Jak SMS wspiera mundial
Przed futbolowymi kibicami ostatnie już rozstrzygnięcia Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji. Organizacja tak dużej imprezy sportowej to duże wyzwanie wymagające sprawnej i pewnej komunikacji, do której wykorzystano m. in. wiadomości tekstowe SMS.
Na tydzień przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Rosji, Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej (FIFA) poinformowała o sprzedaży dokładnie 2 403 116 biletów na 64 mecze. O możliwość kupna wejściówek starało się jednak kilka razy więcej kibiców z całego świata. FIFA korzystając ze swoich wcześniejszych doświadczeń, miała gotowy plan komunikacji z fanami, którego obok kontaktu mailowego, bardzo ważną częścią była i jest automatyczna wysyłka wiadomości tekstowych SMS.
Informacja sprzedażowa
Aby starać się o zakupienie wejściówek każdy kibic musiał spełnić kilka wymogów formalnych – założyć specjalne konto na oficjalnym portalu biletowym, podać numery paszportu czy dowodu osobistego, a także adres mailowy oraz numer telefonu komórkowego. To bardzo ważny krok, gdyż od tego momentu FIFA mogła pozostawać z kibicami w kontakcie. Jak wyglądała komunikacja na kilka miesięcy przed mundialem i w trakcie jego trwania?
Za pomocą poczty elektronicznej rozsyłano newslettery z informatorami dla kibiców, materiałami dotyczącymi miast gospodarzy czy innymi przydatnymi poradami. Również przy wykorzystaniu maila organizatorzy odpowiadali na wszelkie pytania oraz wątpliwości fanów.
Ważniejsze komunikaty, jak np. o rozpoczęciu poszczególnych faz sprzedaży biletów, rozsyłano tymczasem za pośrednictwem SMS-ów. Co więcej, kibicom którzy mieli możliwość zakupu biletów, marketerzy za pomocą krótkich wiadomości tekstowych mogli przypominać o uiszczeniu odpowiednich opłat, a już na etapie dostarczania biletów system automatycznej wysyłki informował o lokalizacji i statusie paczki z biletami.
– Krótka wiadomość tekstowa jest ważnym i skutecznym kanałem komunikacji w wielu branżach. Badania pokazują, że praktycznie wszystkie dostarczane SMS-y są w całości czytane przez odbiorców w kilka chwil od ich wysłania. To właśnie dlatego są one wciąż najbardziej niezawodnym i najpopularniejszym narzędziem służącym do kontaktu w życiu prywatnym i zawodowym – mówi Edyta Godziek, Marketing & PR Manager w SerwerSMS.pl.
Potwierdzenie wjazdu do Rosji
Każdy kibic, który chciał w trakcie mistrzowskiego turnieju odwiedzić Rosję musiał zadbać o wydanie FAN ID, czyli specjalnego identyfikatora spełniającego rolę wizy. Aby otrzymać FAN ID należało wypełnić wniosek zawierający zdjęcie, odpowiednie dane, w tym numer paszportu. O przyjęciu wniosku, a następnie wysłaniu identyfikatora pocztą, informowano kibiców również za pomocą krótkiej wiadomości tekstowej.
Sprawny dostęp do internetu
Udział w Mistrzostwach Świata to wyjątkowe chwile, którymi uczestnicy chętnie dzielą się z bliskimi za pomocą mediów społecznościowych. Na rosyjskich stadionach organizatorzy zadbali więc o wysokiej jakości internet. Tutaj również jednak nie bez znaczenia okazała się rola SMS-a. Wszyscy kibice zasiadający na trybunach po wpisaniu na dedykowanej stronie internetowej numeru swojego FAN ID, otrzymali SMS-em specjalny kod autoryzacyjny do korzystania z wi-fi. Jak widać tradycja, bo SMS ma już ponad 25 lat, doskonale współgra z nowoczesnością.
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl