Wysyłka kampanii SMS późnym wieczorem? Nie jest to dobry pomysł! W takim razie kiedy?

To, że SMS ma wiele zastosowań, wiadomo nie od dziś. Sprawdza się praktycznie w każdej branży zarówno do komunikacji zewnętrznej jak i wewnętrznej. Jako wiadomości marketingowe, organizacyjne, powiadomienia ale także jako przypomnienia o zapłacie.


Optymalne godziny

Na samym początku warto zdać sobie sprawę z tego, że zupełnie inne komunikaty i o innych porach kierujemy do klientów indywidualnych a zupełnie inne do biznesowych. To jest podstawą dalszych działań. Bez względu jednak na to, zawsze graniczną godziną jest 21. Warto jednak przyjąć zasadę „nie wysyłam po 19”. Dlaczego?

Kiedyś usitelukaszkwiecinskisłyszałem, że czas po 19 jest dla rodziny. Zapamiętałem i doradzając klientom jak skutecznie wysyłać, na pierwszy miejscu ustawiam tę godzinę jako graniczną. Nie warto także wysyłać wiadomości przed 9 rano. Po pierwsze, są to godziny, w których klienci zazwyczaj dojeżdżają do pracy, nie mają zatem czasu skupić się na tego typu wiadomościach. Zatem skuteczność tego typu kampanii jest bardzo znikoma.  

Łukasz Kwieciński,
Customer Service Director w SerwerSMS.pl


Czy jest zatem jakąkolwiek możliwość wysyłki SMS-ów poza ustalonymi powyżej godzinami? Okazuje się, że tak, ale tylko w przypadku, gdy mamy do czynienia z wiadomościami pilnymi takimi jak informacje o potencjalnych niebezpieczeństwach np. pogodowych. W takich wypadkach SMS-y o każdej porze są niezwykle pożądane!

Warto także pamiętać, że najkorzystniejszymi godzinami na wysyłki kampanii B2B to godziny pracy, bo właśnie w tych godzinach myślimy typowo o pracy, a potem chcemy mieć już czas dla rodziny.

Optymalne dni

Dobrze, godziny zatem ustaliliśmy, jakie są zatem optymalne dni na wysyłkę kampanii? Z pewnością poniedziałek nie jest dobrym dniem. Szczególnie w przypadku konsumentów. Powód jest prosty, często w weekend robimy zakupy, wydajemy dużo pieniędzy i w poniedziałek nasze potrzeby posiadania są zaspokojone. Dodatkowo często jesteśmy rozdrażnieni samym faktem poniedziałku i tym, że weekend się skończył. Nie poświęcamy zatem tego typu informacjom zbyt dużej uwagi. Oczywiście każda branża rządzi się swoimi prawami i trzeba mieć na to wzgląd.

W dużej mierze wybór optymalnego dnia zależy także od komunikatu, który chcemy wysłać. I tak informacje o promocjach w sklepach stacjonarnych zdają egzamin w tygodniu (oprócz poniedziałków i piątków). Piątek nie sprawdza się, ponieważ poza centrami handlowymi, sklepy pracują głównie w tygodniu i w soboty do 14. Piątek jest dobrym dniem na kampanie SMS realizowane właśnie przez sklepy w galeriach handlowych, ale także przez sklepy internetowe. W weekend mamy zazwyczaj więcej czasu, by poświęcić chwilę na szperanie w internecie a co za tym idzie na zakupy. Zatem sklepy online osiągają największe korzyści, wysyłając SMS-y w czwartek i w piątek właśnie w godzinach porannych i południowych.

Jak często?

Ok, to teraz kolejne fundamentalne pytanie – jak często? Jaka jest maksymalna ilość SMS-ów w tygodniu? Tutaj filozofie są różne, jednak z naszej perspektywy ilość, którą konsumenci akceptują to 1, maksymalnie 2 wiadomości na tydzień. Taka ilość jest nie tylko akceptowalna, ale także – co najważniejsze – skuteczna! Oczywiście są wyjątki od tej reguły, tak jak już to było wspomniane, wiele zależy od branży. Mimo wszystko warto jednak przyjąć zasadę, że miesięczna ilość wiadomości nie powinna przekraczać 8.

Na sam koniec, chociaż powinno się to znaleźć na samym początku, warto nadmienić, że największą skuteczność mają wiadomości spersonalizowane, dostosowane do Klienta i jego potrzeb. Nie bez znaczenia jest także długość samego przekazu. Zasada w tym przypadku jest prosta – im krótszy, tym lepszy!

Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.