdaniem firmy badawczej Juniper Research przed usługą spersonalizowanych SMS-ów rysują się świetlane perspektywy. Polecają taki sposób dotarcia do klientów z ofertą każdej firmie, której zależy na pozycjonowaniu swojej marki. Mimo, że SMS z natury rzeczy pozbawiony jest zawartości multimedialnej to jednak szanse na to, że użytkownik telefonu komórkowego czy smartfona odczyta wiadomość są największe. Na tym polu SMS jest bezkonkurencyjny, ani MMS ani wiadomość e-mail nie jest w stanie dorównać skuteczności dotarcia do odbiorców. Inną wartością dodaną SMS-ów jest fakt, że firmy lokując stosunkowo niewielki budżet mogą docierać do szerokich grup odbiorców.
Dla przykładu, w Wielkiej Brytanii wysyłka 1000 SMS-ów kosztuje około £0.05 za wiadomość. Przy większych wysyłkach kwota ta może spaść nawet do £0.03 za SMS. Konsumenci mogą reagować negatywnie na reklamy spersonalizowane. Dlatego praktyka pokazuje, że najlepsze rezultaty przynoszą takie kampanie mobilne, w których odbiorcy wyrażają zgodę na otrzymywanie wiadomości.
Nowym kierunkiem w rozwoju marketingu mobilnego jest Location-based advertising (LBA), w którym marketing SMS łączy się usługami geolokalizacyjnymi. W tej technologii spersonalizowany przekaz reklamowy wysyłany jest na telefon komórkowy klienta w oparciu o lokalizację, w której się znajduje.
Zdaniem Charlotte Miller z Juniper Research skuteczność SMS w połączeniu z usługami geolokalizacyjnymi wyraźnie wzrasta:
“Wysyłanie ofert poprzez kanał SMS oferuje reklamodawcom prosty, tani i skuteczny sposób dotarcia do klientów. Dołączenie technologii lokalizacyjnych jeszcze bardziej zwiększa efektywność tego narzędzia, zwłaszcza w przypadku ofert sprzedaży, gdy marketer może wysyłać wiadomości do klientów znajdujących się w pobliżu miejsca, w którym mogą dokonać zakupu.”
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl