CPaaS, czyli platforma umożliwiająca wielokanałową komunikację
Możliwości marketingu mobilnego stale rosną. Pojawia się coraz więcej skutecznych metod komunikowania się z klientami, które daleko wykraczają poza wysyłkę standardowych wiadomości SMS, czy jednego narzędzia. Nasza platforma, działająca w ramach grupy Vercom SA wykorzystuje wszystkie najnowocześniejsze technologie, dostarczając firmom coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań. Po wielu latach pracy i doświadczeń udało nam się stworzyć coś większego niż SaaS, czyli aplikacja działająca w chmurze. CPaaS, to pójście o krok dalej, można nawet powiedzieć level wyżej. CPaaS, to nie tylko aplikacja, ale wielozadaniowa platforma ze zintegrowanymi narzędziami, które równocześnie i wielokanałowo mogą być wykorzystane do angażowania użytkowników. CPaaS, to przyszłość komunikacji otwierający całkowicie nowe możliwości w komunikacji z klientami.
Czym jest CPaaS?
Nazwa ta jest skrótem od „Communications Platform as a Service”. To platforma oparta na chmurze, umożliwiająca integrację komunikacji w czasie rzeczywistym (RTC) z istniejącymi aplikacjami biznesowymi. Dzięki temu rozwiązaniu każda firma może w łatwy i szybki sposób zyskać możliwość kontaktowania się ze wszystkimi swoimi klientami jednocześnie. To wszystko bez konieczności kosztownego i czasochłonnego tworzenia własnego oprogramowania. Wystarczy wykorzystać gotowe rozwiązanie, które łatwo można zintegrować z już posiadanymi aplikacjami. Wszystko to sprawia, że nowoczesne narzędzia komunikacyjne, na które do tej pory mogły pozwolić sobie jedynie nieliczni, stają się dostępne dla każdego.
CPaaS a SaaS - porównanie
Żeby jeszcze lepiej zrozumieć CPaaS i jego potencjał, warto porównać go do niezwykle popularnej dzisiaj formy usługi, jaką jest SaaS, czyli Software as a Service. Systemy i aplikacje udostępniane w chmurze zrewolucjonizowały rynek. Jeszcze niedawno chcąc wykorzystywać jakieś oprogramowanie, trzeba było je kupić, a następnie zainstalować na swoim serwerze. Teraz, żeby korzystać z potężnych narzędzi IT, wystarczy wykupić do nich dostęp. W zamian za opłatę abonamentową są one udostępniane online. Do tego zyskuje się na bieżąco dostęp do wszystkich aktualizacji oraz wsparcia technicznego. CPaaS to kolejny milowy krok po SaaS. W tym przypadku nie mówimy bowiem o udostępnianiu pojedynczej aplikacji w chmurze, a całej rozbudowanej platformie.
Jak to działa CPaaS?
Już dzisiaj większość z nas wykorzystuje na co dzień różnego rodzaju narzędzia RTC (komunikacji w czasie rzeczywistym). Są nimi, chociażby telefon komórkowy, Skype, WhatsApp, Messenger czy Telegram. Na dzień dzisiejszy podobne aplikacje stanowią absolutną podstawę komunikowania się z klientami. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż budowa własnego narzędzia oraz jego obsługa byłaby bardzo kosztowna i czasochłonna. Dlatego firmom lepiej jest korzystać z dostępnych na rynku, popularnych aplikacji. SerwerSMS.pl daje taką możliwość wraz ze skutecznymi narzędziami i fachowym wsparciem. Wraz z CPaaS nadchodzi nowa era komunikacji z klientami. Do tej pory, aplikacje nie były w stanie kontaktować się z użytkownikami za pośrednictwem wiadomości. Dzięki CPaaS będzie to jednak możliwe i to w bardzo szybki, łatwy sposób. Aby wyposażyć swoją aplikację w funkcjonalność komunikacji w czasie rzeczywistym, wystarczy wykorzystać gotowe rozwiązanie w postaci platformy programistycznej. Wraz z nią otrzymasz dostęp do gotowych narzędzi programowych, przykładowych kodów i gotowych aplikacji. Twoi programiści otrzymają profesjonalne wsparcie, aby w szybki sposób zaimplementować nowe funkcjonalności w Twoich aplikacjach.
Co zyska Twoja firma?
Możliwości CPaaS są ogromne i nie sposób wymienić ich wszystkich w jednej publikacji. Prawdę powiedziawszy, wiele pewnie jeszcze nie zostało nawet wymyślonych. To, co szczególnie warto opisać, to przede wszystkim, możliwość komunikowania się z klientami w sposób wielokanałowy z wykorzystaniem w jednym czasie różnych narzędzia i aplikacje. Do jednych klientów możesz wysłać SMS, do innych wiadomość na popularnym komunikatorze jak np. WhatsApp. Jednocześnie ze wszystkimi możesz komunikować się poprzez własną aplikację wyposażoną w RTC. Do tego wszystkiego, CPaaS daje też szerokie możliwości analizy danych w czasie rzeczywistym.
Wykorzystywanie CPaaS to z jednej strony świetny sposób na pozyskiwanie i aktywowanie klientów. Z drugiej możliwość budowania długofalowych relacji i obsługi klientów w czasie rzeczywistym z poziomu własnych aplikacji. Bez konieczności odsyłania ich do wykonania telefonu czy napisania maila lub SMS. Możesz przykładowo wykorzystać fakt, że klient jest właśnie na Twojej stronie internetowej i zachęcić go do podjęcia kontaktu. Może to być rozmowa audio, wideo lub chat. Wszystkie z poziomu urządzenia, na którym klient przegląda stronę Twojej firmy.
Brzmi rewelacyjnie, prawda? Dodajmy do tego jeszcze fakt, że wszystkie te narzędzia i formy komunikacji będą ze sobą zintegrowane w ramach jednej platformy. System będzie doskonale wiedział kiedy klient dostał od Ciebie SMS, kiedy rozmawiał z obsługą klienta, kiedy wysyłane były do niego wiadomości i przez jakie kanały. Na bieżąco będzie możliwie też śledzenie jego interakcji.
Wszystko to nie byłoby warte najmniejszej uwagi gdyby nie bezpieczeństwo komunikacji. Podszywanie się pod marki stanowi powszechną praktykę złodziei i oszustów. Wykorzystują oni to do wyłudzania od klientów pieniędzy, danych osobowych i innych poufnych informacji. Dlatego właśnie nasza platforma gwarantuje najwyższe standardy bezpieczeństwa, wychwytując wszelkie próby ataków. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule Bezpieczna komunikacja marketingowa online oraz SMS.