Coraz więcej Warszawiaków nie toleruje wandalizmu w komunikacji miejskiej. Wysyłają SMS-y do straży miejskiej z prośbą o interwencję
Wciąż pojawiają się informacje o nowych gminach, które dopiero wdrażają system powiadomień poprzez SMS-y, tymczasem możemy już zapoznać się z oficjalnym podsumowaniem efektów funkcjonowania numeru interwencyjnego SMS dla pasażerów komunikacji miejskiej w Warszawie. Okazuje się, że mieszkańcy stolicy chętnie z niego korzystają, dzięki czemu mogą szybko powiadamiać straż miejską o szczególnie niebezpiecznych sytuacjach np. chuligańskich wybrykach czy przypadkach dewastowania mienia. W ubiegłym roku warszawska straż miejska zarejestrowała 8860 zdarzeń w komunikacji miejskiej. Mieszkańcy zgłosili 4803 z nich, z tego aż 1905 wysyłając wiadomość na specjalny numer alarmowy SMS. Najczęściej alarmowano o działalności chuliganów, osobach nietrzeźwych lub agresywnych. Sytuacje te stanowiły 89% ze wszystkich zgłoszeń.Strażnicy przekazali policji 51 sprawców i 28 podejrzanych o niszczenie mienia i dewastacje. Statystyki Straży Miejskiej m.st. Warszawy za ubiegły rok pokazują, że o 4,4% wzrósł wskaźnik interwencji w obszarze komunikacji zbiorowej. Może to być zatem dowód na słuszność wprowadzania SMS-ów, jako sposobu powiadamiania o sytuacjach niebezpiecznych. Mieszkańcy mogą szybko i dyskretnie poinformować właściwe służby o agresywnym współpasażerze lub też innych niepokojących sytuacjach.
Tylko w ubiegłym Zarząd Transportu Miejskiego wraz z przewoźnikami na naprawy spowodowane wybrykami wandali przeznaczył około 1,5 mln zł. Gdyby udało się powstrzymać część osób, które niszczą mienie, pieniądze te można byłoby przeznaczyć na inny cel, jak np. kupno nowych autobusów, pociągów itd. Aby zminimalizować szkody już po raz piąty ZTM wraz z Strażą Miejską m.st. Warszawy, Komendą Stołeczną Policji i AMS zorganizował kampanię „Nie toleruj, powiadom”. Cel jest godny uwagi, dlatego też zachęcamy do reagowania na wandalizm i akty agresji poprzez wysyłanie SMS-ów, oczywiście nie tylko w stolicy.
W sytuacjach alarmowych sprawdzają się wszystkie zalety SMS-ów. Według raportu z badania „Komunikacja SMS w Polsce 2012” respondenci wskazali za najważniejsze plusy komunikowania się dzięki krótkim wiadomościom tekstowych: szybkość dostarczenia (66,6%), prostotę użytkowania (64,9%), łatwy dostęp (47,1%) i uniwersalność (45,6%), na dalszych pozycjach znalazły się niezawodność (32,7%), zasięg usługi (25%) i bezpieczeństwo(12,2%). Ważnym elementem w przypadku alarmowania służb o zagrożeniach jest także dyskrecja. Cecha ta jest szczególnie istotna w sytuacjach, gdy w miejscu publicznym mamy do czynienia z osobą agresywną najprostszą metodą komunikacji z policją , czy strażą miejską jest SMS.
Źródło: ztm.waw.pl
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl