Polecamy raport "e-Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów"
Właśnie ukazał się Raport „e-Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów”, przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska. To kompleksowa analiza polskiego rynku e-commerce. Pokazuje m.in., że SMS jest coraz częściej wykorzystywany jako sposób płatności za zakupy w sklepach internetowych. Wśród ekspertów z branży mobilnej komentujących wyniki raportu jest również Artur Sadowski, Menadżer ds. Rozwoju, w Platformie SerwerSMS.plRaport „e-Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów” prezentuje postawy i motywacje polskich klientów sklepów online.
Z raportu dowiesz się m.in.:
- co Internauci w Polsce sądzą o zakupach w ogóle oraz zakupach w sieci,
- co motywuje osoby do kupowania online,
- jak zachowują się Internauci kupujący w sieci,
- jak często Internauci dokonują zakupów w e-sklepach,
- jak internauci oceniają usługi świadczone przez sklepy, aukcje internetowe, porównywarki cen, serwisy zakupów grupowych, serwisy ogłoszeniowe i inne serwisy e-commerce,
- jak zmieniły się opinie i zachowania internautów na rynku e-commerce w porównaniu do lat 2008, 2009, 2010 i 2011
W raporcie znajdują się liczne komentarze ekspertów, którzy na co dzień zajmują się różnymi aspektami handlu elektronicznego: Macieja Gałeckiego (Bluerank), Zbigniewa Nowickiego (Opiniac.com), Piotra Wojnarowicza (Opiniac.com), Artura Sadowskiego (Platforma SerwerSMS.pl), Kamili Wrońskiej (Brandbank), Wojciecha Czajkowskiego (PayU SA), Aleksandra Naganowskiego (MasterCard), Katarzyny Koral (eBroker.pl), Jacka Paciorka (eBroker.pl), Kamila Trembacza (eBroker.pl), Patrycji Sass-Staniszewskiej (e-Commerce Polska) Grzegorza Wójcika (Fundacja Rozwoju Gospodarki Elektronicznej) oraz Mateusza Gordona (Gemius) i Wojciecha Żbikowskiego (Gemius).
Artur Sadowski w swoim komentarzu odniósł się do części raportu dotyczącej czasu oczekiwania na dostawę:
Brak informacji ze strony sprzedawcy na temat tego czy np. wpłata została zaksięgowana lub towar wysłany często zmusza klientów do podejmowania kontaktu z Działem Obsługi Klienta. To niestety oznacza dla e-sklepu dodatkowy koszt związany z obsługą takich zapytań. Klient otrzymujący SMS-em powiadomienia na temat statusu zamówienia czuje się bardziej komfortowo i bezpiecznie, ponieważ dokładnie wie, kiedy otrzyma swój towar. Dzięki temu wzrasta jego satysfakcja z zakupów, a to z kolei przekłada się na większą lojalność. Naszym zdaniem usprawnienie komunikacji między e-sklepem a jego użytkownikami może być istotnym elementem budującym zaufanie klientów do e-commerce.
Raport jest dostępny na stronie: www.gemius.pl/raportecommerce oraz na www.ecommercepolska.pl. Opracowanie prezentuje postawy polskich internautów wobec zakupów w sieci, ich opinie na temat sklepów www czy aukcji internetowych, tego, jak z nich korzystają i dlaczego zdarza się, że ostatecznie rezygnują z zakupu, a także dane o profilach klientów poszczególnych narzędzi e-commerce, w tym zakupów grupowych, pasaży handlowych czy serwisów opinii.
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl