Komentarz Daniela Zawilińskiego do wyników Suplementu Biznesowego badania "Komunikacja SMS w Polsce 2013"

Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2013” dało kilka ważnych odpowiedzi w kontekście efektywności marketingu mobilnego i powiadomień SMS.  Warto dodać, że te odpowiedzi padają w kluczowym momencie. Jesteśmy bowiem świadkami ewidentnej popularyzacji nowoczesnych urządzeń mobilnych i smartfonów.


Zatem weryfikacja skuteczności marketingu mobilnego to jedno z kluczowych wyzwań dla dzisiejszych działów wsparcia sprzedaży. Zbadanie efektywności prowadzonych działań w obszarze szeroko rozumianego rynku mobile, znacznie ułatwiłoby decyzje o alokacji środków z budżetów, jak i wykazanie się przed zarządami firm solidnymi efektami. Dodanie, uzupełnienie i rozbudowanie narzędzi o takie kampanie znacznie poszerzyłaby marketerom wachlarz możliwości dotarcia do potencjalnych klientów.

My postanowiliśmy zweryfikować, zmierzyć i udokumentować potencjał drzemiący w kampaniach marketingu SMS. Przeprowadzane przez Platformę SerwerSMS.pl badanie wśród blisko 400 firm daje bardzo klarowny obraz popularności poszczególnych narzędzi marketingu mobilnego. W szczególności uwaga ta dotyczy wysyłki SMS-ów marketingowych. Zbadane przedsiębiorstwa korzystają z tej formy wsparcia sprzedaży najczęściej (97,7%). Warte odnotowania jest również wysokie miejsce SMS-ów Premium, z których według ankiety skorzystało blisko 13,7% badanych firm. Jak SMS-y sprawdzają się w marketingowej praktyce? Aż 91,4% badanych firm uważa marketing SMS za skuteczne narzędzie promocji w swojej branży. I trudno się dziwić tej ocenie, gdy bardziej wnikliwie przyjrzymy się zjawisku konwersji sprzedażowej. 58,9 badanych zadeklarowała ją na poziomie powyżej 30%. Wśród klientów korzystających z marketingu SMS aż 38,8% oceniało jego skuteczność jako bardzo dobrą, 40,6% jako dobrą, a 18% jako satysfakcjonującą.

W przypadku większości zbadanych przedsiębiorstw (62,4%) kampanie marketingu SMS były traktowane jako narzędzie uzupełniające. Co czwarta wypróbowała je po raz pierwszy i traktuje to narzędzie jako nowość. Dla 11,2% jest to główny sposób marketingu sprzedażowego. Co ciekawe, większość badanych firm (86%) zadeklarowała gotowość ponownego skorzystania w przyszłości z marketingu SMS, zaś 12,9% stwierdziło, że być może tak uczyni. W tym kontekście warto przywołać opinię debiutantów, którzy dopiero co spróbowali takich działań. Czy marketing mobilny ich przekonał? Raczej tak, skoro aż 69,2% zadeklarowało, że w przyszłości jeszcze na pewno go użyje, zaś 28,8%, że być może je wykorzysta. 

Na ocenę marketingu mobilnego, a szczególnie usługi masowej wysyłki SMS rzutuje współpraca z podmiotami, którym zleca się taką usługę. Badani, zapytani o kryterium wyboru partnera odpowiedzialnego za realizację kampanii, za główne uznali zdecydowanie jakość świadczonych usług (75,6%). Cenę, jako najważniejszy aspekt, wskazało 31,4%, zaś jako dodatkowy aspekt 45,7%. Widzimy, że koszty są dalej priorytetem, ale raczej w zestawieniu ich z gwarancją solidnie wykonanego zadania.
Na podstawie zaobserwowanych trendów, można śmiało prognozować wzrost zainteresowania i wykorzystania narzędzi marketingu mobilnego w firmach. Dotychczasowe doświadczenia  marketerów są w większości pozytywne i zachęcające do kontynuacji. Niewątpliwie faktem jest, że w najbliższych latach nadchodzi nowa era, w której dominującą rolę będzie miał mobile marketing.

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl

Tagi:

wysyłka SMS-ów wiadomoŚci sms SMS powiadomienia SMS masowa wysyłka SMS-ów Kampania SMS odbiór sms kampania sms

Ceny za połączenia i SMS-y wewnątrz UE będą niższe

Od 15 maja operatorzy zobowiązani są do stosowania nowych, regulowanych stawek w połączeniach...

SMS ostrzegał przed silnym wiatrem

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa wysyła coraz częściej SMS-y z  ostrzeżeniami. Ostrzeżenia drugiego...
Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo