SMS w e-commerce. To działa!

E-commerce dynamicznie ewoluuje w kierunku mobile commerce, z rocznym wzrostem na poziomie około 20%, co oznacza aż 7-krotnie większy tempa wzrostu niż w tradycyjnym handlu. Wprowadzenie komunikacji SMS do e-commerce stanowi kluczowy element strategii dla sklepów internetowych. Pozwala ona na budowanie silniejszych relacji z klientami, prowadzenie skutecznego marketingu, efektywną obsługę klientów oraz optymalizację i automatyzację sprzedaży online. Badania przeprowadzone przez Gemius wykazały aż 12 powodów, dla których warto zdecydować się na wykorzystanie wiadomości tekstowych w e-handlu. Korzyści płynące z komunikacji SMS są wielorakie. Dzięki temu narzędziu sklepy internetowe osiągają znaczący wzrost efektywności, przy jednoczesnym zachowaniu szybkości i bezpośredniego kontaktu z klientami. To z kolei sprzyja wzrostowi świadomości marki i wzmacnia lojalność klientów. Automatyzacja procesów sprzedażowych i błyskawiczne reagowanie na zapytania użytkowników przyczyniają się do sukcesu na konkurencyjnym rynku e-commerce. Ostatecznie, komunikacja SMS staje się kluczowym elementem strategii biznesowych, zwiększona jest także jakość obsługi klienta, która umożliwia sklepom internetowym osiągnięcie wyższego poziomu efektywności.

 


SMS w e commerce wysyłane na platformie SerwerSMS

 

Witamy w świecie SerwerSMS - pomagamy firmom w prowadzeniu efektywnej komunikacji mobilnej. Na platformie znajdziesz wiele narzędzi, które pomogą angażować klientów oraz zwiększyć sprzedaż. Czy jesteś ciekawy, co możemy dla Ciebie zrobić? Skorzystaj z naszego darmowego konta testowego, a otrzymasz pakiet 100 wiadomości oraz wsparcie zupełnie za darmo. Przekonaj się osobiście, jak możemy zrewolucjonizować Twoją komunikację SMS!
 

URUCHOM KOMUNIKACJĘ SMS

 

Obecna kondycja polskiego rynku e-commerce

Doskonale rozumiemy, że skuteczna komunikacja z klientami jest kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. Dlatego chcemy podzielić się z Tobą niezwykle istotnymi statystykami opublikowanymi w Raporcie "Komunikacja SMS w Polsce" wyd. 6, które ujawniają, w jaki sposób firmy wykorzystują krótkie wiadomości tekstowe w sklepach online oraz jaka jest sytuacja i wykorzystanie rozwiązań marketingu mobilnego. 

 

Wykorzystanie rozwiązań mobilnych w e sklepie

 

 

Aż 90,5% firm, biorących udział w badaniu przyznaje, że wykorzystuje rozwiązania mobilne (narzędzia do komunikacji mobilnej w swoim sklepie internetowym. Natomiast tylko 9,5% ankietowanych stwierdziła, że jeszcze tego nie zrobiła. Bardzo ciekawe są także statystyki dotyczącego samego wykorzystania wiadomości tekstowych. Ankietowani wymienili aż 7 rożnych zastosowań wiadomości SMS w ich biznesach online!

 

 

Opis obrazka

 

 

Potwierdzenia wysyłania zamówienia na numeru telefonów to bez wątpienia najważniejszy aspekt, stanowiący aż 57,1% wykorzystania SMS-ów w kontaktach z klientami. Dzięki temu klienci są na bieżąco z informacjami o swoich zakupach - czują się pewniej, a Twoja firma zyskuje zaufanie i wiarygodność. Wysyłanie przesyłek i informacji o firmie przewozowej poprzez SMS-y to kolejne wykorzystanie tego narzędzia, obejmujące 38,1% komunikacji. Umożliwi to klientom śledzenie swoich zamówień w czasie rzeczywistym, co skutecznie zwiększy ich satysfakcję z zakupów. Zarządzanie powiadomieniami o wpłynięciu zamówienia to kolejne cenne wykorzystanie krótkich wiadomości tekstowych, obejmujące 33,3% aktywności.

Wykorzystując marketing sms, możesz także promować swoje akcje i wyprzedaże, docierając do szerokiego grona klientów - aż 28,6% przedsiębiorców korzysta z tej opcji. To doskonały sposób na przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży oraz przypomnienie o czymś ważnym - może to być np. zbliżający się Black Week. Informowanie klientów o rozpoczęciu realizacji zamówienia to kolejny skuteczny sposób, obejmujący 28,6% wykorzystania SMS-ów.  W SerwerSMS doskonale wiemy, że informowanie klientów o nowościach w ofercie to kluczowy element utrzymania ich zaangażowania - 23,8% firm korzysta z tej możliwości. Potwierdzenia otrzymania zapłaty za towar to mniejszy, ale wciąż ważny element, obejmujący 4,8% wykorzystania SMS-ów. To doskonały sposób na podziękowanie klientom za zakupy i zapewnienie im, że ich transakcje zostały pomyślnie zrealizowane.

 

gotowość do skorzystania z marketingu SMS w przyszłości

 

Dodatkwo aż 90% firm, które choć raz skorzystały z walorów marketingowych SMS-a dalej dalej rozważa korzystania z nich w komunikacji z klientem. Pewnych tego jest 20% ankietowanych, a 70% rozważa to biznesowo. 

Zastosowanie SMS w sklepie internetowym - po co ich używać?

Jakie rodzaje wiadomości tekstowych możemy wysyłać Klientom?

  • oferty, nowości oraz promocje
  • obsług klienta 
  • bezpieczeństwo i weryfikacja
  • edukacja
  • budowanie i utrzymywanie relacji
     

SMS marketingowy z promocją na dany produkt

Oferty, nowości oraz promocje

W branży e-commerce SMS marketing jest kluczowym narzędziem do komunikacji z klientami, którzy wyrazili na to zgodę. Jest to fundament Twoich działań marketingowych. Wykorzystanie marketingu mobilnego w e-sklepie może znacznie zwiększyć obroty, pod warunkiem odpowiedniego zaprojektowania interakcji w kanale mobilnym.  Chociaż wiadomości tekstowe są ograniczone do 160 znaków, istnieje wiele możliwości, aby je rozbudować i usprawnić. Oprócz samego tekstu, do Twojej dyspozycji są różne dodatkowe narzędzia i rozwiązania. Dzięki nim możesz rozszerzyć tę tradycyjną formę komunikacji, ocenić skuteczność kampanii, wejść w interakcję z klientami za pomocą marketing automation, zoptymalizować bazę danych oraz wprowadzić urozmaicenie poprzez wysyłanie spersonalizowanych wiadomości.  

SMS marketing to nie tylko prosty sposób na dotarcie do klientów, ale także potężne narzędzie do budowania relacji i angażowania odbiorców w Twoją markę. Zachowując odpowiednią strategię i wykorzystując dostępne rozwiązania, osiągniesz jeszcze większy sukces w swoich działaniach e-commerce.
 

 

Dwukierunkowa komunikacja

SerwerSMS to zaawansowana platforma CPaaS, która oferuje nie tylko możliwość wysyłania wiadomości SMS do klientów, ale także umożliwia ich odbiór. W tym celu dostępne są specjalne numery odbiorcze SMS - nazywane dedykowanymi numerami. Występują w dwóch typach: wersja krótka tzw. short code (składający się z 4 lub 5 cyfr) lub w wersji długiej  standardowo 9 cyfr. Jednym z zastosowań tej dwukierunkowej funkcji jest przeprowadzanie badań lojalności klientów, szczególnie przy wykorzystaniu wskaźnika NPS (Net Promoter Score). Dzięki możliwości odbioru odpowiedzi od klientów, można skutecznie zbadać ich poziom zadowolenia i zaangażowania.  

Funkcja 2way jest przydatna do podtrzymywania zaangażowania klientów poprzez zarządzanie kalendarzem dostaw czy przeprowadzanie szybkich konkursów SMS. Wysyłając wiadomości do platformy, klienci wyrażają zgodę na otrzymywanie odpowiedzi od firmy. Dzięki temu komunikacja jest dwustronna i pozwala na jeszcze bardziej efektywną interakcję. Dzięki rozbudowanym funkcjom i dostępem do narzędzi zarządzanie komunikacją z klientami, badania satysfakcji, organizowania konkursów i budowania silniejszych więzi między marką a konsumentami staje się skuteczne. 

 

2way   komunikacja dwukierunkowa

 

 

Przykład SMS a autoryzacyjnego

 

Autoryzacja dwuskładnikowa – bezpieczne logowanie z kodem SMS (2FA SMS)

Wiadomość SMS pełni niezwykle ważną rolę jako narzędzie do autoryzacji logowań (2FA SMS), płatności i innych procesów wymagających dodatkowego zabezpieczenia. Dzięki wiadomości z kodem weryfikacyjnym, możliwe jest sprawdzenie, czy użytkownik ma dostęp do urządzenia i numeru zarejestrowanego w systemie. To proste, ale bardzo skuteczne narzędzie, które znajduje zastosowanie także w sektorze e-commerce, bankowości, usługach online, SaaS i innych rozwiązaniach mobilnych.

Kody SMS są wykorzystywane zarówno przez wielkie firmy, jak Meta, Google, XTV, jak i przez średnie oraz małe przedsiębiorstwa - to można łatwo skalować i dostosować do potrzeb każdego rodzaju biznesu. Implementacja autoryzacji dwuetapowej występuje także w SerwerSMS, jako dodatkowe zabezpieczenie konta!

 

 

Budowanie oraz utrzymywanie relacji

Automatyczne wiadomości wspierające obsługę klienta to standard w dzisiejszych czasach. Dzięki SMS-om można łatwo powiadomić klientów o zaksięgowaniu wpłaty, przyjęciu i przygotowaniu zamówienia, ale także sprawdzić, czy nasza obsługa klienta działa prawidłowo. To jest sms marketing automation działający na wysokim poziomie!

Wiele firm, chcąc być pewnym, że wiadomość nie trafi do spamu, wykorzystuje SMS do badania zadowolenia swoich klientów - zarówno z samego produktu, czy usługi, jak i np. przeprowadzonej rozmowy telefonicznej konsultanta na infolinii użytkownikiem. I zdecydowanie słusznie! SMS jest rzadziej wykorzystywanym narzędziem, co zapewnia wyższą dostarczalność wiadomości, a przede wszystkim pozwala uniknąć natłoku informacji. 

 

SMS do utrzymywania relacji z klientem

 

​Działalność handlowa a marketing mobilny – 12 razy na tak!

Wśród szeregu różnego rodzaju narzędzi stanowiących wsparcie sprzedaży, coraz większym standardem są wiadomości SMS. Wynika to z wielu korzyści związanych z tym rodzajem komunikacji. Jakie są jej zalety?

  • Szybkość i wysoki open rate - informacje wysyłane na wskazany numer telefonu docierają szybciej niż jakiekolwiek inne wiadomości i są dużo częściej czytane. Ponad 90% SMS-ów odbieranych jest bowiem w kilka minut po ich nadaniu, a to dzięki temu, że telefony towarzyszą nam w każdych okolicznościach i praktycznie na każdym kroku.
  • Wysoki wpływ na decyzje zakupowe - wg Nielsen Polska kampanie SMS wpływają na podjęcie decyzji zakupowej aż u 48% badanych. Również raport Platformy SerwerSMS.pl „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” wskazuje, że 79,5 % osób, które otrzymały SMS-ową reklamę, wykazuje chęć odwiedzenia serwisu internetowego w celu bliższego zapoznania się z ofertą.
     

795  osób które otrzymały SMSchce odwiedzić sklep
 

  • Wpływ na relacje z klientami - wysoka jakość obsługi definiowana np. przez system powiadomień, życzenia okolicznościowe, badania satysfakcji czy programy lojalnościowe powodują, że klienci wracają do e-sklepu, polecają go innym, a tym samym generują sprzedaż.
  • Prostota - platforma do jest bardzo intuicyjna. Daje możliwość korzystania z wielu szablonów, a także automatyzacji, sprawdzających się przy wysyłkach masowych, planowanych, czy okolicznościowych sklepu internetowego.
  • Niskie koszty obsługi - ten rodzaj działań marketingowych jest naprawdę tani, szczególnie biorąc pod uwagę jego efektywność i zasięg.
  • Redukcja kosztów działalności - dzięki temu, że możemy komunikować się z klientem w czasie rzeczywistym, jesteśmy w stanie ułatwić mu np. odbiór przesyłki, na którą oczekuje. Tym samym zmniejsza się szansa, że paczka do nas wróci i trzeba ją będzie nadać ponownie.
  • Integracja z innymi narzędziami - ten rodzaj komunikacji może być zintegrowany z różnymi platformami e-commerce. Może także wykorzystywać inne technologie pozwalające przenosić odbiorcę na wybrane kanały, śledzić ścieżkę zakupową i konwersję, co bez wątpienia pozwala optymalizować procesy sprzedażowe.
  • Logistyka procesu zakupowego - krótkie wiadomości doskonale wspomagają działania transakcyjne i mogą informować o statusie zamówienia na każdym jego etapie, a ilość oraz rodzaj tego typu komunikatów można dostosować do preferencji odbiorcy.
  • Profilowanie - wysyłki SMS pozwalają personalizować oferty ze względu na płeć, wiek lub preferencje zakupowe. To doskonały sposób, aby zaoferować komuś urodzinowy rabat czy specjalną ofertę np. z okazji Dnia Kobiet, przesłać życzenia urodzinowe. Ten kanał komunikacji jest idealny do takich zadań!
  • Możliwość odbierania komunikatów zwrotnych – SMS w wielu przypadkach naturalnie wzbudza w nas chęć odpowiedzi i nie jest to zarezerwowane wyłącznie do komunikacji prywatnej. Odbiorca wiadomości nadanej przez sklep internetowy także może wykonać dowolnie zaplanowaną akcję – udzielić odpowiedzi na pytanie w ankiecie czy wziąć udział w konkursie.
  • Coraz większa powszechność i zainteresowanie ze strony klientów - wg ostatniego raportu przez SerwerSMS.pl 76,2% osób otrzymuje wiadomości tekstowe ze sklepów lub firm, z czego aż 7 na 10 deklaruje, że chce je otrzymywać nadal.


762 osób otrzymujących SMS ze sklepu deklaruje że chce je otrzymywać nadal

 

  • RCS - dzięki czatowi RCS będzie można wysyłać dużo większe pliki multimedialne, a same wiadomości będą mogły być tak rozbudowane i interaktywne, aby przeprowadzać odbiorcę przez ofertę niczym przez stronę internetową. Chat RCS nazywany także SMS-em 2.0 będzie idealnie uzupełniał standardową wiadomość tekstową. 
  • Wyróżniamy trzy podstawowe typy wiadomości RCS:
    - RCS Basic
    - RCS Single Message
    - Chat RCS

    Dowiedz się więcej

Opis obrazka

Przykład testowej kampanii RCS dla Rainbow

 

Jak zintegrować sklep z SerwerSMS i uruchomić kanał SMS?

Integracja sklepu internetowego z bramką SMS jest bardzo prosta i niezwykle intuicyjna. Na rynku dostępna jest rosnąca lista gotowych połączeń, rozszerzeń, pluginów oraz aplikacji, z których spora część jest dostępna za darmo. To oznacza, że integracja jest bezpłatna, a Ty płacisz tylko za SMS-y. W większości systemów (platform) e-commerce moduł SMS można zainstalować z wewnętrznego katalogu dodatków często nazywanego marketplace'm, appstor'em. Po założeniu konta w SerwerSMS, łatwo podepniesz odpowiednie oprogramowania swojego sklepu internetowego. Aby przetestować integrację, możesz założyć konto, w ramach którego otrzymasz 100 darmowych wiadomości oraz pełne wsparcie podczas wdrożenia.

Moduł SMS w sklepie internetowym - popularne integracje

Poniżej przedstawiamy wskazówki instalacji i konfiguracji popularnych narzędzi e-commerce - są to gotowe moduły oraz integratory. Ta lista nie jest pełna - to tylko kilka dostępnych możliwości. Warto zaznaczyć, że większość systemów można także połączyć za pomocą integratorów.

Popularne platformy 

esklep logo

 

Shoper logo

 


sky shop logo

 

Rozwiązania Open Source

Prestashoplogo

 


woocommerce logo

 


Magento logo

 

Marketing SMS - integratory, które pomogą w automatyzacji pewnych zdarzeń


Make LOGO

 


zapier logo

 

power automate logo

 

Wiadomości SMS oraz MMS-y w sklepie online

Połączenie tych dwóch narzędzi, czyli SMS i MMS, może być wyjątkowo skutecznym sposobem komunikacji z klientami w sklepie internetowym. Wykorzystanie tych funkcji do budowania silniejszych relacji z klientami, oraz zwiększaniu zaangażowania i poprawie jakości obsługi klienta. 

 

Wykorzystanie MMS w komunikacji z klientem

 

Komunikacja mobilna - okiem eksperta

Jak widać krótka wiadomość tekstowa ma istotne znaczenie dla sektora e-commerce, a konsumenci mają wobec niej konkretne oczekiwania. Wg raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” wiadomości w procesie zakupowym powinny potwierdzać otrzymanie wpłaty przez sklep (49,2%), informować o przewidzianej dacie dostarczenia przesyłki (44,1%), o jej numerze umożliwiającym śledzenie (42%), potwierdzać wysłanie zamówienia (41,7%), a wcześniej jego wpłynięcie (37,6%). Informacja, że paczka czeka na odbiór jest istotna dla 29,8% badanych. 

Najbardziej interesujące w kontekście powiadomień są informacje o promocjach (67,4%), a szczególnie z kategorii odzież/obuwie/akcesoria (61%), RTV/AGD (38,8%), produkty spożywcze (30,6%), rozrywka/kultura (27,9%) oraz turystyka (22,8%). Jak widać marketing sms wychodzi naprzeciw potrzebom zarówno osób prowadzących e-biznes, jak i konsumentów. Zwiększając satysfakcję ze sprzedaży, a także jednocześnie z zakupów, potwierdza swoje istotne znaczenie w branży e-commerce.

 

Błażej Pawlar

SMS-y zajmują jedną z pierwszych pozycji wśród najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych do komunikacji z klientem. Już prawie 7 na 10 firm korzysta z rozwiązań mobilnych w e-sklepie, a 9 na 10 rozważa wykorzystanie ich w przyszłości,. Wśród najpopularniejszych są: aplikacje, mobilne wersje www czy SMS-y. Spektrum ich wykorzystania jest znacznie szersze niż tylko wysyłanie powiadomień - wysyłka wiadomości, czy zastosowanie newslettera SMS lub powiadomienia SMS o np. porzuconym koszyku - jedynym ograniczeniem jest zdrowy rozsądek oraz wyobraźnia.

 

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl

Tagi:

SMS kampania SMS Marketer masowa komunikacja marketing SMS marketing mobilny kampania mms SMS-owanie

Ceny za połączenia i SMS-y wewnątrz UE będą niższe

Od 15 maja operatorzy zobowiązani są do stosowania nowych, regulowanych stawek w połączeniach...

SMS ostrzegał przed silnym wiatrem

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa wysyła coraz częściej SMS-y z  ostrzeżeniami. Ostrzeżenia drugiego...
Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.