SMS wiecznie żywy!
Aż 91% użytkowników smartfonów aktywnie esemesuje, mimo, że posiadają oni stały dostęp do różnych aplikacji komunikacyjnych OTT/IM (Over-The-Top/ Instant Messaging) takich jak Facebook (37%), Skype (17%), Twitter (17%), Apple iMessage (11%) oraz Blackberry Messenger (10%). Oznacza to, że SMS w dalszym ciągu jest najbardziej popularnym kanałem komunikacji tekstowej!
Co ciekawe, dla 65% osób korzystających z najnowszych modeli telefonów SMS to usługa, bez której nie potrafiliby się obejść, a 45% idzie jeszcze dalej deklarując, że wprost nie jest w stanie korzystać z urządzeń mobilnych bez możliwości wysyłania krótkich wiadomości tekstowych. SMSy cieszą się szczególnie dużą popularnością wśród młodych użytkowników w przedziale wiekowym 18-25 (79/%).
Badanie wskazuje na to, że przeciętny konsument w Stanach Zjednoczonych wysyła średnio 107 SMS-ów tygodniowo. Taka popularność usług SMS może być spowodowana faktem, że 62% użytkowników smartfonów w USA posiada u swoich operatorów taryfy pozwalające na bezpłatne wysyłanie SMS.
Co fani SMS-owania lubią w tej usłudze najbardziej? Zdecydowanie na pierwszy plan wysuwa się szybkość dostarczenia (47 %), zasięg usługi (43%) i niezawodność (38%). Tylko 4% ankietowanych uważa, że aplikacje komunikacyjne w smartfonie są bardziej niezawodne i szybsze niż SMS.
Wyniki badania pokazują wciąż duży apetyt na podstawowe usługi SMS, ale użytkownicy smartfonów są również coraz bardziej zainteresowani wzbogaconymi usługami SMS. Ankietowani pytani o spersonalizowane usług SMS ocenili, że chcieliby korzystać z następujących opcji oferowanych przez operatorów: potwierdzenia dostarczenia wiadomości (36%), usługa black/white (33%), wyszukiwanie wiadomości (29%), wiadomości do większych grup odbiorców (32%). Co więcej, prawie jedna trzecia respondentów (28%) zadeklarowała, że są w stanie zapłacić za takie zaawansowane funkcje.
To dowód, że istnieje szansa dla operatorów, aby rozszerzyć funkcjonalność usług SMS, co może przełożyć się na wzrost przychodów oraz zwiększenie lojalności klientów oraz ARPU.
Co prawda prezentujemy dzisiaj wyniki badania przeprowadzonego w USA, ale uważamy, że trendy wśród użytkowników smartfonów w Polsce są podobne. Wszak cechą charakterystyczną polskiego rynku użytkowników telefonów komórkowych jest stosunkowo duża, w porównaniu z innymi krajami, popularność SMS-ów. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej „Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2011 roku - Klienci indywidualni” krótkie wiadomości tekstowe są wysyłane codziennie przez 38,2% respondentów, a przez blisko jedną trzecią (30,3 %) kilka razy w tygodniu. Tylko 14,9% badanych w ogóle nie korzysta z SMS-ów.
Biznes również widzi potencjał usług SMS - niski koszt dotarcia do potencjalnego klienta, szybkość przekazu, dostarczenie informacji niezależnie od czasu i miejsca pobytu odbiorcy, możliwość precyzyjnego zaplanowania terminu dotarcia przekazu, a także możliwość zastosowania spersonalizowanej formy.
To poważne argumenty dla firm i instytucji, którym zależy na usprawnieniu komunikacji z klientami!
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl