Młodzi ludzie w Polsce uwielbiają SMS-ować!

13/03/2013
Chcielibyśmy Was zainteresować raportem „Młodzież na rynku usług telekomunikacyjnych – 2012” przygotowanym przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Badanie zrealizowała pracownia MillwardBrown na ogólnopolskiej próbie losowo-kwotowej 1626 osób, reprezentatywnej dla populacji Polski w wieku 15-24 lata. Wnioski z tego raportu są bardzo budujące, jeżeli chodzi o stosunek młodzieży do komunikacji SMS.

Autorzy raportu „Młodzież na rynku usług telekomunikacyjnych – 2012” ustalili, że młodzi ludzi wykorzystują telefon komórkowy bardzo intensywnie – głównie do kontaktu za pomocą SMS (82% deklaruje że wysyła je kilka razy dziennie) i rozmów z innymi użytkownikami (67% deklaruje kilka połączeń dziennie). Badacze wskazują na to, że co trzeci młody człowiek w Polsce posiada smartfon (30%), a połowa wykorzystuje go, aby łączyć się z Internetem (46%).

Korzystanie z Internetu i telefonii komórkowej jest wśród młodych ludzi powszechne. Telefony komórkowe mają praktycznie wszyscy badani (99%), zaś dostęp do Internetu - zdecydowana większość (81%). Ale co istotne, większość młodych ludzi korzysta z Internetu stacjonarnego (66%) – są to najczęściej osoby mieszkające z rodzicami, ale także studenci oraz osoby mieszkające w większych miastach. Internet mobilny jest wykorzystywany przez jedną piątą badanych (22%). Korzystają z niego głównie młodzi po 20 roku życia, usamodzielniający się – studenci, osoby pracujące i osoby mieszkające poza domem rodziców. Mniej niż co dziesiąty badany deklaruje posiadanie obydwu rodzajów dostępu do Internetu (7%).

Powyższe ustalenia oznaczają, że wieszczony przez niektórych boom na korzystanie z Facebook Messenera, zwłaszcza wśród młodych, ogarnie Polskę nieprędko. Młodzi ludzie bowiem w dalszym ciągu nie wykorzystują wszystkich możliwości smartfonów ponieważ używają ich offline – bez połączenia z mobilnym Internetem. Wyniki badania wskazują na to, że młodzi intensywnie korzystają z sieci telefonii komórkowej, nawiązując połączenia głosowe i wysyłając/odbierając SMS-y.

Część młodzież w Polsce bierze aktywny udział w finansowaniu swoich wydatków na telefon komórkowy. Ponad połowa młodych ludzi deklaruje, że ciężar wydatków na komórkę spoczywa na barkach rodziców (55%), ale jedna trzecia ankietowanych wskazała, że samodzielnie pokrywa te koszty (30%). Niezależnie od tego czy za komórkę płacą rodzice czy młody człowiek utrzymuje telefon z kieszonkowego lub zarobków aż dwie trzecie młodych całkowicie samodzielnie decyduje o wyborze oferty komórkowej (66%), a kolejna jedna czwarta współdecyduje z innymi osobami (28%).

Wybierając ofertę młodzież bierze pod uwagę przede wszystkim cenę, pakiet darmowych SMS/MMS oraz pakiet darmowych minut. Zaskakujące jest to, że stosunkowo mało ważny jest dla nich pakiet transmisji danych w abonamencie lub w ofercie prepaid oraz marka operatora. Mimo, że co trzeci młody człowiek w Polsce ma w kieszeni smartfon, to jednak pakiety MB do wykorzystania na Internet są mniej istotne przy wyborze oferty, niż pakiet darmowych SMS/MMS!

Pakiety darmowych SMS/MMS są wśród trzech najważniejszych czynników wyboru oferty przez młodych ludzi w Polsce. Najbardziej liczy się atrakcyjna cena oferty (51%), pakiet darmowych minut (51%) oraz właśnie pakiet darmowych SMS/MMS (49%). Ciekawe, że SMS-y są ważniejsze dla młodych od promocyjnej oferty operatora (42%) czy atrakcyjnego telefonu (39%). Również marka operatora ma dla młodych dużo mniejsze znaczenie, tylko 27% ankietowanych wskazało, że istotne dla nich, kto świadczy usługi telekomunikacyjne.

Cieszą nas ustalenia zebrane w raporcie „Młodzież na rynku usług telekomunikacyjnych – 2012”. Okazuje się bowiem, że potwierdzają się po raz kolejny wyniki przeprowadzonego przez nas badania „Komunikacja SMS w Polsce 2012”, które wykazało, że SMS w Polsce trzyma się naprawdę mocno. Młodzi ludzie są grupą, która wyznacza trendy i sposoby korzystania z technologii. Jak pokazują wyniki omawianego raportu UKE są również siłą, która napędza w Polsce ruch SMS-ów.

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl