Jedna trzecia Polaków płaci SMS-ami Premium Wyniki badania Komunikacja SMS w Polsce 2013
Jak wynika z badania Komunikacja SMS w Polsce 2013 ponad połowa ankietowanych przyznała, że na ten cel może maksymalnie przeznaczyć 5 zł miesięcznie. Co piąty spośród respondentów zadeklarował, że na SMS-y Premium jest w stanie wydać nawet do 15 zł. Ponadto ankietowani najchętniej wybierali akcje charytatywne oraz rozrywkę (dzwonki, tapety, gry), jako cele na które najchętniej przeznaczyliby swoje pieniądze.
„SMS-y o podwyższonej płatności nadal cieszą się sporym powodzeniem. Umożliwiają dokonywanie drobnych płatności, przy czym nie musimy wykonywać przelewów bankowych ani nie potrzebujemy gotówki. Fakt, że do dokonania zakupu wystarcza zwykły telefon komórkowy powoduje, że płacenie staje się bardzo łatwe, szybkie i nie wymagające dodatkowych aktywności. Czy w przyszłości ta forma dokonywania transakcji będzie nadal równie popularna? Myślę, że tak ponieważ coraz więcej osób korzysta z telefonów, które nie zależnie od modelu czy typu dają funkcję wysyłania i odbierania popularnych wiadomości tekstowych” – mówi Karol Łubowski z Platformy SerwerSMS.pl
Z przeprowadzonego badania wynika, że wśród osób korzystających z SMS-ów Premium prawie połowa respondentów korzysta z takich usług co najmniej kilka razy w miesiącu. O dużej częstotliwości wykorzystywania takich SMS-ów świadczy również fakt, że aż 16,4% respondentów wysyła je co najmniej kilka razy w tygodniu.
Najchętniej respondenci poprzez SMS-y Premium angażują się w akcje charytatywne (40,9%), na drugim miejscu plasuje się rozrywka: dzwonki, tapety itd. (38,5%), natomiast na trzecim głosowanie w programach TV, radiowych i udział w konkursach audio-tele czy quizach.
Okazało się, że 18,3% respondentów decyduje się na dokonywanie płatności za pomocą SMS-ów, zaś 7,9% na zakup mobilnych wersji gazet i czasopism, 6,5% biletów komunikacji miejskiej, zaś 5,4% serwisów edukacyjnych. Natomiast wśród preferowanych możliwości wykorzystania SMS-ów Premium znalazły się również akcje charytatywne, rozrywka, a na trzecim miejscu znalazły się płatności. Na ten typ usługi zdecydowałby się co czwarty ankietowany (24,5%). – „Warto zaznaczyć, że poza zwykłymi usługami SMS-y Premium znacząco zwiększają efektywność zbiórek charytatywnych. Dzięki wiadomościom o podwyższonym koszcie możemy symbolicznie wspomóc wybraną przez nas akcję, bez potrzeby wychodzenia z domu. Dzięki temu każda osoba posiadająca telefon komórkowy może pomagać potrzebującym” – dodaje Karol Łubowski z Platformy SerwerSMS.pl
Okazuje się również, że najchętniej z usługi SMS Premium korzystają osoby z wykształceniem wyższym 31% ankietowanych. Respondenci posiadający wykształcenie średnie lub podstawowe rzadziej deklarują chęć wysyłania SMS-ów o podwyższonym koszcie. Tak jak widać w załączonej poniżej tabeli miejsce zamieszkania w nieznacznym tylko stopniu wpływa na to, czy korzystamy z usług SMS Premium, czy nie. Wśród mieszkańców wsi z tej usługi skorzystało około 26% osób, zaś wśród mieszkańców największych miast powyżej 200 tys. jest to ponad 31%.
Zaobserwowaliśmy, że wśród osób niekorzystających z SMS-ów Premium aż 41,5 % zadeklarowało, że koszt takiej usługi może być zbyt wysoki. Dlatego warto przypomnieć jak możemy w łatwy sposób oszacować koszt SMS-a Premium. Jeżeli wiadomość kosztuje mniej niż 10 zł, numer zaczyna się od cyfry „7” i jego druga liczba mówi o wartości SMS-a. Jeżeli koszt, który musimy ponieść przekracza 10 zł, numer zaczyna się od „9”, a jego druga i trzecia cyfra mówią o koszcie. Tak więc za SMS-a wysłanego na numer 74XX(X) zapłacimy 4 zł netto, a za taką samą wiadomość wysłaną na numer 914XX(X), 14 zł netto.
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl
Tagi:
badanie konsumenckie masowa komunikacja komunikat komunikacja mobilna