SMS w służbie zdrowia

11/06/2012

SMS jest bardzo skuteczną formą przekazywania informacji pacjentom przez państwowe i niepubliczne przychodnie. Dzięki temu rozwiązaniu placówki medyczne lepiej zarządzają pracą rejestracji i w bardziej efektywny sposób wykorzystują czas pracy lekarzy. Platforma SerwerSMS.pl posiada w swoim portfolio usługi dla przychodni.


Komunikacja mobilna oferuje placówkom medycznym wiele możliwości. Po pierwsze, SMS może przypominać pacjentom o terminach wizyt lekarskich. Zdarza się, że chorzy zapominają o terminie konsultacji i wcale nie przychodzą lub pojawiają się innego dnia. System SMS pozwala przychodniom usprawnić zapisy pacjentów, dzięki czemu lekarze są w stanie przyjąć więcej osób. Innym przykładem wykorzystania komunikacji mobilnej jest przypominanie o terminach szczepień oraz badaniach profilaktycznych.

„Ze strony placówki medycznej wprowadzenie usług komunikacji mobilnej jest niezwykle proste i niedrogie. Klient otrzymuje dostęp do panelu, za pomocą którego może wysyłać i odbierać wiadomości tekstowe. Opłata pobierana jest tylko za SMS-y wychodzące. Każdej osobie, której została wysłana wiadomość z panelu przypisywany jest wirtualny numer. Jeśli pacjent odpisze na otrzymanego SMS-a, jego odpowiedź pojawi się pod tym samym wirtualnym numerem. Koszt wysłania SMS z odpowiedzią pacjenta jest zgodny z taryfikatorem operatora, natomiast klient Serwer SMS nie płaci za wiadomości przychodzące. Ceny prowadzenia panelu w abonamencie miesięcznym zaczynają się już od 40 złotych” – mówi Daniel Zawiliński, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Platformy SerwerSMS.pl

Równie ciekawym i efektywnym rozwiązaniem z obszaru komunikacji mobilnej jest kontakt zwrotny SMS realizowany przez Medica Polska.

„Platforma SerwerSMS.pl dostarcza nam profesjonalne rozwiązania w zakresie zastosowania alternatywnego kanału kontaktu z pacjentem, jakim jest usługa SMS. Dzięki integracji naszych systemów, pacjent otrzymuje krótką wiadomość tekstową z informacją o wizycie i zaplanowanych badaniach. Za pomocą SMS jest również informowany na bieżąco o statusie zgłoszenia” – powiedział Mariusz Bajerski z firmy Medica Polska.

***

Grupa Medica Polska (www.grupamedicapolska.pl)

Grupa Medica Polska, to dynamicznie rozwijająca się organizacja z ofertą usług medycznych i prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych dla pacjentów korporacyjnych i indywidualnych. Medica Polska działa w ramach partnerstwa z prywatnymi i publicznymi placówkami medycznymi oraz towarzystwami ubezpieczeniowymi. Współpracuje z nią ponad 1700 Partnerów Medycznych na terenie całego kraju, w zakresie opieki ambulatoryjnej, szpitalnej oraz dentystycznej. Medica Polska specjalizuje się w realizacji świadczeń zdrowotnych w ramach formuły medycznego assistance i posiada największą na rynku całodobową infolinię medyczną zlokalizowaną w Gdyni oraz w Toruniu. Aktualnie każdego dnia, 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku, organizuje i koordynuje leczenie ponad 100 tysięcy pacjentów na terenie całego kraju.

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl