Kampania SMS

Kampanie SMS stanowią podstawę komunikacji z klientem w firmach. Wysyłaj SMS-y i ciesz się ogromną skutecznością niestandardowych działań i formami dotarcia do potencjalnych klientów.  

Uruchom komunikację SMS

Kampanie SMS

Kampanie SMS w znacznym stopniu poprawią efektywność Twoich działań marketingowych. Krótkie wiadomości tekstowe docierają bowiem na indywidualny numer telefonu, co daje duży współczynnik otwarć, a co za tym idzie - skuteczności prowadzonych kampanii SMS. 
 

Kampanie SMS

SMS, jako narzędzie wspierające komunikację multichannel

SMS pełni ważną rolę w komunikacji multichannel z użytkownikami.  Dobrze przemyślana strategia kampanii i odpowiednio dobrany content, to klucz do sukcesu. Kampanie marketingowe, w których wykorzystano narzędzie, jakim jest SMS, cieszą się dużą konwersją a firmy, które już korzystają z tego rozwiązania, na stałe przyzwyczaiły klientów, do regularnych wiadomości z promocjami i rabatami. Wprowadzając marketing mobilny do strategii swoich działań, dajesz sobie pewność, że wydatki poniesione na reklamę SMS zwrócą się w postaci zbudowanych pozytywnych relacji z użytkownikami i zdobytymi nowymi klientami, którzy docenią, prowadzone przez Ciebie działania. 

Kampanie marketingowe i informacyjne 

Najprostszym podziałem kampanii SMS, to podział na informacyjne i marketingowe. W przypadku SMS-ów informacyjnych mamy do czynienia z notyfikacjami, które inaczej niż treści marketingowe, nie zachęcają, czy odwiedzenia strony www. W takiej wiadomości znajdziemy ważne informacje i precyzyjne komunikaty - np:

  • powiadomienia organizacyjne w firmach czy instytucjach
  • powiadomienia o alertach bezpieczeństwa, w tym alerty pogodowe
  • przypomnienie o wydarzeniach, np. eventy, szkolenia webinary
  • powiadomienia o nowym wpisie na blogu, newsletter

W przypadku kampanii marketingowych mamy do czy nie z typowym przekazem sprzedażowym. Mogą to być SMS-y zachęcające do kupna produktu, odwiedzenia strony, czy sprawdzenia nowej oferty. W przypadku tego rodzaju wiadomości klient jest zachęcany do podjęcia jakiejś akcji - przeważnie SMS-y zawierają kody rabatowe, zniżki. W takiej wiadomości znajdziemy informacje takiej, jak:

  • CTA, czyli wezwanie do działania 
  • promocje
  • komunikaty personalizowane
  • skrócone linki, prowadzące do stron

Przebieg kampanii - krok po kroku

Podstawową sprawą jest założenie konta na platformie i skorzystanie z okresu testowego, co pozwoli na zapoznanie się z serwisem. W kolejnym kroku wybieramy bazę kontaktów, aby krótkie wiadomości tekstowe trafiły do tych odbiorców, do których chcemy - to ma ogromne znaczenie, jeżeli chodzi o skuteczność naszej reklamy. Warto także zadbać o treść, bo ta  jest nie mniej ważna niż sama lista numerów. Sprawdź, czy tekst jest poprawnie napisany i nie zawiera zbędnych słów - prosty i  konkretny przekaz jest na wagę złota. Przeanalizuj także, czy użyte zostały linki, które prowadzą do jakichś stron docelowych, albo produktu w sklepie online? Jeżeli tak, to przejrzyj je pod kątem poprawności - czy są aktywne? Dodatkowo Przemyśl, czy kampania ma być zrealizowana teraz, czy może powinna być zaplanowana na przyszłość.
 

Kampanie SMS-krok po kroku
 
Jeżeli zostały sprawdzone powyższe kwestie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrealizować wysyłkę SMS.  Pamiętaj o tym, że po każdej zrealizowanej wysyłce krótkich wiadomości tekstowych możesz sprawdzić jej skuteczność. Sprawdź raporty SMS i mierz efektywność swoich działań marketingowych. 

Korzyści kampanii SMS

Planowanie ogólnych działań marketingowych to podstawa. To samo dzieje się w przypadku komunikacji SMS. Nowoczesne serwisy umożliwiają kolejkowanie kampanii tak, aby treści były odpowiednio wcześniej przygotowane. Jakieś są więc tego zalety?

  • automatyzacja wysyłania komunikatów

  • zwiększona efektywność przekazu marketingowego 

  • zwiększenie konwersji sprzedażowych 

  • skuteczny cross selling i up selling

  • możliwość łączenia SMS-ów z innymi kanałami komunikacji 

  • możliwość dotarcia do dużego grona użytkowników

  • możliwość personalizacji SMS

  • możliwość zastosowania komunikacji dwukierunkowej. 

  • planowanie kilku kampanii równocześnie

SMS dla e-commerce

Sprawna komunikacja z klientem to klucz do sukcesu w sklepie internetowym. Znaczenie handlu online rośnie z roku na rok, a prognozy wskazują, że w kolejnych latach będziemy coraz częściej kupować przez internet. Automatyczne powiadomienia, pozwalają sprzedać więcej i sprawniej, ale także poprawiają znacznie obsługę klienta, co ma coraz większe znaczenie w powodzeniu biznesu. Wykorzystanie narzędzi CPaaS będzie miało wpływ na zadowolenie użutkoiwnik, a z tym związane jest ponowne odwiedzenie sklepu. Dzięki krótkim wiadomościom tekstowym, możliwa jest masowa komunikacja SMS, wysyłanie wiadomości spersonalizowanych np. o porzuconym koszyku, ale także przesyłanie kodów rabatowych i przypomnienie o wizycie, czy pytanie o sprawne załatwienie zakupu. 

SMS dla windykacji

SMS spełnia kluczową rolę w miękkiej windykacji i sprawdza się idealnie, jeżeli chodzi o skuteczne działania w odzyskiwaniu swoich należności. Krótkie wiadomości tekstowe pozwalają na utrzymanie dobrych relacji z dłużnikami, w tym:

  • profesjonalny kontakt z klientem

  • sprawną wymianę informacji

  • błyskawiczny dotarcie z informacją. 

SMS dla NGO, czyli organizacji pozarządowych 

SMS służy do budowania społeczności w organizacji i może być wykorzystywany do szybkiego przekazywania informacji np. o evencie spotkaniu, albo zmiany terminu jakiegoś wydarzenia dla osób zaangażowanych w organizacji. Możesz wykorzystać potencjał SMS-a do wysyłania pytań w celu otrzymania odpowiedzi, czyli tzw. komunikacji dwukierunkowa - 2waySMS. Krótkie wiadomości tekstowe są także wykorzystywane z powodu wysokiego współczynnika otwarcia i ekspresowego dotarcia z informacją, co jest szczególnie ważne w przypadku ogromnych przedsięwzięć takich, jak ogólnokrajowe zbiórki pieniędzy, gdzie zaangażowanych jest kilkaset osób w różnych miejscach w tym samym czasie. 

SMS dla jednostek samorządu terytorialnego  

W łatwy sposób powiadamiaj mieszkańców wsi i miast o ważnych wydarzeniach albo informuj ich o terminie np., wywozu śmieci, zmianach organizacyjnych w urzędzie gminy lub  w ratuszu. SMS może służyć także jako alert wysyłany w przypadku gwałtownych zmian warunków atmosferycznych, albo jako przypomnienie o wydarzeniu dla wybranej grupy wiekowej:

  • termin szczepienia

  • konsultacje zdrowotne dla seniorów

  • spotkania kulturalne. 

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.