Piszesz SMS-y? Nie jedź!

11/03/2013
Peugeot Polska zrealizował krótki film, przestrzegający kierowców przed pisaniem SMS-ów w trakcie jazdy samochodem. Pisanie krótkiej wiadomości tekstowej za kierownicą jest porównywane przez ekspertów do jazdy z promilem alkoholu we krwi. Film ma za zadanie uświadomić kierowcom, jak niebezpieczne jest pisanie SMS-ów za kierownicą.

Film przygotowany przez Peugeot Polska przedstawia wymianę krótkich wiadomości tekstowych prawdopodobnie między kobietami, na temat ostatnich zakupów szałowych butów. Rozmowa, którą inicjuje prowadząca samochód kończy się w nagły sposób…

Pisanie SMS-ów w trakcie prowadzenia pojazdu to duży problem w Polsce. Wielu kierowców uważa, że są na tyle biegli w jeździe samochodem, że mogą bez problemu pisać SMS-a i jednocześnie obserwować znaki drogowe oraz innych użytkowników na drodze. Policyjne statystyki pokazują jednak, że jest inaczej – nierzadko na miejscu zdarzenia służby znajdują telefon z odczytywanym SMS-em lub w trakcie jego pisania.

Według danych amerykańskiego operatora telekomunikacyjnego AT&T prawdopodobieństwo spowodowania wypadku podczas pisania SMS-a wzrasta 23-krotnie.

W kwietniu ubiegłego roku AT&T przeprowadziło badanie nastoletnich kierowców na próbie 1200 osób w wieku 15-19 lat, z różnych części świata. Wyniki testu są dość niepokojące. Co prawda 97% badanych przyznało, że pisanie SMS-ów podczas jazdy jest niebezpieczne, ale mimo to:

Co ciekawe, aż 41% badanych przyznało, że ich rodzice również piszą SMS-y w trakcie prowadzenia.

W ubiegłym roku operator AT&T przeprowadził kampanię społeczną pod hasłem „It can wait” („To może zaczekać”), w której nakłaniał kierowców do złożenia deklaracji – „nie esemesuję podczas prowadzenia auta”. Firma stworzyła aplikację mobilną, która pomoże młodym kierowcom w powstrzymaniu się od pisania podczas jeżdżenia. Organizatorzy kampanii kierowali do odbiorców prosty przekaz „Żaden SMS nie jest wart twojego życia”.

Odpowiedzią na problem SMS-owania podczas jazdy samochodem była również społeczna kampania zrealizowana przez brytyjską agencję Blue Hive. Kampania polegała na rozmieszczeniu w części Londynu elektronicznych wyświetlaczy prezentujących 4 wersje bilboardów zawierających wstrząsające kreacje autorstwa uznanego fotografa – Jamesa Day’a.

Kierowcy powinni usuwać telefon z pola widzenia, zwłaszcza na dłuższych trasach, aby uniknąć pokusy patrzenia na wyświetlacz w celu sprawdzenia wiadomości. Korzystanie z telefonu i prowadzenie samochodu to zabójcza kombinacja, a żadna rozmowa lub wiadomość nie jest warta życia.

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl