Polecamy raport "Generation Mobile 2013" z komentarzem Artura Sadowskiego
Właśnie pojawił się interesujący raport „Generation Mobile 2013” który rzuca światło na sposób, w jaki Polacy korzystają z telefonów i smartfonów. Możemy znaleźć w nim odpowiedzi na wiele pytań, np. jakie rozwiązania mobilne są bardziej popularne od innych. Raport mówi również wiele o samych użytkownikach, kim są, czy chętnie wydają pieniądze na usługi mobilne, czy przekonali się do zakupów i bankowości? Wstępne wyniki tego raportu poznaliśmy na marcowej konferencji Generation Mobile 2013, której sponsorem była Platforma SerwerSMS.pl. Dzisiaj czas na lekturę gotowego raportu, uzupełnionego m.in. o komentarze ekspertów rynkowych m.in. Artura Sadowskiego, Menadżera ds. Rozwoju, SerwerSMS.plWstępne wyniki tego badania zostały zaprezentowane podczas konferencji "Generation Mobile 2013", która odbyła się w marcu w Warszawie. Platforma SerwerSMS.pl mocno zaangażowała się w to wydarzenie zarówno merytorycznie, jak i zabawowo wzbogacając program konferencji o emocjonujący konkurs SMS-owy.
Jak pokazują wszelkie dostępne raporty smartfony w szybkim tempie zdobywają rynek. Oznacza to, że urządzenia tego typu mają szansę zostać najbardziej osobistym produktem w historii. Z badania Generation Mobile, wynika, że kiedy zostawimy nasz telefon w domu lub pracy, to bardzo chętnie po niego wracamy, nawet kosztem jakichś wyrzeczeń. Jednym z powodów jest oczywiście syndrom FOMO (Fear Of Missing Out, czyli obawa przed przegapieniem czegoś), ale nie tylko. Jeśli bowiem jest to urządzenie tak osobiste, to normalne, że chcemy mieć je przy sobie. Badanie pokazuje, że coraz częściej Polacy dbają o to, aby smartfon był jak najbardziej spersonalizowany. Jednym ze sposobów dostosowania tego telefonu do siebie jest również subskrybowanie takich powiadomień SMS, które odpowiadają naszym zainteresowaniom, hobby oraz pasjom. To oczywista wskazówka dla wszystkich firm chcących wykorzystywać potencjał rozwiązań mobilnych, aby dobrze poznać klienta, jego oczekiwania i obawy.
Raport „Generation Mobile 2013” przynosi wiele ciekawych wniosków pokazujących różne interesujące płaszczyzny patrzenia na mobilność Polaków korzystających z Internetu. Nas oczywiście najbardziej interesuje aspekt komunikacji z wykorzystaniem smartfonów, oraz szeroko pojętego marketingu przy użyciu krótkich wiadomości tekstowych. Niestety twórcy raportu w swojej pracy skoncetrowali się przede wszystkim na sprawdzeniu preferencji użytkowników Internetu w obszarze aplikacji mobilnych. Liczymy, że w kolejnym raporcie pojawiają się pytania dotyczące preferencji badanych dotyczących również powiadomień SMS, zarówno tych wysyłanych przez instytucje publiczne, jak i biznes.
Raport zawiera kilka wykresów, które pokazują jak wygląda korzystanie ze smartfonów i ich rozlicznych funkcji. Jak widać, jedną z najczęściej wykorzystywanych jest oczywiście komunikacja, ale niestety twórcy badania połączyli rozmowy głoswe z SMS-ami. W ten sposób trudno zinterpretować 2 punktowy wzrost, czy zawdzięczamy go SMS-om, czy skłonnościom posiadaczy smartfonów do prowadzenia rozmów głosowych. Z wykresu trudno również wywnioskować, czy korzystanie z komunikatorów mobilnych zalicza się do kategorii "korzystanie z serwisów społecznościowych"? Jeśli tak, to znów warto odnotować, że popularność tych aplikacji jest mocno w różnych raportach przeszacowana.
O 3 punkty procentowe wzrosło użycie telefonów do komunikowania się z innymi osobami, podobnie jak w przypadku smartfonów, tutaj również SMS-y zostały zestawione z rozmowa głosowymi, stąd trudno o ocenę tego wyniku z punktu widzenia naszego biznesu. Na uwagę zwraca fakt dużych wzrostów takich funkcji jak robienie zdjęć, słuchanie muzyki, czy granie. Praktycznie w każdej kategorii nastąpił wzrost.
Badanie "Generation Mobile 2013" pokazuje, że funkcje komunikacyjne cieszą się bardzo dużą popularnością użytkowników niezależnie od płci. 3 procent więcej kobiet zadeklarowało, że korzysta z serwisów społecznościowych na swoich smartfonach, za to mężczyźni przyznają się do częstszego wykorzystywania tych urządzeń jako konsolę gier. Zwraca uwagę fakt, że o 9 procent więcej mężczyn niż kobiet używa smartfonów, aby mieć dostęp do najnowszych wiadomości.
Raport został opatrzony wypowiedziami ekspertów rynkowych. My oczywiście zachęcamy do zapoznania się z zamieszczonym na 31. stronie raportu komentarzem Artura Sadowskiego, Menadżera ds. Rozwoju w Platformie SerwerSMS.pl, zatytułowanym "Niezawodny SMS". Z tego materiału możecie dowiedzieć się, co sprawia, że SMS to wciąż bardzo pewne i skuteczne narzędzie komunikacji. Sprawnie wykorzystywane może przynieść wiele korzyści zarówno społeczeństwu jak i firmom, które stawiają na SMS Marketing.
Pełny raport "Generation Mobile 2013" można pobrać rejestrując się na stronie generationmobile.pl lub w zamian za tweet lub post na Facebooku.
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl