Kampania SMS

Kampanie SMS stanowią podstawę komunikacji z klientem w firmach. Wysyłaj SMS-y i ciesz się ogromną skutecznością niestandardowych działań i formami dotarcia do potencjalnych klientów.  

Uruchom komunikację SMS

Czym jest kampania SMS?

Kampania SMS to wysyłka krótkich wiadomości tekstowych na numery telefonów konkretnych konkretnych grup odbiorócw.

Kampanie SMS w znacznym stopniu poprawiają efektywność działań marketingowych. Krótkie wiadomości tekstowe docierają bowiem na indywidualny numer telefonu, co daje duży współczynnik otwarć, a co za tym idzie - skuteczności prowadzonych kampanii SMS.

Charakterystyka kampani SMS:

  • uniwersalnośc - stosowane w różnych branżach
  • sprawdzają się zarówno w marketingu, jak i notyfikacjach
  • szybkie dotrarcie z informacją nawet przy wysokowolumenowych wysyłkach 
  • wysoki Opera Rate sięgający nawet 98%
  • możliwość mierzenia skuteczności 
  • marketing automation
  • możliwość wysyłania komunikatów także na numery zagraniczne

SMS marketing a kampanie SMS

 

 

SMS, jako narzędzie wspierające komunikację multichannel

SMS pełni ważną rolę w komunikacji multichannel z użytkownikami.  Dobrze przemyślana strategia kampanii i odpowiednio dobrany content, to klucz do sukcesu. Kampanie marketingowe, w których wykorzystano narzędzie, jakim jest SMS, cieszą się dużą konwersją a firmy, które już korzystają z tego rozwiązania, na stałe przyzwyczaiły klientów, do regularnych wiadomości z promocjami i rabatami. Wprowadzając marketing mobilny do strategii swoich działań, dajesz sobie pewność, że wydatki poniesione na reklamę SMS zwrócą się w postaci zbudowanych pozytywnych relacji z użytkownikami i zdobytymi nowymi klientami, którzy docenią, prowadzone przez Ciebie działania. 

Kampanie marketingowe i informacyjne 

Najprostszym podziałem kampanii SMS, to podział na informacyjne i marketingowe. W przypadku SMS-ów informacyjnych mamy do czynienia z notyfikacjami, które inaczej niż treści marketingowe, nie zachęcają, czy odwiedzenia strony www. W takiej wiadomości znajdziemy ważne informacje i precyzyjne komunikaty - np:

  • powiadomienia organizacyjne w firmach czy instytucjach
  • powiadomienia o alertach bezpieczeństwa
  • przypomnienie o wydarzeniach 
  • powiadomienia o nowym wpisie na blogu

W przypadku kampanii marketingowych mamy raczej doczynienia z typowym przekazem sprzedażowym. Mogą to być SMS-y zachęcające do kupna produktu, odwiedzenia strony, czy sprawdzenia nowej oferty. W przypadku tego rodzaju wiadomości klient jest zachęcany do podjęcia jakiejś akcji - przeważnie SMS-y zawierają kody rabatowe, zniżki. Taka wiadomość może zawierać:

  • CTA, czyli wezwanie do działania 
  • promocje
  • komunikaty personalizowane
  • skrócone linki, prowadzące do stron

Przebieg kampanii - krok po kroku

Podstawową sprawą jest założenie konta na platformie i skorzystanie z okresu testowego, co pozwoli na zapoznanie się z serwisem. W kolejnym kroku wybieramy bazę kontaktów, aby krótkie wiadomości tekstowe trafiły do tych odbiorców, do których chcemy - to ma ogromne znaczenie, jeżeli chodzi o skuteczność naszej reklamy.

Warto także zadbać o treść, bo ta  jest nie mniej ważna niż sama lista numerów. Sprawdź, czy tekst jest poprawnie napisany i nie zawiera zbędnych słów - prosty i  konkretny przekaz jest na wagę złota. Przeanalizuj także, czy użyte zostały linki, które prowadzą do jakichś stron docelowych, albo produktu w sklepie online? Jeżeli tak, to przejrzyj je pod kątem poprawności - czy są aktywne? Dodatkowo Przemyśl, czy kampania ma być zrealizowana teraz, czy może powinna być zaplanowana na przyszłość. Jeżeli zostały sprawdzone powyższe kwestie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrealizować wysyłkę SMS.  Pamiętaj o tym, że po każdej zrealizowanej wysyłce krótkich wiadomości tekstowych możesz sprawdzić jej skuteczność. Sprawdź raporty SMS i mierz efektywność swoich działań marketingowych. 

5 punktów skutecznej kampanii SMS 

  1. Przygotuj bazę kontaktów.
     
  2. Wybierz rodzaj SMS-a, którego chcesz wysłać.
     
  3. Przygotuj treść wiadomości (skorzystaj z szablonów lub manualnie).
     
  4. Zrealizowałeś pierwsze 3 punkty? Twoja kampania jest gotowa do wysyłki!
     
  5. Sprawdz raporty i statystyki - miej koszty marketingowe pod kontrolą.

Korzyści kampanii SMS

Ze względu na bardzo dużą elastyczność tego narzędzia, wiele branż postawiło własnie na SMS - w wielu firmach jest to podstawowy kanał komunikacji odbiorcami. Część podmiotów wysyła więcej spersonalizowanych komunikatów, część stawia na komunikację dwrukierunkową, a inni na reklamę SMS w masowych kampaniach. 

Planowanie ogólnych działań marketingowych to podstawa dla specjalisty marketingu czy sprzedaży - niezależnie od branży. To samo dzieje się w przypadku komunikacji SMS - najważniejsze to mieć narzędzia oraz determinację by osiągnąc zamierzone cele. Nowoczesne serwisy umożliwiają kolejkowanie oraz planowanie kampanii tak, aby treści były odpowiednio wcześniej przygotowane. Jakieś są więc tego zalety?

Korzyści kampanii SMS
Prezentacja graficzna na przykładzie “Wiadomości Google” ma charakter poglądowy i może się różnić w zależności od aplikacji obsługującej SMS-y. Powyższa wizualizacja jest realnym przykładem pobrania meta danych ze sklepu internetowego, jednak nie stanowi żadnej oferty lub promocji przedstawionych produktów.

 

 

10 ogólnych zalet kampanii SMS, które musisz znać

  • automatyzacja wysyłania komunikatów  
  • wysoki Open Rate  
  • Open Rate przekładający się bezpośrednio na konwersję
  • skuteczny cross selling i up selling  
  • łączenie SMS z innymi kanałami takiki, jak: PUSH,
    e-mail 
  • możliwość dotarcia do większej liczby osób w tym samym czasie  
  • personalizacja treści  
  • możliwość komunikacji 2way   
  • planowanie kilku kampanii równocześnie  
  • możliwość zbierania opinii od klientów poprzez odbiór wiadomości
 

SMS dla e-commerce

Sprawna komunikacja z klientem to klucz do sukcesu w sklepie internetowym. Znaczenie handlu online rośnie z roku na rok, a prognozy wskazują, że w kolejnych latach będziemy coraz częściej kupować przez internet. Automatyczne powiadomienia, pozwalają sprzedać więcej i sprawniej, ale także poprawiają znacznie obsługę klienta, co ma coraz większe znaczenie w powodzeniu biznesu. Wykorzystanie narzędzi CPaaS będzie miało wpływ na zadowolenie użutkoiwnik, a z tym związane jest ponowne odwiedzenie sklepu. Dzięki krótkim wiadomościom tekstowym, możliwa jest masowa komunikacja SMS, wysyłanie wiadomości spersonalizowanych np. o porzuconym koszyku, ale także przesyłanie kodów rabatowych i przypomnienie o wizycie, czy pytanie o sprawne załatwienie zakupu. 

SMS dla windykacji

SMS spełnia kluczową rolę w miękkiej windykacji i sprawdza się idealnie, jeżeli chodzi o skuteczne działania w odzyskiwaniu swoich należności. Krótkie wiadomości tekstowe pozwalają na utrzymanie dobrych relacji z dłużnikami, w tym:

  • profesjonalny kontakt z klientem

  • sprawną wymianę informacji

  • błyskawiczny dotarcie z informacją. 

SMS dla NGO, czyli organizacji pozarządowych 

SMS służy do budowania społeczności w organizacji i może być wykorzystywany do szybkiego przekazywania informacji np. o evencie spotkaniu, albo zmiany terminu jakiegoś wydarzenia dla osób zaangażowanych w organizacji. Możesz wykorzystać potencjał SMS-a do wysyłania pytań w celu otrzymania odpowiedzi, czyli tzw. komunikacji dwukierunkowa - 2waySMS. Krótkie wiadomości tekstowe są także wykorzystywane z powodu wysokiego współczynnika otwarcia i ekspresowego dotarcia z informacją, co jest szczególnie ważne w przypadku ogromnych przedsięwzięć takich, jak ogólnokrajowe zbiórki pieniędzy, gdzie zaangażowanych jest kilkaset osób w różnych miejscach w tym samym czasie. 

SMS dla instytucji publicznych oraz urzędów  

W łatwy sposób powiadamiaj mieszkańców wsi i miast o ważnych wydarzeniach albo informuj ich o terminie np., wywozu śmieci, zmianach organizacyjnych w urzędzie gminy lub  w ratuszu. SMS może służyć także jako alert wysyłany w przypadku gwałtownych zmian warunków atmosferycznych, albo jako przypomnienie o wydarzeniu dla wybranej grupy wiekowej:

  • termin szczepienia

  • konsultacje zdrowotne dla seniorów

  • spotkania kulturalne. 

  • odbiór dokumentów

  • wydarzenia kulturowe

  • zmiana organizacji ruchu

  • przebudowa drogi i związane z nią utrudnienia

  • wybory

SMS w sporcie  

Zarządzaj klubem sportowym za pomocą telefonu komórkowego. Wysyłaj szybkie komunikaty dotyczące zbiórek, zmian w planie treningowym i odwołanych zajęciach. Oszczędź czas, komunikując się z rodzicami młodych zawodników przy użyciu masowych wiadomości SMS z odpowiednimi spersonalizowanymi komunikatami. Zamiast pisać do każdej osoby osobno, skorzystaj z automatycznej wysyłki przypomnień o składkach i powiadomień SMS zsynchronizowanych z kalendarzem klubu.

Oto kilka korzyści i przykłady wykorzystania:

  • wdrożenie newslettera w klubie
  • wysyłka SMS z linkami do zakupu biletów, karnetów lub rezerwacji miejsc, zwiedzania stadionu
  • przekazywanie informacji o nagłych zmianach w planie treningów, odwołanie zajęć
  • promowanie produktów, gadżetów i sprzętu sportowego ze sklepu online klubu za pomocą
  • przypominanie SMS o konieczności odnowienia karnetu
  • uregulowania zaległej składki.  

Praca pośrednika nieruchomości opiera się na skutecznej komunikacji z klientami. Wykorzystanie wiadomości tekstowych może znacznie usprawnić proces obsługi i sprzedaży. Odbieranie SMS-ów z komputera pozwala oferować klientom wygodną formę komunikacji z agencją. Natychmiastowe komunikaty mogą być wykorzystane do przekazywania ofert o ograniczonym czasie ważności oraz istotnych powiadomień. Oto korzyści i przykłady wykorzystania:  

  • automatyzacja zarządzania kalendarzem spotkań agentów z klientami
  • wysyłka spersonalizowanych wiadomości marketingowych z ofertami
  • zmniejszenie liczby odwołanych spotkań dzięki przypomnieniom SMS
  • wysyłka wiadomości z linkami do galerii zdjęć i dodatkowych informacji
  • proste wdrożenie widżetu SMS do wysyłki wiadomości z ofertami        

SMS w branży motoryzacyjnej  

Wykorzystaj kampanie SMS, aby utrzymać zaangażowanie klientów, wysyłając im zaproszenia np. na jazdy próbne, dni otwarte w salonie lub informacje o nowych ofertach. Niski koszt i skuteczność dotarcia do odbiorców sprawiają, że wiadomości tekstowe są opłacalnym narzędziem do zwiększania sprzedaży i obsługi klienta. Oto korzyści i przykłady wykorzystania:  

  • cykliczne przypomnienia o przeglądach, kończących się gwarancjach i serwisach
  • wysyłka powiadomień SMS o statusie napraw
  • automatyzacja zarządzania kalendarzem spotkań w salonie
  • wysyłka wiadomości marketingowych z ofertami wyprzedaży roczników
  • zbieranie feedbacku z rynku, sprawdzanie zadowolenia klienta po wizycie, rozmowie teleofnicznej

Kampanie SMS

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo