Branża Lendtech - ratowanie porzuconych formularzy
Porzucony formularz kredytowy to realna strata dla podmiotów z branży finansowej, ponieważ zainwestowaliśmy budżet w działania reklamowe, zainteresowaliśmy potencjalnego klienta, a koniec końców do transakcji jednak nie doszło. W takich przypadkach marketerzy często zadają sobie pytanie: co zrobić, aby działać skuteczniej i realnie zwiększyć liczbę konwersji?
Porzucone "koszyki" wyzwaniem marketerów
Porzucone koszyki, to nie lada wyzwanie każdego marketera działającego, nie tylko w branży lendtech, ale również w e-commerce czy retail. Często jest jednak tak, że użytkownik wchodzi na stronę, wybiera produkt, dodaje go do koszyka, uzupełnia dane i… prawie dokonuje transakcji. Z jakiegoś powodu rezygnuje z potwierdzenia zakupu. Z podobnymi problemami boryka się wielu marketerów i dyrektorów sprzedaży - klient jest zainteresowany usługą, uzupełnia formularz, zostawia nawet swoje dane, ale koniec końców do transakcji nie dochodzi - uzupełniony formularz zostaje, a klient odchodzi i może nigdy do nas nie wrócić. W obu przypadkach mamy do czynienia z sytuacją tzw. porzuconego formularza i to ma realny wpływ na wzrost skali biznesu.
Czas wykorzystać pełen potencjał komunikacji SMS i marketing automation
Nowoczesne narzędzi do marketing automation i komunikacji SMS umożliwiają “ratowanie” porzuconych formularzy, czyli okazji sprzedażowych. Kluczem do sukcesu jest automatyzacja działań, optymalizacji procesów, oraz znajomość narzędzi, które nam pomogą w odzyskaniu zainteresowania naszą ofertą. SMS-y, e-maile czy pushe mają to do siebie, że są bardzo skuteczne, w przypadku krótkich wiadomości tekstowych mamy do czynienia ze wskaźnikiem OR (Open Rate) na poziomie ponad 90 proc., a dodatkowo, jak wynika z naszych obserwacji użytkownicy traktują je bardzo osobiście - mają do nich zaufanie. Odpowiedni dobór narzędzi marketingowych pozwoli zminimalizować liczbę porzuconych transakcji. Najważniejsze pytanie jest takie: jak skutecznie połączyć kanały komunikacji i stworzyć odpowiednią strategię marketingową?
Wspólnie z User.com, przeanalizowaliśmy największe funkcjonujące w Polsce instytucje pożyczkowe i branżę lendtech pod kątem ratowania niedokończonych formularzy na stronie. Wnioski zebraliśmy w raporcie, który można pobrać poniżej:
W raporcie zostały poruszone następujące kwestie:
- branża lendtech - jak radzi sobie z porzuconymi formularzami?
- Porzucone formularze - zminimalizuj ich liczbę prawie do zera!
- Które narzędzia są skuteczne i w jakich sytuacjach z nich korzystać?
- Automatyzacja kluczem do sukcesu
- Mocno spersonalizowana komunikacja marketingowa (okazje, nowości, promocje, np. z okazji dnia urodzin, etc.)
- wnioski z raportu na przyszłość
Podsumowując
Jeżeli temat jest ci bliski, to sprawdź, do jakich wniosków doszliśmy podczas badania tej branży. Porzucone formularze to realne wyzwanie, z którym w skuteczny sposób można sobie poradzić, wystarczy wiedzieć, z jakich narzędzi korzystać, co i kiedy wysłać klientowi, by ponownie przyciągnąć jego uwagę - szansa na dokończenie transakcji rośnie, a nasze wyniki sprzedaży realnie się zwiększają.
Pobieram raport o ratowaniu koszyków w branży Lendtech
Błażej Pawlar
Partnership & Marketing Manager
"Zautomatyzowane SMS-y są efektownym narzędziem do budowania z klientami długotrwałych relacji, finalnie przekładającymi się na wzrost zysków... Marki więc chętnie sięgają po to rozwiązanie, ponieważ pozwala to na skalowanie biznesu."