Kolejny raport rynkowy o branży mobile
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska udostępnił raport „Internet 2012 - Polska, Europa, Świat” pokazujący najnowsze trendy w reklamie mobilnej. Wyniki badania użytkowników smartfonów wskazują na 10 procentowy wzrost w obszarze reklamy internetowej, przenikanie Internetu do wszystkich dziedzin życia oraz rosnące znaczenie wieloplatformowości (multiscreening). Jedną z platform komunikacji z klientami jest oczywiście SMS, wysyłany wprost na wyświetlacz telefonu komórkowego lub smartfona. Dynamiczny wzrost kampanii mobilnych jest udziałem wszystkich segmentów rynku mobile, również w obszarze SMS Marketingu.Raport jest bardzo obszerny, jednak z punktu widzenia marketingu SMS najbardziej interesująca jest część skupiająca się na reklamie mobilnej. Niewątpliwymi plusami takiego rozwiązania jest interaktywność i bezpośrednia forma komunikatu wyświetlanego na ekranie smartfona. Ponad połowa użytkowników nie wyłącza swojego telefonu, a rozstaje się z nim dopiero w porze snu. Nie ma zatem ograniczeń czasowych dla odbioru reklamy przesyłanej za pomocą tego medium. Mało tego, ponad połowa użytkowników smartfonów sama klika w komunikat reklamowy. Wskazuje to na duży stopień akceptacji takich wiadomości.
Nie dziwi wobec tego fakt, że to właśnie wydatki na ten segment branży reklamowej wzrastają najdynamiczniej. Według prognoz w przeciągu kilku lat reklama typu mobile będzie najważniejszą formą promocji. Z potencjału marketingu mobilnego w 2012 roku skorzystały już branże motoryzacyjna i finansowa, które postawiły na ten kanał komunikacji. Reklama przesyłana wprost na wyświetlacz telefonu jest dostępna wszędzie, zawsze i w prosty, szybki sposób. Trudno sobie wyobrazić lepsze medium do przesyłania wiadomości na wyświetlacze urządzeń mobilnych niż SMS.
Najlepiej naszym zdaniem sytuację na rynku mobilnym skomentowała Agnieszka Ferenc z Wirtualnej Polski, która zaakcentowała w swojej wypowiedzi rolę wysyłek SMS-ów dla rozwoju branży.
- W 2012 roku na polskim rynku dało się zaobserwować nie tylko dynamiczny wzrost liczby kampanii mobilnych, ale także – co jest równie istotne – coraz większą różnorodność wykorzystywanych formatów i narzędzi mobilnych. Wydawcy portali postawili na rozwój rich mediów, klienci wykorzystywali potencjał angażujących (ale jednocześnie nieinwazyjnych) kreacji. Należy jednak podkreślić, że – trochę na przekór trendom – nie słabła popularność linków tekstowych i wysyłek SMS-ów. Siła przyzwyczajenia czy ukłon w stronę „feature-użytkowników”? – pokaże rok 2013." - podsumowała Agnieszka Ferenc.
Zainteresowanie komunikatami przesyłanami na urządzenia mobilne niewątpliwie rośnie. Wynika to z postawy zarówno firm realizujących kampanie mobilne, jak i klientów, którzy preferują taki rodzaj komunikacji. Oczywiście rozwój marketingu mobilnego napędza niesłabnąca popularność smartfonów.
Warto jednak zauważyć, że mimo ciągle zmieniających się trendów i wprowadzania nowych aplikacji mobilnych, SMS w Polsce wciąż trzyma się bardzo mocno. Według badania „Komunikacja SMS w Polsce 2012” aż 98% użytkowników wciąż stale komunikuje się SMS-ami, co wskazuje na trend, który utrzymuje się bardzo długo i wcale nie słabnie. Ten stan rzeczy tłumaczyć może fakt, że badani wśród największych zalet takich komunikatów wymieniają przede wszystkim: szybkość dostarczania wiadomości (66,6%), niski koszt (64,9%), prostotę użytkowania (47,1%) oraz łatwy dostęp (45,6%).
Zachęcamy do sięgnięcia po „Raport Strategiczny Polska Europa IAB Polska Internet 2012”, który ukazał się wraz z „Media & Marketing Polska”. Dokument ten prezentuje wnioski z badania, uzupełniony o ciekawe komentarze specjalistów z branży. Dodatkowo na stronie 63 znajdziecie naszą wizytówkę. Zapraszamy do kontaktu!
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl