Komunikacja SMS w Polsce – aktualne trendy i preferencje [Infografika]
Czy w świecie dynamicznego rozwoju nowych technologii, powiadomienia SMS są jeszcze wykorzystywane? W podsumowaniu raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, sprawdzono jak obecnie wykorzystywane są SMS-y w nowoczesnej komunikacji biznesowej i konsumenckiej. Czy Polacy nadal uważają je za użyteczne i funkcjonalne?
Powiadomienia SMS nadal są najchętniej wykorzystywaną formą komunikacji wśród Polaków, wynika z podsumowania badań przeprowadzonych przez platformę SerwerSMS.pl. Ze wszystkich dostępnych technologii, ponad 94 proc. osób wybiera właśnie krótkie wiadomości tekstowe, a 65 proc. korzysta z nich codziennie. Popularność smartfonów, a tym samym aplikacji mobilnych i komunikatorów, nie zdetronizowała SMS-ów, które towarzyszą nam od ponad dwóch dekad zarówno w komunikacji biznesowej, jak i codziennej.
SMS-y PREMIUM wspierają akcje charytatywne
Blisko 33 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z usługi SMS-ów Premium, czyli krótkich wiadomości tekstowych o podwyższonym koszcie. 2/3 osób korzysta z nich kilka razy do roku. Zdecydowana większość (68 proc.) przeznacza na ten cel do 5 zł miesięcznie, a jedynie 4 proc. wydaje na SMS-y Premium do 100 zł w ciągu miesiąca.
Warto dodać, że blisko 25 proc. osób korzystających z SMS-ów Premium przyznaje, że zasila w ten sposób konta organizacji pożytku publicznego. Wśród innych funkcji, popularne są również płatności i transakcje finansowe. Korzysta z nich co piąty badany.
Urzędowa wiadomość
Instytucje publiczne są coraz bardziej aktywne na polu komunikacji mobilnej. W ciągu 12 miesięcy blisko 40 proc. Polaków otrzymało SMS-a od instytucji publicznej, a ponad 90 proc. uznało je za przydatne. Najwięcej osób, które otrzymało SMS-a od instytucji publicznej, mieszka w województwie kujawsko-pomorskim.
W komunikacji z urzędami, Polacy najchętniej chcieliby otrzymywać SMS-y informujące o aktualnym statusie swojej sprawy. Najczęściej dotyczy to spraw związanych z wydaniem dowodów osobistych, paszportów czy praw jazdy wynika z badania przeprowadzonego przez SerwerSMS.pl.
Powiadomienia SMS dotyczące umówionych wizyt lekarskich w szpitalu lub w przychodni publicznej oraz SMS-y związane z lokalnymi zagrożeniami (np. burze, powodzie, pożary), to inne najczęściej wskazywane tematy, przy których Polacy chcieliby otrzymywać wiadomość od instytucji publicznych.
Preferencje zakupowe
Niemal 40 proc. Polaków chciałoby otrzymywać powiadomienia SMS o promocjach w sklepach i punktach usługowych. Najbardziej pożądanym typem promocji realizowanym za pośrednictwem SMS-ów, jest rabat na zakup produktu lub usługi, a największym zainteresowaniem cieszą się takie branże jak odzież, obuwie oraz akcesoria.
Markowe wiadomości
Jakie wiadomości SMS i jak często chcieliby otrzymywać Polacy? Według badania przeprowadzonego przez platformę SerwerSMS.pl, 3 na 4 osoby są zainteresowane otrzymywaniem komunikatów dotyczących ich ulubionych marek. 43 proc. chciałoby raz w tygodniu otrzymywać powiadomienia SMS z informacjami o promocjach i aktualnościach w sklepach lub punktach usługowych. W przypadku zakupów online, zdecydowana większość Polaków chętnie skorzystałaby z możliwości otrzymania wiadomości SMS, informującej o szczegółach związanych z transakcją.
Pobierz infografikę
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl
Tagi:
Ernst PewResearchCenter bank powiadomienia SMS powiadomienia