Wyzwania e-commerce i trendy IT - wywiad z ekspertem Internet Stars Agency

Dowiedz się, jak Internet Stars Agency pomaga rozwiązywać problemy klientów z e-commerce i start-upami. Andrzej Klimek w rozmowie z Błażejem Pawlarem opowiada o różnorodności etapów, na których firmy przychodzą z prośbą o zbudowanie aplikacji webowych i mobilnych. Odkryj kluczowe funkcjonalności, trendy IT oraz wyzwania branży. Monitoring i performance marketing stanowią istotne elementy, a nowoczesne technologie AI i ML są źródłem rosnącego zainteresowania. Ponadto, zapraszamy do odkrycia, jak SMS-y i PUSH wpływają na doświadczenie użytkowników aplikacji.


Czym zajmujecie się na co dzień w Internet Stars Agency?

Andrzej Klimek: Rozwiązujemy problemy naszych klientów, którzy pragną rozwinąć start-up lub mają już działający e-commerce i nie wiedzą jaką drogę komercjalizacji wybrać. Codzienna praca polega głównie na odkrywaniu najważniejszych bolączek naszych klientów. Jak już problemy zostaną właściwie zidentyfikowane, to wspólnie z zespołem rozpracowujemy kompleksowe ich rozwiązanie.

kiedy firmy - na jakim etapie - przychodzą do was z pytaniem o zbudowanie aplikacji webowej lub mobilnej?

Andrzej Klimek: Etap rozwoju na którym są nasi klienci jest zróżnicowany. Od start-upów w fazie seed do w pełni działających biznesów, które szukają rozwiązań IT pozwalających na zdobycie nowego segmentu na rynku albo ekspansję zagraniczną. W ostatnim czasie najlepiej się w tym wszelkiego rodzaju automatyzacja, ponieważ pozwala osiągać więcej, przy tych samych nakładach czasowych.

Jakie funkcjonalności powinna mieć dobra aplikacja mobilna i webowa?

Andrzej Klimek: Tutaj raczej skupiłbym się na tym czego dobra aplikacja mieć NIE POWINNA. Na pewno są to funkcje, które będą używane przez mniej niż 20% użytkowników, a które nie wprowadzają żadnej unikalnej wartości. W większości aplikacji na rynku znajdziemy co najmniej kilka takich funkcji. Warto na początku ciąć takie funkcje, a rozwijać te kluczowe, na których klient, nas odwiedzający, jest sfokusowany.

Jakie są wasze największe wyzwania?

Andrzej Klimek: Globalnie patrząc na naszą firmę, to największym wyzwaniem jest przekonanie klientów, że najpierw warto poświęcić trochę czasu na analizę, zanim wprowadzi się jakąś funkcji na rynek. Chcemy też zmienić postrzeganie software house’u, jako taśmy produkcyjnej na której pracuje “typowy programer”. Czy się stoi, czy się leży stawka za godzinę się należy. Skończmy z tym - żyjemy w czasach performance, albo coś działa albo jest do kosza.

Jakie są obecnie trendy - co zmieniło się na przestrzeni lat??

Andrzej Klimek: Patrząc na kilkanaście ostatnich lat, to możemy obserwować, że otrzymujemy coraz więcej informacji, ta informacja jest coraz bardziej dostępna. Jednocześnie spada użyteczność i wiarygodność tego czym karmiony jest nasz umysł. Dużo energii poświęcamy na selekcję informacji. Można też dojść do wniosku, obserwując rynek, że wartościowa treść coraz częściej jest dostępna wyłącznie w modelu płatnym. Trzeba się pogodzić z tym, że produkcja dobrego kontentu kosztuje.
Natomiast patrząc na tech-trendy, to w ostatnim czasie notujemy ogromny wzrost zainteresowania, tu nie będę oryginalny, AI (sztuczna inteligencja)  i ML (machine learning). Zastosowanie tych technologii jest ogromne, więc gros biznesów wyczuwa w tym potencjał dla siebie. 

Co warto, a co trzeba monitorować w kontekście aplikacji po jej stworzeniu? Jakie kluczowe wskaźniki są istotne?

Andrzej Klimek: Na pewno trzeba skupić się na doskonaleniu kluczowych funkcji i oczywiście je monitorować. Dobrą praktyką jest zapewnienie sobie, już na starcie, możliwość wprowadzania do aplikacji lub sklepu testów A/B. Użytkownicy tak naprawdę nie powiedzą co im się nie podoba w danej funkcji lub w całej aplikacji. Głosują kliknięciem. Po prostu wyjdą z aplikacji lub przestaną korzystać z danej funkcji. Czasami jeden szczegół, który zmienimy w aplikacji np. zmiana zachowania lub położenie buttona, powoduje wzrost konwersji o 30-50%. Dlatego warto tworzyć elastyczne w budowie aplikacje i testować ile się da.

Zajmujecie się także performance marketingiem? Co jest dla was kluczowe?

Andrzej Klimek: Nasze działania skoncentrowane są na lejkach sprzedażowych w e-commerce. Budujemy zespół, który specjalizuje się w tym zakresie, aby podnosić efektywność działań IT i zwiększać wskaźniki konwersji u naszych klientów.

Jakie zastosowanie mają SMS-y w przypadku aplikacji webowych?

Andrzej Klimek: Komunikacja SMS doskonale sprawdza się w zwiększaniu retencji, czyli przychodów długookresowych z użytkownika (LTV). W przypadku niektórych branż np. medycznej są ważnym elementem ścieżki użytkownika. 

Komunikacja mobile PUSH – jak wykorzystać ją w e-commerce?

Andrzej Klimek: Myślę, że najciekawszym zastosowaniem push’y są powiadomienia  “right place right time”, czyli takie, które pojawiają się właśnie wtedy kiedy są najbardziej potrzebne. Fajnym przykładem jest aplikacja Stocard, która przechowuje karty lojalnościowe i wyświetla powiadomienie na telefonie lub smart-zegarku właśnie wtedy, gdy jesteśmy w sklepie. Push’e dobrze sprawdzają się również w grach i aplikacjach rozrywkowych, bo dodają do nich więcej interakcji. 

♦♦♦

Andrzej Klimek: Business Development [Internet Stars Agency] 
Związany jest z branżą marketingu internetowego od 2007 roku. Od wielu lat dba o efektywność procesów biznesowych w Internet Stars Agency https://internetstars.pl, zajmującej się produkcją aplikacji oraz e-commerce
 

BlazejPawlar

Zadawał pytania:

Błażej Pawlar

Partnership & marketing manager 

Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.