Zbyt wolna sieć i zawieszające się aplikacje to główne źródła problemów w użytkowaniu smartfonów

29/07/2013
Z badań firmy Ericsson wynika, że użytkownicy za najbardziej frustrujące w korzystaniu z smartfonów wskazują zbyt słabe i za wolne połączenie z Internetem oraz zawieszające się aplikacje.

Firma Ericsson zapytała posiadaczy smartfonów z Finlandii, jakie największe problemy widzą w użytkowaniu smartfonów. Prawie połowa ankietowanych odpowiedziała, że najbardziej irytujące są wolne połączenie internetowe i zawieszanie się aplikacji. Inne frustrujące użytkowników kwestie to np. problemy z wysyłaniem wiadomości, odtwarzaniem filmików, czy pobieraniem plików.

Źródło: Media.ericsson.pl

Około 40% użytkowników odkłada komórkę, gdy występują problemy z użytkowaniem aparatu i zajmuje się czymś innym. Winę za wszelkie kłopoty w korzystaniu ze smartfonów, według respondentów, ponoszą operatorzy sieci.

Badanie wskazuje, że nawet w tak zaawansowanym technologicznie kraju, jak Finlandia użytkownicy mają problemy ze zbyt wolnym łączem internetowym, a w związku z tym również problemy z korzystaniem z aplikacji. Analogicznie można więc przyjąć, że posiadacze smartfonów w Polsce mają jeszcze większe trudności z użytkowaniem Internetu w komórkach. Informacja ta jest szczególnie ważna, jeżeli chodzi o skuteczność wiadomości, które powinny jak najprędzej dotrzeć do adresata. W przypadku awaryjnych sytuacji użytkownicy często muszą wybrać między zastosowaniem aplikacji, lub wysłaniem SMS-a. Gdy najbardziej liczy się szybkość i skuteczność dostarczenia informacji wybór jest prosty – SMS-y ciągle pozostają wiodącym sposobem mobilnego przesyłania wiadomości tekstowych.

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl