SMS, który angażuje i pozytywnie zaskakuje. Czy firmy działające w Polsce wezmą przykład z sieci kawiarni Starbucks?

Magazyn Mobile Marketer napisał o bardzo ciekawym przykładzie wykorzystania SMS-ów do budowania interakcji z klientami. Autorem opisywanej kampanii SMS jest Starbucks, amerykańska sieć kawiarni, która stale wykorzystuje SMS/MMS marketing, aby angażować i pozytywnie zaskakiwać swoich klientów. Efekty kampanii są bardzo obiecujące, dlatego liczymy że podobne pomysły zrealizują firmy operujące na polskim rynku. Od strony technologicznej jesteśmy gotowi obsłużyć każdą kampanię SMS!

Pomysł kawiarni Starbucks polegał na wysłaniu do klientów 3 krótkich wiadomości tekstowych – pierwszej na początku tygodnia, drugiej w środku i trzeciej w piątek. Wysyłając wiadomości z taką częstotliwością utrzymywali z odbiorcami stały kontakt wciągając ich w interakcję, której celem było spowodowanie, aby zaczęli rozważać zakup kawy w specjalnej cenie.

Starbucks chciał zwrócić uwagę klientów na konkretny produkt z oferty - napój Frappucino.

Kampania wystartowała w poniedziałek od konkursu SMS z pytaniem o datę wprowadzenia do oferty napoju Frappucino. SMS-y trafiły do klientów, którzy wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji. Ponieważ odbiorcy SMS-ów poszukiwali odpowiedzi na pytanie konkursowe na stronie starbucks.com, autorom kampanii udało się zrealizować pierwszy cel, czyli zwiększenie ruchu na stronie internetowej.

starbucks1.jpg

fot. Mobile Marketer

Starbucks zachęcał do udziału w quizie zapowiadając, że pierwsze 100 osób, które odeśle SMS-em poprawną odpowiedź nagrodzi kopią ścieżki dźwiękowej z właśnie wchodzącego na ekrany kin filmu Wielki Gatsby.

Klienci, którzy odesłali SMS-y ze swoimi odpowiedziami, w środę otrzymali kolejną wiadomość z informacją, czy poprawnie wskazali datę oraz czy znajdują się w pierwszej setce klientów, którzy otrzymają nagrodę. W SMS-ie zwrotnym Starbucks prosił również klientów o odsyłanie wiadomości z hasłem „READYSET”. W zamian firma zobowiązywała się bezpłatne powiadomienia o letnich promocjach w kawiarniach.

starbucks2.jpg

Fot. Mobile Marketer

Wreszcie w piątek, Starbucks rozesłał MMS do klientów, którzy odpisali wcześniej SMS-a z hasłem „READYSET”. Wiadomość zawierała 11 sekundowy film złożony z pokazu slajdów prezentujących różnych ludzi popijających Frappucino. Była to część większej kampanii prowadzonej przez Starbucks w Social Media, której celem było generowanie jak największej liczby interakcji między użytkownikami oraz oczywiście, liczby zakupów napojów w kawiarniach. Film zamieszczony w MMS zachęcał klientów do zrobienia własnych zdjęć podczas popijania Frappucino i podzielenia się nimi z innymi w serwisach społecznościowych.

starbucks3.jpg

Fot. Mobile Marketer

MMS zawierał również informację o właśnie wprowadzonej, specjalnej ofercie Happy Hours, w ramach której, w określonych godzinach (od 15:00 do 17:00) i terminie (do 12 maja) w kawiarniach Starbucks można było napić się Frappucino za połowę ceny.

Wiadomości MMS, które otrzymywali klienci zawierały linki, które kierowały do poświęconych kampanii stron na portalach społecznościowych Twitter oraz Instagram. W ten sposób Starbucks zyskał możliwość mierzenia liczby kliknięć w poszczególne obrazki zawarte w MMS-ie. Pozwoliło to również zbadać, jakie było zaangażowanie klientów klikających w dane grafiki.

Starbucks uwzględnił SMS marketing w szerszej strategii komunikacyjnej, nie jest to tylko jednorazowy projekt, obliczony na szybki efekt, ale starannie realizowana strategia, w której SMS odgrywa kluczową rolę.

W ubiegłym roku Starbucks wykorzystał SMS-y do przypominania klientom o specjalnej ofercie Happy Hours w swoich kawiarniach. Aby otrzymywać powiadomienia wystarczyło, że fani kawy wysłali hasło “HAPPY” pod specjalny numer 697289. Aby wyłączyć powiadomienia należało wysłać SMS z hasłem „STOP HAPPY” pod ten sam numer.

Przykład Starbucks pokazuje, że SMS-y mogą być wykorzystywane nie tylko jako sposób na przekazywanie klientom kuponów rabatowych oraz informacji o specjalnych ofertach. Za pośrednictwem krótkich wiadomości tekstowych można wciągnąć klientów do gry, zaciekawić ich, zdobyć ich zainteresowanie i wreszcie, zaskoczyć. A przecież na tym efekcie marketingowcom zawsze zależy najbardziej.

Liczymy, że pomysły zrealizowane przez Starbucks w USA zainspirują firmy działające w Polsce do jeszcze bardziej kreatywnego podejścia do wykorzystania SMS-ów w marketingu. Chętnie podejmiemy współpracę technologiczną przy takich ciekawych projektach!

Czytaj więcej na mobilemarketer.com

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl

Ceny za połączenia i SMS-y wewnątrz UE będą niższe

Od 15 maja operatorzy zobowiązani są do stosowania nowych, regulowanych stawek w połączeniach...

SMS ostrzegał przed silnym wiatrem

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa wysyła coraz częściej SMS-y z  ostrzeżeniami. Ostrzeżenia drugiego...
Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo