Wywiad z Kancelaria Prawna – INKASO WEC S.A

06/03/2015

Zapraszamy do lektury wywiadu na temat automatyzacji procesów w windykacji z Panem Szymonem Krawczykiem - kierownikiem Biura Egzekucji Kancelarii Prawnej Inkaso WEC S.A. Czy SMS-y są w stanie zoptymalizować egzekwowanie należności? Czy w erze mobile’a możemy już mówić o e-windykacji długów?


- W jaki sposób SMS-y optymalizują windykacje należności?
Wysyłanie SMS-ów do dłużników może stanowić jedną z form wywierania nacisku na potencjalnego dłużnika. Próba kontaktu telefonicznego w większości przypadków może okazać się bezskuteczna, natomiast SMS-a nie  można nie odebrać. Dodatkowo wysłanie wiadomości tekstowej do osoby zalegającej z płatnościami nie jest uwarunkowane koniecznością prowadzenia połącznia telefonicznego, którego dłużnik często świadomie nie odbiera. Dłużnicy reagują bardzo impulsywnie na cotygodniowe przypominanie o zadłużeniu, więc wiadomości tekstowe są swego rodzaju buforem między firmami egzekwującymi należności, a osobami zadłużonymi.
- Czy w kontekście coraz powszechniejszego wykorzystywania narzędzi mobilnych w windykacji należności, można mówić powoli o zjawisku mobilnej windykacji/e-windykacji?
Proces windykacji należności, tak jak inne branże zaczyna wykorzystywać tzw. mobile. Jest to związane przede wszystkim ze zmianą przyzwyczajeń ludzi, którzy w coraz większym stopniu korzystają z technologii. Wykorzystywane zaczynają być nowe kanały komunikacji takie jak np. SMS-y, powstają programy komputerowe, które wspierają proces windykacji długów. Komornicy sądowi oferują elektroniczny dostęp do akt, optymalizując tym samym wymianę wniosku w postępowaniu egzekucyjnym.
- Czy automatyzacja procesów to rozwiązanie wyznaczające nowe standardy w tej branży? Jest to będzie wyglądało w przyszłości?
Każdy przedsiębiorca dąży do optymalizowania zysków przy jednoczesnej minimalizacji kosztów działalności gospodarczej. Pojęcie to wywodzi się z ekonomii menedżerskiej, która ma na celu analizę korzyści i kosztów m.in. wprowadzania innowacji jakimi w branży windykacji należności bez wątpienia jest jej informatyzacja. Elektroniczny proces windykacji nie tylko przyśpiesza całe postępowanie, ale również często pozwala przedsiębiorcy na zmniejszenie kosztów jego działalności. Rynek windykacji w Polsce jest ściśle uzależniony o koniunktury, dlatego przedsiębiorcy będą co raz częściej sięgali  po automatyzację procesów.
- Czy automatyzacja procesów w windykacji należności przekłada się na większą skuteczność w egzekwowaniu długów?
Automatyzacja z pewnością przyśpiesza przejście przez cały proces windykacji począwszy od windykacji polubownej, następnie przez windykację przymusową (na drodze sądowej oraz egzekucyjnej).  Zależność jest tutaj prosta. Im szybciej podjęte zostaną działania mające na celu wyegzekwowanie długów, tym większe prawdopodobieństwo odzyskania należności.

 

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl