Zobacz jak SMS-ują marki
Z informacji jakie od Was otrzymujemy wynika, iż największym zainteresowaniem cieszą się artykuły o praktycznym zastosowaniu technologii mobilnych. Dzisiaj zatem kolejny tekst z tej serii. Zobaczmy, jak firmy wykorzystują SMS-y, aby utrwalać relację ze swoją grupą docelową. Zobacz jak SMS-ują marki.
Wyślij SMS-a swojej ulubionej marce (case study Adidas)
Agencja Unlimited przygotowała kampanię BTL wprowadzanej na rynek limitowanej serii kosmetyków Adidas Intense Touch (Coty Polska). Działania reklamowe obejmują m.in. konkursy, kampanię z użyciem materiałów POS oraz animacje z hostessami w wybranych punktach handlowych. Podstawowym elementem przygotowanej kampanii jest rozpoczęty właśnie ogólnopolski konkurs „Wygraj 2012”, który potrwa do 8 maja. Uczestnicy konkursu kupują dowolny produkt kosmetyczny marki Adidas i wysyłają SMS-em okrzyk zagrzewający piłkarzy do gry.
Zaznaczmy, iż komunikacja odbywa się tylko w formie SMS-a. Unlimited zaplanowała możliwość uczestnictwa w konkursie tylko poprzez SMS-a, gdyż słusznie uznano, iż większość osób z grupy docelowej marki Adidas to posiadacze telefonów komórkowych.
SMS jako wsparcie innych kanałów komunikacji
Jeżeli stoją państwo przed wyzwaniem zaplanowania kampanii, której adresaci są w różnym wieku i jest to grupa bardzo zróżnicowana psychograficznie, warto wykorzystać także inne, poza SMS-ami, formy komunikowania się. Poniżej case study z akcji SMS-owych regionalnych mediów, gdzie właśnie mamy do czynienia ze zróżnicowanym odbiorcą.
Gazeta olsztyńska – konkurs na najlepszego strażaka (email i SMS)
Kandydatów na plebiscyt mogą zgłaszać Czytelnicy, strażacy,
jednostki straży pożarnej, samorządy i inne organizacje na maila. Strażak, który zdobędzie największą ilość głosów z wszystkich powiatów otrzyma tytuł super strażaka regionu oraz nagrodę: pobyt z osobą towarzyszącą w Hotelu SPA. Jak głosować na super strażaka? Żeby zagłosować, należy pod numer 7168 wysłać SMS o treści WMGNO SP X, w miejsce X wpisać numer przyporządkowany kandydatowi. Koszt to 1 zł plus VAT.
Kobieta Przedsiębiorcza - kupon, e-mail oraz SMS
Przykład ciekawego konkursu zorganizowanego przez lokalny tytuł prasowy „Pomorska”. W plebiscycie mogą wziąć udział właścicielki firm oraz panie, które zajmują w przedsiębiorstwach kierownicze stanowiska. Powinny być to mieszanki terenu, na którym ukazuje się "Pomorska”.
Panie mogą same zgłosić się do plebiscytu. Również Czytelnicy mają okazję zaproponować kandydatki do tytułu "Kobieta Przedsiębiorcza 2011”. Zgłoszenia przyjmowane są na kuponie, opublikowanym na łamach "Pomorskiej”. Dodatkowo umożliwiono zgłaszanie kandydatek za pośrednictwem e-maili. Kandydatki do tytułu "Kobieta Przedsiębiorcza 2011” można zgłosić również przy pomocy SMS-ów wysłanych pod numer telefonu 71466. Treść wiadomości nie może zawierać polskich znaków i powinna być przygotowana według wzoru: gpp.imię i nazwisko kandydatki, miejscowość zamieszkania, wykonywany zawód/zajmowane stanowisko, adres e-mail, numer telefonu kandydatki. Przykład: gpp.anna kowalska, kobylarnia, wlasciciel sklepu spozywczego, ak@ak.pl, 123 123 123. Wysłanie jednego SMS-a zawierającego do 160 znaków kosztuje 1,23 zł.
Tygodnik ostrołęcki – kupon i SMS
Głosowanie na najlepszą rodzinę możliwe jest SMS-ami i na kuponach drukowanych w TO. Uwaga! Do każdego wysłanego SMS-a dostaniecie Państwo za darmo bieżące e-wydanie Tygodnika.
Podsumujmy efekty...
Głosowanie poprzez kupony daje efekt typowo sprzedażowy: aby zagłosować, należy kupić produkt lub gazetę, do której dołączony jest kupon.
Głosowanie SMS-owe, poprzez swoją prostotę i komfort, sprawia, iż w akcji weźmie udział większa liczba osób. Zachęcanie do wysyłania SMS-ów to także sposób na gromadzenie numerów telefonów naszej grupy docelowej, dzięki czemu możemy realizować tanie i efektywne kampanie SMS-owe w przyszłości.
Wzięcie udziału w konkursie w jakiejkolwiek formie, poprzez kupon, email czy SMS, sprawia iż pomiędzy uczestnikiem a marką nawiązuje się lub pogłębia relacja.
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl