Najczęstsze naruszenia w komunikacji SMS

Jednym z kluczowych elementów zasad platformy SerwerSMS.pl jest tworzenie nowej jakości w usługach SMS. Chcemy prowadzić działania edukacyjne w zakresie praktyk dozwolonych komunikacji z wykorzystaniem technologii SMS. Dziś zatem o najczęstszych nadużyciach w tej gałęzi komunikowania się z odbiorcami.


Wśród najczęstszych naruszeń wymienia się:

  • przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
  • prowadzenie praktyk wprowadzających w błąd
  • prowadzenie praktyk agresywnych (w tym, stwarzanie pewności wygranej)


Praktyką wprowadzania w błąd określić można zatem takie praktyki, które zawierają nie tylko informacje fałszywe, ale także wszystkie te, których znajomość spowodowałaby odrzuceniem oferty czy zaproszenia przez użytkownika końcowego.

Przykład: informacja o prawdziwym koszcie usługi SMS Premium podana małą czcionką, wśród dziesiątek stron regulaminu, podczas gdy w komunikatach głównych podawana jest niewielka opłata za zakup usługi drogą przelewu bankowego czy płatności kartą.

Samo wprowadzanie w błąd może polegać na tym, iż:

  • podawane informacje są fałszywe
  • informacje podawane są w sposób celowo prowadzący do zmylenia odbiorcy
  • mylące jest oznaczenie produktu (np. nie jest jednoznacznie oznaczony nadawca usługi)
  • nie są przestrzegane zasady kodeksu dobrych praktyk


Najczęstsze błędy w loteriach SMS:

  • brak informacji o cenie netto i brutto SMS-a Premium
  • brak rzetelnej informacji o warunkach konkursu (zasady, regulamin, termin zakończenia)
  • brak świadomości skutków przesłanego SMS-a (np. zamówienie serwisu SMS MT – płatnych SMS-ów przychodzących)


Konsekwencjami naruszeń w komunikacji SMS są decyzje, które dane działania określić mogą mianem:

  • czynu nieuczciwej konkurencji
  • czynu naruszającego zbiorowe interesy konsumentów
  • nieuczciwych praktyk rynkowych (praktyka wprowadzająca w błąd)


Podsumowanie

Każda firma, świadcząca usługi drogą elektroniczną (czyli de facto każda współczesna firma, która posiada chociażby stronę www i prezentuje na niej swoją ofertę handlową) działać musi w granicach prawa, a w szczególności zgodnie z:

  • Ustawą o ochronie danych osobowych
  • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektronicznych


Artykuł opracowany na podstawie wykładu dr. Zbigniewa Okonia z kancelarii dLK Korus Okoń Radcowie Prawni Sp.p. podczas warsztatów „KONKURSY I LOTERIE”, 07-08.06.2011, Warszawa, Hotel Jan III Sobieski, organizowanych przez Informedia Polska.

artykuł autoryzowany i konsultowany przez dr. Okonia

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl

Ceny za połączenia i SMS-y wewnątrz UE będą niższe

Od 15 maja operatorzy zobowiązani są do stosowania nowych, regulowanych stawek w połączeniach...

SMS ostrzegał przed silnym wiatrem

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa wysyła coraz częściej SMS-y z  ostrzeżeniami. Ostrzeżenia drugiego...
Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo