Potencjał SMS-ów w sektorze finansowych technologii

Jak ważną rolę spełniają SMSy w komunikacji sektora fintech i w jaki sposób instytucje finansowe mogą wykorzystać ich potencjał? Czy są one niezbędne w procesie wnioskowania o pożyczkę oraz w późniejszym procesie jej spłaty? Poniżej przedstawiamy podstawowe sposoby wykorzystania komunikacji SMS-owej w sektorze pożyczkowym.


Polacy lubią SMS-y

Jak wynika z badania „Komunikacja SMS w Polsce 2015”, przeprowadzonego przez serwerSMS, znaczna liczba Polaków widzi korzyści płynące z komunikacji SMS-owej. Za jej podstawowe zalety 75 proc. respondentów wskazało prostotę tej usługi oraz łatwość dostępu. 65 proc. badanych wskazało szybkość dostarczania oraz uniwersalność, natomiast prawie 58 proc. za równie ważne wskazało również gwarancję dostarczenia wiadomości do odbiorcy.

Jakie komunikaty są najczęściej przekazywane Polakom za pomocą SMS? W 66 proc. przypadków są to powiadomienia o ofertach handlowych oraz rabatach. Dla 86,5 proc. respondentów treści promocyjne sądużo bardziej ciekawe niż zwykłe wiadomości o charakterze handlowym. 7 na 10 osób otrzymujących takie wiadomości, chciałoby je otrzymywać nadal.

SMS w sektorze fintech

Powiadomienia SMS mają szerokie zastosowanie w branży technologii finansowych, zwłaszcza w sektorze pożyczek online. W jaki sposób powiadomienia tekstowe mogą ułatwić proces uzyskania oraz spłaty pożyczki?

Pomocne w zaciągnięciu pożyczki

Dzięki popularyzacji rozwiązań Fintech, usługi finansowe oferowane online mają coraz większy udział w internetowej dystrybucji. Oferty instytucji pożyczkowych, z których można skorzystać bez konieczności wychodzenia z domu, cieszą się coraz większym zainteresowaniem – głównie za sprawą krótkiego czasu oczekiwania na uzyskanie świadczenia oraz szereg udogodnień, które mają usprawnić proces spłaty pożyczki. Jednym z nich są właśnie powiadomienia SMS, wykorzystywane również w procedurze wnioskowania o pożyczkę. Klient, rejestrując się na stronie, podaje swój numer telefonu, na który pożyczkodawca wysyła wiadomość z potwierdzeniem kwoty pożyczki, terminu spłaty, ale też sam numer i dane rejestrującej się osoby. SMS wykorzystywany jest również w przypadku, gdy klient nie dokończył procesu rejestracji bądź nie wpłacił symbolicznego grosza, który potwierdza jego numer rachunku bankowego. Drogą sms-ową klient informowany jest również o tym, czy jego wniosek został rozpatrzony pozytywnie lub nie oraz o konieczności uzupełnienia dokumentacji poprzez e-mail.

Przypomnienie lub podziękowanie

Gdy klient otrzyma już pożyczkę, usługodawca za pomocą krótkich wiadomości tekstowych przypomina o zbliżającym się lub przekroczonym terminie spłaty należności. Poprzez SMS pożyczkodawca informuje również o przyjęciu płatności oraz przesyła podziękowania za terminowe dokonanie wpłaty.

Jednorazowy kod

W celu zapewnienia jak największego bezpieczeństwa w korzystaniu z usług pożyczkodawcy, niektóre firmy stosują rozwiązanie jakim są jednorazowe kody dostępu do konta, potwierdzenia płatności bądź aktywacji usług.

Monity upominające

Monit to inaczej przypomnienie wysyłane pożyczkobiorcy, który spóźnia się ze spłatą zobowiązania. Cechą charakterystyczną monitów jest to, że kosztem przygotowania oraz przekazania monitu obciążona zostaje klient. Koszt takiego monitu w zależności od firmy pożyczkowej waha się od kilku do kilkunastu złotych. Monity są pierwszym krokiem do odzyskania należności. Jeśli pożyczkobiorca ignoruje prośby, wszczęte zostaje proces windykacyjny. Również i w tym przypadku, wiadomości tekstowe stanowią środek komunikacji w procesie windykacyjnym.

WiadomoścStudio Session 068i SMS stanowią podstawę komunikacji w instytucjach oferujących usługi finansowe. Pomagają one nie tylko usprawnić proces wnioskowania o pożyczkę, ale też prowadzą klienta przez cały czas procesu pożyczkowego – począwszy od rejestracji, po weryfikację danych kończąc na przypomnieniach o spłacie rat i przekazywaniu informacji o pozostałej kwocie zobowiązania. – komentuje Maciej Suwik, ekspert Loando.pl

Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.