Jak wykorzystać formularz z landing page'a do masowej kampanii SMS?
Wyjaśniamy, czym jest marketing mobilny, oraz w jaki sposób wykorzystać formularze z landing page do stworzenia masowej kampanii SMS. Sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat!
Czym jest marketing mobilny?
Marketing mobilny to połączenie aplikacji mobilnej, strony mobilnej lub responsywnej i SMS-ów. Wszystkie te elementy to szeroko pojęte działania marketingowe, które podejmowane są za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Wykorzystuje się je w wielu branżach ze względu na to, że dzięki nim można dotrzeć do odbiorców na różne sposoby. Szczególnie istotne są SMS-y. Dlaczego? Telefony towarzyszą nam przez większą część doby. Korzystamy z nich w domu, w pracy, w kawiarni, na spacerze i w wielu innych miejscach. Dzięki temu, że Twój klient ma dostęp do telefonu w ciągu całego dnia, możesz powiadomić go o wydarzeniu, promocji czy jakimkolwiek innym działaniu Twojej firmy w każdym momencie jego dnia.
Dlaczego SMS-y są takie ważne?
Co umożliwia komunikacja z klientem za pomocą SMS-ów?
- zdecydowanie skraca dystans
- pozwala na szybkie i konkretne przekazywanie informacji
- przekazuje informacje bezpośrednio do klienta
- mierzenie skuteczności działań marketingu mobilnego
- pozwala dotrzeć do młodych, jak i starszych użytkowników
- angażuje i skłania do działania
Umiejętnie napisana wiadomość i wysłana do dużej liczby odbiorców może być bardzo skuteczna i sprawić, że zainteresują się oni przedstawioną ofertą. Pamiętaj! Wiadomości przekazywane w taki sposób, muszą być krótkie, konkretne i skupione na jednym celu.
Jak pozyskiwać kontakty do masowej kampanii SMS-owej?
Najprostszym sposobem na pozyskanie klientów, a co za tym idzie ich numerów telefonu, jest stworzenie landing page’a. W jakim celu go stworzyć? Na przykład do przedstawienia nowego produktu, promocji lub wydarzenia organizowanego przez Twoją firmę. Tego typu stronę docelową możesz stworzyć za pośrednictwem intuicyjnego kreatora Landingi, wybierając odpowiedni szablon landing page’a, który odpowiada profilowi Twojej firmy. Można również pokusić się o stworzenie swojego własnego, autorskiego landing page’a. Warto pamiętać, że podczas tworzenia strony docelowej, najistotniejszym elementem jest formularz z CTA. Dodając w formularzu pole do wprowadzenia numeru telefonu, zyskujesz kontakt do klienta. Proste, prawda? Dzięki uzyskaniu numeru telefonu masz już możliwość stworzenia masowej kampanii SMS-owej, która będzie atrakcyjna dla użytkownika. Dotrzesz do grupy osób, które rzeczywiście są zainteresowane konkretną ofertą Twojej firmy.
Podsumowując
Stworzenie dedykowanego landing page’a jest bardzo skutecznym sposobem pozyskiwania numerów telefonu. Baza numerów, która w ten sposób powstaje, może być wykorzystana do komunikacji marketingowej z użytkownikami na wiele sposobów.