Jak zebrać bazę numerów telefonów do kampanii SMS?

Własna i zweryfikowana baza kontaktów to klucz do sukcesu w marketingu SMS. Pewnie to trochę zajmie, natomiast, aby ją zbudować, potrzebujesz solidnego planu. To, jak podejdziesz do pozyskiwania numerów, będzie miało duży wpływa na skuteczność Twoich kampanii. Dlatego warto poznać najlepsze praktyki budowania listy odbiorców, skoncentrowanej na sprzedaży i budowaniu relacji. Najważniejsza zasada komunikacji mobilnej brzmi - skup się na wysyłaniu wiadomości do osób, które chcą od ciebie otrzymywać powiadomienia marketingowe (najlepiej tylko do tych). Sprawdź, jak zgodnie z przepisami budować bazy kontaktów telefonicznych, aby osiągnąć sukces w marketingu mobilnym.


Lista numerów. Budować organicznie, czy kupić?

Co warto zrobić przed uruchomieniem pierwszej kampanii SMS? Przed rozpoczęciem pozyskiwania nowych numerów telefonów trzeba podjąc decyzję skąd wziąć numery telefonów. Tak naprawdę Istnieją dwie główne metody pozyskiwania kontaktów:

x samodzielne zbieranie numerów (to jedyny prawidłowy sposób rekomendowany przez nas)

x zakupienie, wypożyczenie lub jej skopiowanie z internetu (to nie jest prawidłowy sposób i tego absolutnie nie rekomendujemy)

Podobnie jak w przypadku każdego projektu, również w SMS marketingu solidny plan jest kluczowy. Twoja baza kontaktów stanowi podstawę całej komunikacji i wpływa na efektywność kampanii. Już na początku można popełnić błąd, wybierając źródła danych, które nie są odpowiednio zweryfikowane. Nawet najlepiej przemyślana strategia oraz atrakcyjne treści nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli opierają się na nieodpowiednich danych.  

Sprzedawcy baz kontaktów (pewnie do dziś można spotkać takich na różnych platformach) przyciągają obietnicą łatwej dostępności i dużej liczby rekordów, jednak ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia, bo tu nie liczy się sama ilość, ale jakość. Co więcej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że odbiorcy, którzy nie wyrazili zgody na otrzymywanie wiadomości, zareagują negatywnie, czyli:

  • masowo zaczną się wypisywać z takiej listy
  • zaczną wyrażać swoje niezadowolenie i pisać niepochlebne komentarze w internecie
  • zgłoszą takie wiadomości do odpowiednich organów (w każdym kraju może to być inna instytucja)

Pozyskiwanie numerów telefonów we własnym zakresie wymaga czasu i zaangażowania, ale efekty organicznych działań są nieporównywalnie lepsze. Dzięki temu Twoja lista kontaktów będzie precyzyjnie dopasowana do profilu klientów, a kampanie zgodne z przepisami prawnymi trafią do osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą. Wykorzystaj nasze wskazówki, aby Twoje działania wspierały rozwój Twojej firmy i przynosiły długofalowe korzyści.

blazejpawlar 2

Błażej Pawlar - Partnership & Marketing Manager


"Zdecydowanie rekomendujemy organiczne budowanie bazy kontaktów - jest to metoda dużo bardziej skuteczna i profesjonalna. Nad zewnętrznymi listami numerów często nie mamy kontroli. Tak naprawdę nie wiemy, kto jest po drugiej stronie i czy w ogóle jest zainteresowany danym tematem".

Własna baza vs. zewnętrzna baza numerów

Własna baza numerów

  • zgodność z RODO
  • wyższa konwersja 
  • relatywnie niski koszt tworzenia bazy
  • kontrola nad pozyskiwanymi danymi
  • brak zagrożenia dla wizerunku marki
  • możliwości wielokrotnego użycia
  • wysoka skuteczność i zadowolenie użytkowników
  • profesjonalne podejście do SMS marketingu 

Zewnętrzna lista kontaktów

  • brak zgodności z RODO 
  • brak lub słaba konwersja
  • relatywnie wysoki koszt tworzenia bazy
  • brak kontroli nad pozyskiwanymi danymi
  • zagrożenia dla wizerunku marki
  • możliwy brak wielokrotnego użycia
  • niska skuteczność i niezadowolenie klientów 
  • brak profesjonalizmu

5 skutecznych sposobów na zbieranie numerów 

Przygotowywanie i aktualizacja baz danych to proces ciągły, który wymaga nie tylko planowania, ale także regularnej oceny efektywności. Takie działania często towarzyszą już prowadzonym kampaniom marketingowym i są realizowane z ich wsparciem. Jeśli chcesz pozyskać numery telefonów swoich klientów, warto skorzystać z dostępnych narzędzi w bramce SMS. Zobacz, jakie opcje oferują i jak je skutecznie wykorzystać.

Formularze i widżety online

Jednym z najprostszych sposobów na pozyskanie kontaktów jest stworzenie kwestionariusza online, nazywane także widżetem, za pomocą którego można zbierać dane kontaktowe od potencjalnych klientów.

 

Widżet SerwerSMS do zbierania numerów telefonu

Przykładowy widżet, za pomocą którego można zbierać numery telefonów

 

Takie formularze warto umieścić na swojej stronie internetowej oraz na portalach społecznościowych. Dzięki temu, możliwe jest zdobywanie wielu nowych numerów telefonów, dzięki którym Twoje powiadomienia SMS będą bardzo efektywne!

Konkursy

Organizowanie konkursów i loterii to kolejny skuteczny sposób na pozyskanie nowych kontaktów. Wystarczy poprosić uczestników o podanie swojego numeru telefonu w celu wzięcia udziału w konkursie lub otrzymania kodu rabatowego. Warto jednak pamiętać o przepisach prawnych dotyczących przetwarzania danych osobowych.

Pozostawienie numeru za darmowy content

Często w internecie spotykamy się z sytuacją, w której przedsiębiorcy oferują darmowe treści w zamian za kontakt do klienta (często to numer, mail lub numer oraz mail). Takie treści mogą być np. e-bookami (w przypadku SerwerSMS korzystamy z takiego formularza do pobierania Kompendium wiedzy "Komunikacja SMS w Polsce - wydanie VII"), poradnikami, albo webinar. Dzięki temu można pozyskać wiele nowych kontaktów - na zasadzie zostaw numer, a w zamian możesz wziąć udział w darmowym szkoleniu, audycie czy prelekcji.

Formularz SerwerSMS pobierania contentu w zamian za pozostawienie numeru

Formularz do zbierania numerów telefonów w zamian za content
 

Program lojalnościowy – długotrwałe relacje z klientem 

Zarówno karty rabatowe, jak i zniżki na kolejne zakupy to naprawdę świetne sposoby na podniesienie sprzedaży:

Co zrobić, aby pozyskać dane kontaktowe klienta:

  • warto zaoferować mu atrakcyjne promocje
  • kody rabatowe
  • stworzenie programu lojalnościowego, który może być efektywnym sposobem na budowanie trwałych relacji z klientami

Taki program pozwala nie tylko dostarczyć klientom unikalnych wartości, ale również połączyć ich z marką na dłuższy czas. Ekskluzywne promocje i wcześniejszy dostęp do zamówień to silne argumenty, które zachęcają do dołączenia do programu lojalnościowego. Aby skutecznie wprowadzić program lojalnościowy, konieczne jest zaangażowanie specjalistów, którzy będą planować i koordynować kampanię oraz gotowość na dłuższy okres trwania akcji SMS. Program lojalnościowy jest także zobowiązaniem marki wobec swoich klientów, którego należy dotrzymać. Konieczne jest stworzenie regulaminu dostępu do usługi, przeszkolenie personelu do uczestnictwa w akcji oraz realizacja zniżek i rabatów w określonym terminie.

Kuba 4

Jakub Wajdeman - Senior Account Specialist


"W SerwerSMS mamy kilka narzędzi do tego, by skutecznie budować listę kontaktów. Są to np. widżety, które mogą zostać umieszczone na stronie, albo numery dedykowane. w dwóch wariantach: short code lub numer dziewięciocyfrowy. Organiczne budowanie bazy kontaktów będzie trochę trwało, natomiast efekty są dużo bardziej zadowalające".

Uruchomienie numeru dedykowanego 

Ostatnią z możliwości zbierania numerów i powiększania bazy kontaktów, to uruchomienie numeru dedykowanego. Mówimy tutaj o dwóch wariantach takiego numer:

  • numer 9-cyfrowy - nazywany NDI 
  • numer 4-cyfrowy - nazywa SCI 

Numer zostaje przypisany do konta, co oznacza, że tylko jeden podmiot może z niego korzystać. Użytkownik, który wyśle SMS-a na taki numer, z automatu zostaje zapisany do bazy numerów. Dodatkowo numer może być umieszczony na stronie www lub offline, np. na banerze, lub plakacie. 

Podsumowanie

Istnieje wiele sposobów na pozyskanie nowych numerów telefonów do bazy dla wysyłki kampanii SMS. Można korzystać z formularzy online, organizować konkursy i loterie, oferować darmowe treści w zamian za kontakt, nawiązywać współpracę z innymi firmami. Ważne jest jednak, aby pamiętać o przepisach prawnych dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz o tym, że budowanie wartościowej bazy kontaktów to proces długotrwały, wymagający pracy i cierpliwości.

Autor:

angelika

Angelika Born 
Customer Service Team Leader

Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo