Bezpieczna komunikacja SMS

Komunikacja za pomocą SMS to jeden z najskuteczniejszych kanałów marketingowych, a postępująca cyfryzacja sprawia, że wymagania względem systemów bezpieczeństwa są coraz wyższe i bardziej zaawansowane. Stale wdrażamy narzędzia i procedury, które chronią naszych Klientów. Na szczęście temat bezpieczeństwa nie spoczywa na barkach firmy - innowacyjne narzędzia jak Tarcza 360 to sposób na kompleksowe zabezpieczenie danych użytkowników.


Tarcza 360 - sposób na bezpieczną komunikację SMS

W ciągu ostatniej dekady liczba użytkowników telefonów komórkowych wzrosła prawie trzykrotnie - zgodnie z najnowszymi danymi obecnie korzysta z nich ponad 6,3 miliarda ludzi, a więc 80 proc. całej populacji świata (źródło).

Nic więc dziwnego, że wiadomości SMS stały się jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji, z których chętnie korzystają biznesy takie jak e-commerce, retail czy fintech oraz instytucje publiczne. Według danych firmy Gemius z 2020 roku (źródło), aż 69 proc. respondentów przyznaje, że zdarza im się robić zakupy za pośrednictwem smartfona, a zgodnie z VI wydaniem naszego raportu Komunikacja SMS w Polsce (pobierz raport), aż 82,7 proc. badanych przyznaje, że dostaje i nadal chce dostawać od marek powiadomienia SMS o okazjach i rabatach.

Rosnąca popularność krótkich wiadomości tekstowych niesie za sobą także ogromne wyzwania.  W dobie rozwoju rynku mobilnego powstaje kluczowe pytanie, jak połączyć efektywność z bezpieczeństwem? 

Przeciętny klient otrzymuje kilka/kilkanaście wiadomości SMS-owych miesięcznie. Wyzwanie powinno polegać na tym, by otrzymywał on tylko sprawdzone i w 100% pewne treści. Użytkownik musi być przekonany, że wiadomość faktycznie wysłana została przez ulubiony brand.

Zbudowanie bezpiecznego kanału SMS powinno być zatem priorytetem biznesów, które wybrały ten model komunikacji ze swoimi klientami. Jak zapewnić im najlepszą ochronę telefonu? Tarcza 360 tworzy parasol, który dba o ochronę kanału SMS  przez cały czas. Jest to inteligentny algorytm, który powstał dzięki współpracy marki SerwerSMS z globalnymi firmami telekomunikacyjnymi i największymi technologicznymi gigantami- w tym CERT, Google, NASK, Bitly, PayPal, Operatorami GSM i producentami programów antywirusowych. Razem zbudowaliśmy narzędzie, które wykrywa potencjalnie niebezpieczne aktywności, blokuje je i natychmiast informuje markę o zagrożeniu.
Przykłady działania Tarczy 360
Wspomniany algorytm cały czas czuwa nad tym, by tylko sprawdzone SMS-y trafiały na telefony użytkowników, a bezpieczeństwo było maksymalnie zwiększane. Stworzony przez nasz algorytm, nazywany Tarcza 360, ma za zadanie chronić komunikację SMS przez cały czas - od pierwszego wysłanego SMS-a - chodzi przede wszystkim o blokowanie wiadomości pochodzących z niepewnego źródła, oraz informowanie pozostałych podmiotów współpracujących w ramach ekosystemu bezpieczeństwa. Alerty bezpieczeństwa są wysyłane przez 24 godziny na dobę do wszystkich zainteresowanych i objętych działaniem algorytmu.

Przykłady działania "Tarczy" 

Wspomniany algorytm cały czas czuwa nad tym, by tylko sprawdzone SMS-y trafiały na telefony użytkowników, a bezpieczeństwo było maksymalnie zwiększane. Stworzony przez nasz algorytm, nazywany Tarcza 360, ma za zadanie chronić komunikację SMS przez cały czas - od pierwszego wysłanego SMS-a - chodzi przede wszystkim o blokowanie wiadomości pochodzących z niepewnego źródła, oraz informowanie pozostałych podmiotów współpracujących w ramach ekosystemu bezpieczeństwa. Alerty bezpieczeństwa są wysyłane przez 24 godziny na dobę do wszystkich zainteresowanych i objętych działaniem algorytmu.

Przykłady prób wysyłania SMS-ów zablokowanych przez Tarczę

Ochrona aplikacji mobilnych 

  • powiązanie nazw nadawcy z prawdziwymi nazwami brandów
  • wychwycenie linku prowadzącego do nieprawidłowej strony www
  • zablokowana próba wyłudzenia danych i pieniędzy
     
Przechwycony SMS - działanie Tarczy 360 w praktyce
Przechwycony SMS - działanie Tarczy 360 w praktyce

Źródło: wizualizacje stworzone na podstawie przechwyconych SMS-ów i próbie ich wysłania z serwisu SerwerSMS.pl. Zmienione zostały linki prowadzące do stron www.

Ochrona firm kurierskich 

  • powiązanie nazw nadawcy z prawdziwymi nazwami brandów
  • wychwycenie linku prowadzącego do nieprawidłowej strony www
  • zablokowana próba wyłudzenia danych i pieniędzy
     
Przechwycony SMS - działanie Tarczy 360 w praktyce
Przechwycony SMS - działanie Tarczy 360 w praktyce

Źródło: wizualizacje stworzone na podstawie przechwyconych SMS-ów i próbie ich wysłania z serwisu SerwerSMS.pl. Zmienione zostały linki prowadzące do stron www.

Tarcza 360 - jak działa nasza ochrona telefonu?

Tarcza 360 to dwa moduły - moduł Antyphishingowy i moduł o nazwie Fraudalert, które łączą w sobie wszystkie funkcjonalności niezbędne do skutecznej ochrony marki i jej klientów przez 24 godziny na dobę.

Antyphishing

Moduł Antyphishingowy to narzędzie szybkiego reagowania na potencjalne niebezpieczeństwa komunikacji SMS. System pracuje w tle nieustannie, będąc ważnym elementem zintegrowanej infrastruktury bezpieczeństwa, która powstała dzięki współpracy ze wspomnianymi wcześniej podmiotami: Google, Bitly, CERT, NASK, PayPal, dostawcami programów antywirusowych oraz operatorami GSM. Współpracując z nimi na wielu płaszczyznach (linki, całe domeny, przeglądarki internetowe, systemy antywirusowe i systemy GSM), wypracowaliśmy technologię, która wykrywa zagrożenie i od razu sygnalizuje problem wszystkim zaangażowanym podmiotom. Błyskawiczna i wielopoziomowa reakcja pozwala maksymalnie zwiększyć zasięg ochrony i zminimalizować ryzyko.

Antyphishing w pigułce

  • wysoki poziom ochrony SMS-ów
  • współpraca w zakresie bezpieczeństwa z takimi podmiotami jak: CERT, Google, NASK, operatorzy GSM; Bitly, PayPal i dostawcy oprogramowania antywirusowego
  • porównanie nazw nadawcy, nawet tych przypominających prawdziwe
  • usługa działa "w tle" - uruchomiona raz działa przez cały czas
  • podstawowa wersja Modułu Antyphishing jest dostępna w ramach standardowej współpracy z platformą SerwerSMS
  • dedykowany ekosystem dla sprawnej współpracy z podmiotami

Fraudalert

Drugim modułem tarczy jest Fraudalert - pierwszy na rynku inteligentny algorytm, który informuje marki o potencjalnym zagrożeniu jeszcze przed domniemaną próbą nadużyć. Nasz autorski system powiadomień działa jak bezpiecznik - komunikaty wysyłane są natychmiast do wszystkich partnerów współtworzących infrastrukturę bezpieczeństwa komunikacji mobilnej, więc możesz mieć pewność, że nikt nie podszyje się pod Twoją markę. Fraudalert obejmuje swoją ochroną także podmioty zaangażowane, które otrzymują notyfikacje, kiedy to konieczne. Takie rozwiązanie oraz moduł anty-hishingowy dają gwarancję, że Twoja komunikacja SMS jest w dobrych rękach, a ty możesz się skupić na prowadzeniu skutecznych kampanii SMS.

Fraudalert w pigułce

  • pierwszy inteligentny algorytm, który informuje o potencjalnym zagrożeniu
  • powiadomienia wysyłane są natychmiast w momencie wykrycia zagrożenia
  • ochrona marki, która pracuje bez przerwy
  • alerty SMS wysyłane są do CERT oraz innych partnerów tworzących infrastrukturę bezpieczeństwa komunikacji SMS
  • powiadomienia o zagrożeniu dostają również firmy, z którymi tworzona jest infrastruktura systemu bezpieczeństwa, czyli CERT, Google, NASK, operatorzy GSM, Bitly, dostawcy oprogramowań antywirusowych 
  • Fraudalert wysyła, a także pobiera komunikaty z innych systemów (tzw. 2-Way Alert System)

Podsumowanie: Tarcza 360 

Marketing SMS ma ogromny potencjał - zwłaszcza w takich branżach jak e-commerce, fintech, retail i public. Niesie on za sobą  jednak również poważną odpowiedzialność: zadbanie o kwestię bezpieczeństwa danych powinno być najwyższym priorytetem każdej marki, która po niego sięga. Takie rozwiązania jak Tarcza 360 są w stanie zabezpieczyć wszystkie Twoje kampanie SMS, gwarantując spokój i najwyższą dostarczalność i  jakość komunikacji.

Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.