Raportowanie 

Platforma SerwerSMS.pl oferuje pełne raportowanie MMS, SMS i VOICE - lista funkcji zawarta w tym dziale opisuje najważniejsze elementy, dzięki którym można kontrolować swoje kampanie SMS, MMS i VOICE.

Raporty SMS, MMS i VOICE

Raporty dla Voice, SMS i MMS na Platformie SerwerSMS.pl przekazują informację o tym, co dzieje się z wiadomością, która została wysłana do odbiorcy podczas realizacji kampanii.

 

Informacje, jakie zawiera raport SMS/MMS/VOICE

Raporty dla SMS, MMS i VOICE posiadają kilka statusów. Każdy z nich zmienia się w zależności od etapu, na jakim jest wiadomość w systemach oraz od tego, jak zachowuje się terminal końcowy (telefon odbiorcy) - czy odpowie jakimkolwiek komunikatem.

INFORMACJA DODATKOWA: Uzupełnieniem raportów jest dział Niewysłane, który daje pełną informację o wysyłce i jakości danych.

Rodzaje raportów

  • Oczekujący - ten status wiadomości oznacza, iż została ona poprawnie przyjęta przez Operatora Infrastrukturalnego oraz rozpoczęła się próba dostarczenia wiadomości do terminalu końcowego (telefonu użytkownika). Raport oczekujący jest statusem przejściowym, z którego są dwie opcje wyjścia: doręczenie wiadomości lub jej niedoręczenie.
  • Doręczony - wiadomość otrzymuje ten status w momencie, kiedy terminal końcowy (telefon odbiorcy) odpowie pozytywnie na odebraną wiadomość. W momencie, kiedy telefon użytkownika prześle taki komunikat zwrotny, na Platformie SerwerSMS.pl procedura wysyłki zostaje zakończona poprawnym doręczeniem wiadomości. Kiedy telefon użytkownika prześle taki komunikat zwrotny macierzystemu Operatorowi GSM, Platforma SerwerSMS.pl otrzymuje go od Operatora i aktualizuje raport doręczenia dla wybranej wiadomości (oznaczając jako doręczona).
  • Niedoręczony - wiadomość otrzymuje ten status w momencie, kiedy terminal końcowy (telefon odbiorcy) odpowie negatywnie na odebraną wiadomość. W momencie, kiedy telefon użytkownika prześle taki komunikat zwrotny, na Platformie SerwerSMS.pl procedura wysyłki zostaje zakończona niepoprawnym doręczeniem wiadomości. Dzieje się tak, jeśli telefon użytkownika np.: ma przepełnioną skrzynkę odbiorczą, jest długo wyłączony, często traci lub nie ma zasięgu, albo w przypadku nieoczekiwanego błędu.

Niewysłane

Niewysłane to rodzaj raportu z wysyłki jednakże z jednym ważnym zastrzeżeniem - wszystko, co znajdzie się w tym dziale po zrealizowaniu wysyłki, nie zostaje ujęte w bilingu, czyli nie zostanie naliczona żadna opłata za wiadomości.

 

O co chodzi?

Jeśli podczas wysyłki wiadomości główne systemy Operatorów Infrastrukturalnych nie przyjmą wiadomości, nasz system oznaczy je jako niewysłane. Dzieje się tak, jeśli zachodzi konkretny powód techniczny, przez który operator infrastrukturalny odpowiada negatywnie i nie przyjmuje wysyłki wiadomości do realizacji. W takim przypadku żaden podmiot nie jest obciążany opłatą, ponieważ nie doszło do przyjęcia wiadomości w systemie.

INFORMACJA DODATKOWA: Pełne raporty poprawnie przyjętych do realizacji wiadomości zostały opisane na podstronie Raporty.

 

Przykładowe przypadki odrzucenia wiadomości:

  • numer nie istnieje,
  • niepoprawna ilość znaków w numerze,
  • numer zawiera nieoczekiwane znaki,
  • niepoprawny prefix kraju,
  • numer nie odpowiada rodzajowi wiadomości, które zostały zdefiniowane do wysyłki.

Statystyki

Statystyki na Platformie dają możliwość kontroli nad realizowanymi kampaniami oraz przedstawiają zbiorcze zestawienie wszystkich wysyłek.

 

Statystyki ze względu na zakres czasowy

Platforma umożliwia przygotowanie zestawienia w określonym zakresie czasowym. Podczas generowania zbiorczego raportu, formularz umożliwia wybór dat, które ma objąć zestawienie zbiorcze.

 

Statystyki z podziałem na rodzaj wiadomości

Zestawienie umożliwia również wybór rodzaju wiadomości, jakie zostały zastosowane. Przygotowanie raportu zbiorczego z podziałem na wiadomości umożliwia jeszcze precyzyjniejszą ocenę skuteczności kampanii.

Lista wysyłek

Poza raportami jednostkowymi dla każdej wiadomości Platforma posiada funkcję, która zbiorczo przedstawia zrealizowane kampanie.

 

Jak zastosować funkcję?

Dzięki tej formie raportowania można szybko zorientować się, ile wiadomości zostało wysłanych, ile dostarczonych oraz ile niedostarczonych. Daje to możliwość szybkiego zorientowania się, jak przebiega wysyłka wiadomości.

 

Szybki raport zbiorczy

Lista wysyłek to swego rodzaju raport. Różnica w stosunku do raportów pojedynczych polega na tym, że lista wysyłek ma za zadanie zgrupować pojedyncze raporty i przedstawić je w formie zbiorczej.

Pobierz jako PDF

Opinie

"ŚWIETNA USŁUGA, NA PEWNO JA PRZEDŁUŻYMY O KOLEJNY OKRES"

Marta Matłosz

"Korzystam, jestem zadowolony fajny, prosty, intuicyjny i przejrzysty system. Pozdrawiam"

Marcin Wiśniewski

"Firma rzetelna, nie mam zastrzeżeń do współpracy. Polecam!"

Michał

Zobacz wszystkie opinie

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.