SMS, który angażuje i pozytywnie zaskakuje. Czy firmy działające w Polsce wezmą przykład z sieci kawiarni Starbucks?
Pomysł kawiarni Starbucks polegał na wysłaniu do klientów 3 krótkich wiadomości tekstowych – pierwszej na początku tygodnia, drugiej w środku i trzeciej w piątek. Wysyłając wiadomości z taką częstotliwością utrzymywali z odbiorcami stały kontakt wciągając ich w interakcję, której celem było spowodowanie, aby zaczęli rozważać zakup kawy w specjalnej cenie.
Starbucks chciał zwrócić uwagę klientów na konkretny produkt z oferty - napój Frappucino.
Kampania wystartowała w poniedziałek od konkursu SMS z pytaniem o datę wprowadzenia do oferty napoju Frappucino. SMS-y trafiły do klientów, którzy wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji. Ponieważ odbiorcy SMS-ów poszukiwali odpowiedzi na pytanie konkursowe na stronie starbucks.com, autorom kampanii udało się zrealizować pierwszy cel, czyli zwiększenie ruchu na stronie internetowej.
fot. Mobile Marketer
Starbucks zachęcał do udziału w quizie zapowiadając, że pierwsze 100 osób, które odeśle SMS-em poprawną odpowiedź nagrodzi kopią ścieżki dźwiękowej z właśnie wchodzącego na ekrany kin filmu Wielki Gatsby.
Klienci, którzy odesłali SMS-y ze swoimi odpowiedziami, w środę otrzymali kolejną wiadomość z informacją, czy poprawnie wskazali datę oraz czy znajdują się w pierwszej setce klientów, którzy otrzymają nagrodę. W SMS-ie zwrotnym Starbucks prosił również klientów o odsyłanie wiadomości z hasłem „READYSET”. W zamian firma zobowiązywała się bezpłatne powiadomienia o letnich promocjach w kawiarniach.
Fot. Mobile Marketer
Wreszcie w piątek, Starbucks rozesłał MMS do klientów, którzy odpisali wcześniej SMS-a z hasłem „READYSET”. Wiadomość zawierała 11 sekundowy film złożony z pokazu slajdów prezentujących różnych ludzi popijających Frappucino. Była to część większej kampanii prowadzonej przez Starbucks w Social Media, której celem było generowanie jak największej liczby interakcji między użytkownikami oraz oczywiście, liczby zakupów napojów w kawiarniach. Film zamieszczony w MMS zachęcał klientów do zrobienia własnych zdjęć podczas popijania Frappucino i podzielenia się nimi z innymi w serwisach społecznościowych.
Fot. Mobile Marketer
MMS zawierał również informację o właśnie wprowadzonej, specjalnej ofercie Happy Hours, w ramach której, w określonych godzinach (od 15:00 do 17:00) i terminie (do 12 maja) w kawiarniach Starbucks można było napić się Frappucino za połowę ceny.
Wiadomości MMS, które otrzymywali klienci zawierały linki, które kierowały do poświęconych kampanii stron na portalach społecznościowych Twitter oraz Instagram. W ten sposób Starbucks zyskał możliwość mierzenia liczby kliknięć w poszczególne obrazki zawarte w MMS-ie. Pozwoliło to również zbadać, jakie było zaangażowanie klientów klikających w dane grafiki.
Starbucks uwzględnił SMS marketing w szerszej strategii komunikacyjnej, nie jest to tylko jednorazowy projekt, obliczony na szybki efekt, ale starannie realizowana strategia, w której SMS odgrywa kluczową rolę.
W ubiegłym roku Starbucks wykorzystał SMS-y do przypominania klientom o specjalnej ofercie Happy Hours w swoich kawiarniach. Aby otrzymywać powiadomienia wystarczyło, że fani kawy wysłali hasło “HAPPY” pod specjalny numer 697289. Aby wyłączyć powiadomienia należało wysłać SMS z hasłem „STOP HAPPY” pod ten sam numer.
Przykład Starbucks pokazuje, że SMS-y mogą być wykorzystywane nie tylko jako sposób na przekazywanie klientom kuponów rabatowych oraz informacji o specjalnych ofertach. Za pośrednictwem krótkich wiadomości tekstowych można wciągnąć klientów do gry, zaciekawić ich, zdobyć ich zainteresowanie i wreszcie, zaskoczyć. A przecież na tym efekcie marketingowcom zawsze zależy najbardziej.
Liczymy, że pomysły zrealizowane przez Starbucks w USA zainspirują firmy działające w Polsce do jeszcze bardziej kreatywnego podejścia do wykorzystania SMS-ów w marketingu. Chętnie podejmiemy współpracę technologiczną przy takich ciekawych projektach!
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl