Nowe technologie komunikacji a zmiana postaw konsumenckich
We wrześniu br. ruszyła kolejna edycja ogólnopolskiego badania „Komunikacja SMS w Polsce 2013”. Jego głównym celem jest sprawdzenie jak zmienia się podejście Polaków do komunikacji mobilnej oraz w jaki sposób można efektywniej wykorzystywać narzędzia marketingowe takie jak SMS-y. Serdecznie zapraszamy wszystkich do wzięcia w nim udziału.
„Biznes i technika rozwijają się coraz bardziej dynamicznie. Inwestycje w mobilne narzędzia powinny nadal być rozwijane. Narzędzia te mają znaczenie nie tylko w obszarze marketingowym – adresowanym do człowieka – konsumenta, ale dostrzega się dzisiaj ich znaczenie w ujęciu informacyjnym adresowanym do człowieka – obywatela.
Z jednej strony przedsiębiorstwa dostrzegają potencjał drzemiący w marketingu mobilnym, który pozwala docierać do klienta natychmiastowo i cyklicznie w dość krótkich odstępach czasu. Mobilny kontakt pozwala przedsiębiorstwom na stały kontakt z klientem, co jest niezwykle cenne dla przedsiębiorstwa. W klasycznym ujęciu ekonomia zakładała, że człowiek jest istotą racjonalną. Nie kwestionując obszarów racjonalności decyzji, dziś coraz jednak częściej – w obszarze podejmowania decyzji – zwraca się uwagę na emocjonalną sferę człowieka. To właśnie mobilne narzędzia pozwalają na elastyczne, niemal „uszyte na miarę” oddziaływanie – także poprzez emocje – na podejmowanie decyzji, a co za tym idzie na efektywny popyt.
Z drugiej strony należy dostrzec potencjał mobilnych narzędzi informacyjnych dla kształtowania społeczeństwa samorządnego i odpowiedzialnego. Niestety zaangażowanie przeciętnego obywatela w sprawy samorządności (rozróżniam tutaj pomiędzy samorządem a samorządnością), a także posiadany przez obywatela zakres informacji dotyczący spraw regionu, dzielnicy, czyli miejsca w którym się żyje i pracuje, jest dziś niewielki. Również kontakt na linii obywatel – samorząd odbywa się jedynie w obligatoryjnym zakresie. Mam świadomość, że narzędzia mobilne, takie jak smsy, nie rozwiążą wszelkich bolączek samorządności, nie mniej mam nadzieję, że narzędzia te mogą w przyszłości skutecznie otworzyć drogę na ukształtowanie świadomość lokalnej i regionalnej, a już dziś powinny być zwyczajnie praktyczne i potrzebne.
Jak wynika z raportu Forrestera w ciągu najbliższych trzech lat wiodące firmy zainwestują 100 milionów €, aby przewidzieć zmiany struktury rynku. To właśnie najbliższe trzy do pięciu lat pokażą, w jakim kierunku będą się rozwijały nowoczesne technologie biznesowe. Pytaniem jest w jakim zakresie wykorzysta się je także w sferze publicznej? Ocenę rynku polskiego marketingu mobilnego będzie można podsumować po zakończeniu badania „Komunikacja SMS w Polsce” - komentuje dr hab. Barbara Piontek, prof. nadzw. z Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Przykładowo w Polsce aż co trzeci konsument jest zainteresowany otrzymywaniem SMS-ów powiadamiających o atrakcyjnych promocjach i zniżkach (dokładnie 33.1% ogółu badanych). Analizy przeprowadzona przez Platformę SerwerSMS.pl pokazuje, że taka wiadomość mogłaby skłonić do udania się do najbliższego sklepu 89,7% respondentów, a 88,5% z nich do zapoznania się z ofertą przygotowaną dla osób odwiedzających daną stronę internetową. Wśród badanych, którzy zdecydowaliby się na promocje tego typu nieznacznie przeważają kobiety - 35,4%. Niezależnie od miejsca zamieszkania, wszyscy respondenci w podobnym stopniu interesowali się promocjami otrzymywanymi za pomocą SMS-ów.
Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu: http://badaniekonsument.serwersms.pl/
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl