SMS-y skuteczne w windykacji należności

12/01/2015

Komunikacja SMS jest obecnie nieodzownym i skutecznym narzędziem windykacyjnym. Nie tylko przypomina dłużnikowi o terminach zapłaty, ale również
o każdym poszczególnym etapie postępowania procesu odzyskiwania długu. Ze względu na rosnącą liczbę dłużników wśród ludzi młodych, nowe technologie są w windykacji należności niezbędne. W grupie wiekowej 18-35 lat zadłużonych jest już ponad 770 tys. osób Polaków . Za pomocą SMS-a dłużnik jest np.: zapraszany do rozpoczęcia negocjacji spłaty zobowiązania, informowany o tym, że sprawa została skierowana do sądu. Automatyzacja pozwala także obniżyć koszty prowadzenia windykacji i jest to obok skuteczności podstawowy miernik  efektywności w tej branży.


„Ponad 2 mln Polaków nie płaci długów na czas, a w ciągu ostatnich miesięcy liczba dłużników wzrosła o 1,6% i nic nie wskazuje, żeby miało się to w najbliższym czasie zmienić . Niepokojącą tendencją jest zwłaszcza rosnące zadłużenie wśród ludzi młodych, którzy są dopiero na początku swojej drogi zawodowej, a mimo tego już są obciążeni zobowiązaniami finansowymi” - komentuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl
Systemy do skuteczniejszej windykacji należności to rozwiązania, które mogą przyczynić się także do większej płynności finansowej w sektorze firm MŚP.
„Małe i średnie firmy nie korzystają na co dzień z usług windykacyjnych czy kompleksowej obsługi przez kancelarie prawne. To najczęściej firmy zatrudniające kilka, kilkanaście osób, zarządzane przez właściciela, który zajmuje się wszystkim, w tym również windykacją długów. O ile wierzytelności o wyższej wartości są incydentalnie kierowane do profesjonalnej windykacji, o tyle kwoty faktur po kilkaset złotych znajdują się na drugim planie i niestety ciężko w takiej sytuacji wyegzekwować dług. Kancelarie rzadko przyjmują je do windykacji, ponieważ koszty obsługi są nieadekwatne do ich wartości. To z kolei powoduje, że przy większej liczbie nieopłaconych „małych”  faktur, płynność finansowa wierzyciela może ulec zachwianiu” – komentuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl
Wiadomości tekstowe stanowią element komunikacji, perswazji i osiągnięcia odpowiedniego efektu wraz z pismami, e-mailami i kontaktami telefonicznymi, wykonywanymi przez wierzyciela w ustalonym terminie.
„Technologia powinna być przede wszystkim użytkowa i praktyczna, stąd pomysł, aby wykorzystać wiadomości tekstowe i masową wysyłkę SMS-ów do automatyzacji procesów w  windykacji należności. Pamiętać należy, że system to przede wszystkim narzędzie w rękach ludzi. Jeśli w ich ocenie automatyzacja pozwoli im mniejszym wysiłkiem i kosztem odzyskać należność, to z biegiem czasu jego efektywność jeszcze bardziej wzrośnie. SMS-y, jak wskazują badania platformy SerwerSMS.pl, są czytane i odbierane przez blisko 90% właścicieli telefonów. Z wiadomościami e-mail jest dużo gorzej. Bez wykorzystywania SMS-ów firmom świadczącym usługi windykacyjne byłoby o wiele trudniej osiągnąć zawierzony efekt” - dodaje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl
Systemy umożliwiające samodzielne odzyskiwanie należności przez wierzyciela są coraz popularniejsze. Wspierają podejmowanie decyzji przez wierzyciela odnośnie kolejnych działań i czynności prawnych, generuje dokumenty, przesyłają wiadomości e-mail, sms.  Pozwalają również zamieścić dane dłużnika na giełdzie długów. 
„W sektorze usług, jak wiadomo,  ma być „tanio” i „dobrze”, co jest jednak trudne do pogodzenia. Dzięki postępującemu procesowi automatyzacji w tej branży, małymi krokami jesteśmy w stanie to osiągnąć. Wydawać by się to mogło niemożliwe, a jednak da się przenieść procedury polskiego prawa na język algorytmów, choć nie jest to łatwy proces. Wszystko dzieje się m.in. SMS-ów, zgodnie z wymogami obowiązującego prawa, bez konieczności angażowania kancelarii prawnych przy pomocy. Sprawy o dużej wartości, złożone, wymagające indywidualnego podejścia, będą prowadzone w dotychczasowym modelu. Dla wierzytelności o małej wartości to prawdziwa rewolucja i szansa na to by wierzyciele mogli odzyskać swoje pieniądze ” – podsumowuje Marcin Setlak,  współtwórca Vindicat.pl

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl