Smartfony w Polsce służą do wysyłania SMS-ów
Kolejne badania w sferze zwyczajów komunikacyjnych użytkowników smartfonów potwierdzają nasze ustalenia zebrane w raporcie „Komunikacja SMS w Polsce 2012”. Tym razem firma Deloitte podała, że w Polsce nawet 30 proc. użytkowników tych aparatów używa ich tylko do wysyłania SMS-ów i do rozmów.„Forbes” poinformował o wynikach badania przeprowadzonego przez firmę Deloitte w 15 krajach, którego celem było ustalenie, na ile użytkownicy smartfonów wykorzystują ich liczne funkcje. Wyniki badania wskazują na to, że pomimo zaawansowania technologicznego nowych telefonów aż 20 proc. właścicieli używa ich jedynie do podstawowych funkcji, np. połączeń telefonicznych czy wysyłania wiadomości tekstowych. W Polsce wskaźnik ten sięga nawet 30 proc.
Jak ustalił Deloittte w 2013 r. jeden na pięciu właścicieli smartfona na świecie nie połączy się z Internetem za pośrednictwem sieci komórkowej lub Wi-Fi. Oznacza to, że 400 mln smartfonów będzie wykorzystywane jedynie do podstawowych funkcji komunikacyjnych, znanych ze standardowych telefonów komórkowych, czyli komunikacji SMS oraz rozmów głosowych!
Raport firmy Deloitte potwierdza wyniki naszego badania „Komunikacja SMS w Polsce 2012” mówiące o tym, że pomimo dostępu do bezpłatnych aplikacji komunikacyjnych użytkownicy smartfonów wolą esemesować niż korzystać z mobilnych wersji Facebooka czy Gadu-Gadu. Ponad 77% przebadanych przez nas użytkowników Internetu w Polsce korzystających z mobilnych komunikatorów na smartfonach wskazało, że preferuje porozumiewanie się za pośrednictwem SMS-ów.
Ustalliśmy również, że mobilne aplikacje komunikacyjne nie są atrakcyjne dla 33,9% badanych posiadaczy smartfonów. Pozostali użytkownicy smartfonów (66,1%) korzystają z zainstalowanych komunikatorów, a ponad połowa z nich (57%) najczęściej wybiera mobilną wersję Facebooka, aby przekazywać treści.
Poza przyzwyczajeniem użytkowników w Polsce do wykorzystywania SMS-a jako środka komunikacji, nieprzemijającej wciąż modzie na wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych sprzyja obawa przez kosztami związanymi z korzystaniem z Internetu w smartfonie. Jak wynika z badania Deloitte przeprowadzonego w 15 krajach na świecie, od 26 do 60 procent użytkowników telefonów komórkowych dostało w ciągu ostatniego roku rachunek wyższy niż oczekiwali.
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl