Reklama SMS

Wykorzystaj potencjał komunikacji mobilnej i realizuj kampanie SMS, docierając do przyszłych i obecnych klientów z indywidualnym przekazem, nie tylko reklamowym. 

Reklama dźwignią handlu

Reklama dźwignią handlu - to zdanie zna praktycznie każda osoba odpowiedzialna za marketing w firmie. Sprawa wydaje się banalna - sprzedajesz produkt lub usługę? Jeżeli tak, to musisz zadbać o odpowiednią promocję, bo jak inaczej użytkownik ma się przekonać do Twojej oferty? Klient, mając nieograniczone możliwości wyboru, skupi się na tych produktach, które zostały mu dobrze zaprezentowane i z którymi spotyka się najczęściej (szczególnie w sektorze B2C). Ważne jest, by być  z klientem w stałym kontakcie, bo co może nas konsumentów bardziej cieszyć niż dobrze skrojona oferta z rabatem? Ważne są dwie kwestie:

  1. Wybór odpowiedniego kanału komunikacji.
  2. Timing - kiedy i co do kogo wysłać?

W przypadku SMS-ów sprawa jest prosta. Ponad 90% Open Rate oraz szybkość dotarcia z informacją do użytkownika. Personalizowana wiadomość wysłana w odpowiednim czasie do konkretnej osoby to sklucz do sukcesu.  

Reklama SMS

Planujesz wysyłkę SMS? O tym musisz pamiętać!

Zanim jednak zaczniesz, warto pomyśleć o kilku kwestiach. Zgodnie z RODO reklamy w SMS-ach możesz kierować tylko i wyłącznie do tych osób, które wcześniej wyraziły na to zgodę. Pamiętaj także o tym, że w każdej chwili potencjalny klient może wycofać zgodę na otrzymywanie od ciebie wiadomości marketingowych. To jest bardzo ważne, ponieważ dbanie o higienę bazy kontaktów, to bardzo ważna sprawa -  nie sama wielkość bazy jest tutaj istotna i nie ma najmniejszego sensu kierować reklamy do osób, które prawdopodobnie i tak nic od Ciebie nie kupią. Weźmy konkretny przykład. 

Osoba, która już wyremontowała swoje mieszkanie, z dużym prawdopodobieństwem nie będzie już tak mocno zainteresowana ofertami z materiałami budowalnymi, jak przed czy w trakcie remontu. 

Warto o tym pamiętać kontekście swojej strategii marketingowej. Możliwości marketingu są nieograniczone - tak samo, jak możliwość “przepalenia” pieniędzy na kampanie promocyjne. Kieruj przekaz do osób, u których prawdopodobieństwo zakupu jest największe. 

Potencjał SMS-ów

Potencjał SMS-ów jest ogromny. Jest to jedno z tych narzędzi, które umożliwia  dotarcia do nieograniczone liczby osób w krótkim czasie. Niezależnie, czy chcesz wysyłać promocje do osób starszych, czy młodszych, praktycznie ma przy sobie telefon czy smartfon. Krótkie wiadomości cieszą się także dużym zaufaniem wśród klientów, a w porównaniu z innymi kanałami komunikacji mają dużo wyższy Open Rate. Większość użytkowników bardzo szybko odczytuje treść po otrzymaniu wiadomości. Statystycznie potrzebujemy na to około 90 sekund, by sprawdzić, kto do nas napisał. SMS-y cieszą się także dużą elastycznością, ponieważ mają zastosowanie w zasadzie w każdej branży i w różnych sytuacjach - niezaleznie, czy sprzedaż odbywa się offline albo online. Z badań opublikowanych w Raporcie Komunikacja SMS w Polsce wydanie. 7 wynika, że użytkownicy traktują SMS-y bardzo osobiście i są zadowoleni z otrzymywania ważnych powiadomień. Ponad 70% przebadanych chciałoby otrzymywać wiadomości od firm i sklepów minimum 1-2 razy w tygodniu. 

Potencjał tego kanału komunikacji jest bardzo duży, z czego wynika, że z roku na rok liczba wysyłanych SMS-ów firma - klient zdecydowanie rośnie. 

Personalizacja reklam SMS

Zadaj sobie proste pytanie: co zrobić, aby moja kampania była skuteczna? Czy ogólny przekaz (wysyłanie wszystkiego do wszystkich) trafia tak do klienta, jak dobra personalizacja? Na pewno nie. Dawniej praktyka wyglądała tak, że firmy i brandy ten sam tekst wysyłały do każdej grupy docelowej - a to było mało skuteczne. Dzisiaj wiemy dokładnie, że personalizacja ma ogromne znaczenie i zwiększa skuteczność naszych działań. Zapewne widzisz, że te dwie wiadomości z pozoru wyglądają tak samo: 

A: Cześć Rafale, mamy wspaniałą wiadomość! Otrzymujesz rabat w wysokości 20% do wykorzystania na kolejne zakupy. Sprawdź szczegóły… 

B: Witam, mamy wspaniałą wiadomość. Każdy nasz klient otrzymuje rabat w wysokości 20% na kolejne zakupy. Sprawdź szczegóły…

Rożnica jest widoczna gołym okiem. Personalizowany komunikat trafia do wyobraźni, ponieważ daje nam poczucie, że rabat został specjalnie przygotowany dla nas - w tym pierwszym wariancie oferta nie jest ogólna.

Pamiętaj o call to Action, czyli skrócone linki w praktyce

Po otrzymaniu wiadomości z promocją czy reklamą użytkownik powinien wiedzieć, jaki jest kolejny krok jego działania, czyli po co jest ta wiadomość i co dokładnie powinien zrobić w kolejnym kroku. Często jest tak, że firmy, wysyłając komunikaty marketingowe, zapominają o tzw. wezwaniu do działania - a SMS-y z call to action będą miały dużo lepszą konwersję. Popularne CTA, powinno wskazać klientowi, na czym ma się skupić i co powinno absorbować jego uwagę - powinno wskazać np. to, że klient ma przejść do sklepu, pobrać e-booka na stronie, zapoznać się personalizowaną ofertą, czy skorzystać z rabatu na dodatkową usługę. 

W przypadku reklamy SMS bardzo dobrze sprawdzają się linki "wszyte" w treść wiadomości. Wtedy droga użytkownika od zapoznania się z produktem, czy usługą do kupna jest bardzo krótka. Standardowe linki (mogą zawierać tagi UTM,  a wtedy link może mieć bardzo dużo znaków), które kopiujemy, mogą być długie, a tego chcemy uniknąć, ponieważ liczba znaków w SMS-ach jest bardzo cenna i ograniczona. Te najlepiej napisane SMS-y są krótkie, zwięzłe i mieszczą się w 160 znakach. Z pomocą przychodzą nam narzędzie do skracania linków takie, jak: Otwórz.to oraz Przej.de. 

Skuteczność kampanii SMS

Mierzenie skuteczności kampanii jest bardzo ważne. Podstawowe pytanie, które musisz sobie zadać, brzmi: jak tę skuteczność mierzyć? Jeżeli chcesz się dowiedzieć, która kampania miała największą konwersję i czy efekty wysyłki SMS są większe od poniesionych kosztów, to zawsze stosuj skrócone linki w krótkich wiadomościach tekstowych.

Najważniejszym zadaniem będzie jednak “podpięcie” rozszerzonej analityki, czyli możliwość sprawdzenia skąd wziął się ruch na stronie - a ten problem rozwiązują parametry UTM. Narzędzie jest proste w użyciu. Tak naprawdę mamy do czynienia  z 5 parametrami, które możesz dodać do adresu URL, aby śledzić źródła, z których użytkownik trafił na stronę www. Jak wygenerować taki link? Skorzystaj z darmowe narzędzia Campaign URL builder. Wygenerowany link skrócisz za pomocą wcześniej wspomnianych “skracaczy”.

Dzięki rozszerzonej analizie będziesz w stanie mierzyć, co jest skuteczne, a co nie - czy konwersja rośnie, stoi w miejscu, albo nawet maleje. Dobry marketer, PR-owiec czy copywriter ma cały czas pod kontrolą kanały komunikacji oraz dane.

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.