Kampanie SMS
Kampanie SMS w znacznym stopniu poprawią efektywność Twoich działań marketingowych. Krótkie wiadomości tekstowe docierają bowiem na indywidualny numer telefonu, co daje duży współczynnik otwarć, a co za tym idzie - skuteczności prowadzonych kampanii SMS.

SMS, jako narzędzie wspierające komunikację multichannel
SMS pełni ważną rolę w komunikacji multichannel z użytkownikami. Dobrze przemyślana strategia kampanii i odpowiednio dobrany content, to klucz do sukcesu. Kampanie marketingowe, w których wykorzystano narzędzie, jakim jest SMS, cieszą się dużą konwersją a firmy, które już korzystają z tego rozwiązania, na stałe przyzwyczaiły klientów, do regularnych wiadomości z promocjami i rabatami. Wprowadzając marketing mobilny do strategii swoich działań, dajesz sobie pewność, że wydatki poniesione na reklamę SMS zwrócą się w postaci zbudowanych pozytywnych relacji z użytkownikami i zdobytymi nowymi klientami, którzy docenią, prowadzone przez Ciebie działania.
Kampanie marketingowe i informacyjne
Najprostszym podziałem kampanii SMS, to podział na informacyjne i marketingowe. W przypadku SMS-ów informacyjnych mamy do czynienia z notyfikacjami, które inaczej niż treści marketingowe, nie zachęcają, czy odwiedzenia strony www. W takiej wiadomości znajdziemy ważne informacje i precyzyjne komunikaty - np:
- powiadomienia organizacyjne w firmach czy instytucjach
- powiadomienia o alertach bezpieczeństwa, w tym alerty pogodowe
- przypomnienie o wydarzeniach, np. eventy, szkolenia webinary
- powiadomienia o nowym wpisie na blogu, newsletter
W przypadku kampanii marketingowych mamy do czy nie z typowym przekazem sprzedażowym. Mogą to być SMS-y zachęcające do kupna produktu, odwiedzenia strony, czy sprawdzenia nowej oferty. W przypadku tego rodzaju wiadomości klient jest zachęcany do podjęcia jakiejś akcji - przeważnie SMS-y zawierają kody rabatowe, zniżki. W takiej wiadomości znajdziemy informacje takiej, jak:
- CTA, czyli wezwanie do działania
- promocje
- komunikaty personalizowane
- skrócone linki, prowadzące do stron
Przebieg kampanii - krok po kroku
Podstawową sprawą jest założenie konta na platformie i skorzystanie z okresu testowego, co pozwoli na zapoznanie się z serwisem. W kolejnym kroku wybieramy bazę kontaktów, aby krótkie wiadomości tekstowe trafiły do tych odbiorców, do których chcemy - to ma ogromne znaczenie, jeżeli chodzi o skuteczność naszej reklamy. Warto także zadbać o treść, bo ta jest nie mniej ważna niż sama lista numerów. Sprawdź, czy tekst jest poprawnie napisany i nie zawiera zbędnych słów - prosty i konkretny przekaz jest na wagę złota. Przeanalizuj także, czy użyte zostały linki, które prowadzą do jakichś stron docelowych, albo produktu w sklepie online? Jeżeli tak, to przejrzyj je pod kątem poprawności - czy są aktywne? Dodatkowo Przemyśl, czy kampania ma być zrealizowana teraz, czy może powinna być zaplanowana na przyszłość.

Korzyści kampanii SMS
Planowanie ogólnych działań marketingowych to podstawa. To samo dzieje się w przypadku komunikacji SMS. Nowoczesne serwisy umożliwiają kolejkowanie kampanii tak, aby treści były odpowiednio wcześniej przygotowane. Jakieś są więc tego zalety?
-
automatyzacja wysyłania komunikatów
-
zwiększona efektywność przekazu marketingowego
-
zwiększenie konwersji sprzedażowych
-
skuteczny cross selling i up selling
-
możliwość łączenia SMS-ów z innymi kanałami komunikacji
-
możliwość dotarcia do dużego grona użytkowników
-
możliwość personalizacji SMS
-
możliwość zastosowania komunikacji dwukierunkowej.
-
planowanie kilku kampanii równocześnie
SMS dla e-commerce
Sprawna komunikacja z klientem to klucz do sukcesu w sklepie internetowym. Znaczenie handlu online rośnie z roku na rok, a prognozy wskazują, że w kolejnych latach będziemy coraz częściej kupować przez internet. Automatyczne powiadomienia, pozwalają sprzedać więcej i sprawniej, ale także poprawiają znacznie obsługę klienta, co ma coraz większe znaczenie w powodzeniu biznesu. Wykorzystanie narzędzi CPaaS będzie miało wpływ na zadowolenie użutkoiwnik, a z tym związane jest ponowne odwiedzenie sklepu. Dzięki krótkim wiadomościom tekstowym, możliwa jest masowa komunikacja SMS, wysyłanie wiadomości spersonalizowanych np. o porzuconym koszyku, ale także przesyłanie kodów rabatowych i przypomnienie o wizycie, czy pytanie o sprawne załatwienie zakupu.
SMS dla windykacji
SMS spełnia kluczową rolę w miękkiej windykacji i sprawdza się idealnie, jeżeli chodzi o skuteczne działania w odzyskiwaniu swoich należności. Krótkie wiadomości tekstowe pozwalają na utrzymanie dobrych relacji z dłużnikami, w tym:
-
profesjonalny kontakt z klientem
-
sprawną wymianę informacji
-
błyskawiczny dotarcie z informacją.
SMS dla NGO, czyli organizacji pozarządowych
SMS służy do budowania społeczności w organizacji i może być wykorzystywany do szybkiego przekazywania informacji np. o evencie spotkaniu, albo zmiany terminu jakiegoś wydarzenia dla osób zaangażowanych w organizacji. Możesz wykorzystać potencjał SMS-a do wysyłania pytań w celu otrzymania odpowiedzi, czyli tzw. komunikacji dwukierunkowa - 2waySMS. Krótkie wiadomości tekstowe są także wykorzystywane z powodu wysokiego współczynnika otwarcia i ekspresowego dotarcia z informacją, co jest szczególnie ważne w przypadku ogromnych przedsięwzięć takich, jak ogólnokrajowe zbiórki pieniędzy, gdzie zaangażowanych jest kilkaset osób w różnych miejscach w tym samym czasie.
SMS dla jednostek samorządu terytorialnego
W łatwy sposób powiadamiaj mieszkańców wsi i miast o ważnych wydarzeniach albo informuj ich o terminie np., wywozu śmieci, zmianach organizacyjnych w urzędzie gminy lub w ratuszu. SMS może służyć także jako alert wysyłany w przypadku gwałtownych zmian warunków atmosferycznych, albo jako przypomnienie o wydarzeniu dla wybranej grupy wiekowej:
-
termin szczepienia
-
konsultacje zdrowotne dla seniorów
-
spotkania kulturalne.