Powiadomienia SMS
W dzisiejszych czasach powiadomienia SMS stały się już normą. Wiele firm korzysta z tej formy przypomnienia, oszczędzając tym samym pieniądze.
Wykorzystując system SMS dajsz sobie szansę na jeszcze skuteczniejszą promocję, bowiem powiadomienie SMS to również niesamowicie skuteczna reklama. Warto pamiętać o tym, że marketing mobilny daje szerokie spektrum możliwości, które nie kończą się jedynie na wysyłce wiadomości reklamowych.
Uniwersalność zastosowania
Najlepszym przykładem możliwości SMS są właśnie powiadomienia SMS, które są równocześnie formą reklamy SMS.
Warto także pamiętać o możliwościach, jakie daje system SMS stworzony przez SerwerSMS.pl. Dzięki niemu powiadomienia można połączyć także z funkcją kalendarza. W takim wypadku wiadomości powiadamiające będą wychodziły automatycznie, bez zaangażowania żadnego pracownika. Powiadomienia SMS można zintegrować także z własnym CMS-em, albo z innymi serwisami typu: CRM, system ERP, system marketing automation. W ten sposób łączymy serwisy i dogody sposów możemy usprawnić kamapnie SMS na większą skalę.
► Sprawdź także: ponad +218 gotowych integracji - zintegruj swój system z SerwerSMS!
Komunikacja marketingowa vs. notyfikacje
Warto na chwilę wrócić do historii krótkich wiadomości tekstowych. Przypomnijmy, że pierwszego SMS-a o treści "Marry Christmas" wysłał inżynier Vodafone w grudniu 1992 roku. Dość szybko biznes zauważył ogromny potencjał tego kanału komunikacji, choć początkowo SMS-y miały służyć osobom prywatnym w przesyłaniu krótkich wiadomości między sobą - stąd też popularne 160 znaków w SMS-ie, które miało gwarantować minimalną liczbę znaków do napisania krótkiej, ale konkretnej wiadomości.
Popularność SMS w biznesie roku na rok - powodem jest rozwój handlu online, a także uniwersalność zastosowania. Z naszych badań i obserwacji wynika, że w ciągu ostanich 20 lat narzędzie pozostało to samo, natomiast zmienił się sposób komunikacji i rodzaj przesyłanych komunikatów. Przesliszmy długą drogę od bardzo ogólnych marketingowych do celowanych i personalizowanych komunikatów, wysyłanych po jakichś zdarzeniach w relacji klient -> firma/ instytucja.
Takimi zdarzeniami mogą być (zdarzenia po których wysyłana jest automatyczna wiadomość):
- zakończenie rozwowy z konsultantem
- brak wpłaty środków w odpowiednim terminie
- porzucony koszyk
- próba logowania
- dokończenie procesu podpisania umowy
- zmiana statusu zamówienia
- przypomnienie o terminie
- prośba o feedback
Grafika poniżej pokazuje uśrednione wartości rodzajów przesyłanych komunikatów na przestrzeni lat.
Komunikacja SMS kiedyś
Źródło: przeprowadzone badania oraz dane własne na podstawie analizy kampanii klientów
Komunikacja SMS dziś
W sklepie internetowym
W dzisiejszych czasach większość ludzi korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego powiadomienia SMS to idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Powiadomienia o statusie zamówienia, przypomnienia o opłacie lub informacje o nowych promocjach – to tylko niektóre z zastosowań SMS-ów, które pozwolą zwiększyć lojalność klientów i zwiększyć sprzedaż. Poniżej przykłady powiadomień SMS wysyłanych przez sklepy internetowe.
Sklepy stacjonarne i lokale usługowe
Powiadomienia SMS są idealnym rozwiązaniem dla sklepów stacjonarnych i lokali usługowych. Klienci otrzymując SMS-a z informacją o nowych produktach, usługach czy promocjach będą bardziej skłonni do odwiedzenia sklepu lub lokalu.
Dostawa zamówień, kurierzy
Dostawcy i kurierzy również mogą skorzystać z powiadomień SMS. Klienci otrzymując SMS-a z informacją o planowanym czasie dostawy lub oczekiwanym czasie odbioru przesyłki, będą mogli dostosować swoje plany i uniknąć niepotrzebnych opóźnień. Poniżej przykłady SMS wysłanych przez dostawców i firmy kurierskie.
Ochrona zdrowia, medycyna
W branży medycznej powiadomienia SMS są nieocenionym narzędziem. Pacjenci otrzymując SMS-a z przypomnieniem o wizycie lub informacją o zmianie godziny wizyty, unikną niepotrzebnych nieporozumień i będą mieli większą pewność, że ich wizyta przebiegnie bezproblemowo. Poniżej przykłady powiadomień SMS wysyłanych przez podmioty z branży medycznej (zdrowie, medycyna).
Urzędy i instytucje publiczne
Urzędy i instytucje publiczne również mogą skorzystać z powiadomień SMS. SMS-y z informacjami o terminach spotkań, terminach płatności czy ważnych informacjach o zmianach w przepisach przyspieszą komunikację i pomogą uniknąć niepotrzebnych opóźnień.
Logistyka, transport i łańcuch dostaw
W branży logistycznej powiadomienia SMS są idealnym narzędziem do informowania o terminach dostaw i odbiorów, zmianach w trasach transportowych oraz innych nieprzewidzianych okolicznościach, które mogą wpłynąć na przesyłkę. SMS-y sprawdzają się także w kontakcie z pracownikami - mogą to być komunikaty o szkoleniach, kursach, czy zmianach trasy. Poniżej przykłady powiadomień SMS wysyłanych przez podmioty z branży logistycznej, spedycji oraz transportu.
Banki, windykacja i kredyty
Branża finansowa, czyli banki, firmy windykacyjne oraz kredytowe, również mogą skorzystać z powiadomień SMS. Dzięki nim będą mogły dostarczyć swoim klientom ważne informacje dotyczące salda konta, terminów spłat kredytów czy przypomnień o nadchodzących terminach wpłat. Powiadomienia SMS są szybkie, tanie i skuteczne, co pozwala na zwiększenie satysfakcji klientów i poprawienie efektywności pracy wewnętrznej. Poniżej przykłady powiadomień SMS wysyłanych przez banki oraz instytucje finansowe.