Podróż za jeden SMS
W branży turystycznej najtrudniej jest nie tylko pozyskać nowego klienta, ale i sprawić, by stał się lojalnym odbiorcą naszych usług na dłużej. Wakacje są przecież tylko raz w roku! Jak zatem przypomnieć turystom subtelnie o naszej ofercie? SMS-em! :-)
Ziarnko do ziarnka
Najpierw potrzebna jest baza numerów. Dodaj więc na swojej stronie w formularzu zapytania numer telefonu. Przed wysłaniem mejla, poproś o zaakceptowanie zgody na otrzymywanie ofert, jednak umożliw też skontaktowanie się z Tobą bez podawania numeru telefonu. Jeżeli ktoś nie chce podać swojego numeru telefonu, oznacza to, że prawdopodobnie nie byłby zadowolony z SMS-ów od Ciebie. Chodzi nam przecież o pozyskanie klientów, a nie ich utratę! Gromadź i twórz bazy numerów swoich klientów i tych dopiero zainteresowanych wstępnie ofertą – w poszanowaniu prawa, ale i dobrych zasad etycznych biznesu.
Dla korzystających z oferty
Jeżeli chcesz, aby Twój świeżo pozyskany klient poczuł, że jest obsługiwany przez profesjonalne biuro turystyczne, rozważ wprowadzenie automatycznych powiadomień SMS.
Przykładowe komunikaty, jakie mogą otrzymać klienci biur i agencji turystycznych:
Dziękujemy za dokonanie rezerwacji, wpłata została zaksięgowana.
Przypominamy, iż termin wpłaty drugiej raty upływa 20 maja. Do zobaczenia w podróży!
Kiedy pisać SMS-y?
No dobrze, masz już bazę numerów, którą będziesz z pewnością stale rozwijał. Teraz należałoby zaplanować roczną aktywność SMS-ową. Pamiętaj, aby nie zasypywać wiadomościami na telefony swoich odbiorców, bo szybko przestaną pozytywnie kojarzyć Twoją markę.
Na pewno dobrze będzie przypomnieć im się w czasie, kiedy planować będą oni wyjazdy letnie i zimowe. Pomyśl zatem o wysyłce SMS-ów jesienią z ofertą zimowych eskapad oraz wczesną wiosną z ofertą wakacyjną.
Call To Action
Badania pokazują, iż bezpośrednie wezwanie do działania (ang.call to action) znacząco podnoszą efektywność reklamowych komunikatów, nawet o 19% (źródło: spotkanie Google Polska 2011 z agencjami SEM, Warszawa). Jeśli piszesz zatem o ofercie last minute, powiedz swoim odbiorcom dokładnie, czego od nich oczekujesz: wejdź na stronę, zadzwoń, odpowiedz na tego SMS-a: TAK itp.
Reklamowo i nie tylko
Z punktu widzenia samego postrzegania marki, masowe SMS-y nie muszą mieć jednoznacznie reklamowej treści typu „zarezerwuj, kup, zamów”. Jeśli chcesz tylko podtrzymać relację, przypomnieć o sobie, możesz wysłać swoim klientom życzenia świąteczne lub informacje techniczne związane z twoją ofertą. Przykład:
Uwaga, z dniem 01.04.2011 roku zmieniają się zasady rejestracji online. Szczegóły na stronie www.
Jest to przykład mało inwazyjnego komunikatu, który po prostu przypomina o marce i utrwala się w świadomości odbiorców. Jest to forma komunikacji skuteczna z wymagającą grupą klientów, sceptycznie podchodząca do nachalnych form reklamy. Jeżeli zatem Twoja oferta to prestiżowe wycieczki półki Premium, skorzystaj z tej formy subtelnego przypominania o swojej firmie.
SMS, a może MMS!?
Biura turystyczne to wręcz wzorcowa branża, która powinna zainteresować się masowymi wiadomościami multimedialnymi. Teraz bowiem w SerwerSMS.pl możesz wysyłać w bardzo dobrej cenie masowe wiadomości multimedialne. Rozważ więc wysyłkę zdjęć i reklam graficznych miejsc, w które chcesz zaprosić swoich klientów. Możesz wysłać aż 300 KB w jednej wiadomości MMS. Prześlij zatem swoim klientom na telefony to, co najbardziej zachęci ich do rezerwacji. Piękno, unikalność i urzekające krajobrazy. Przytulność i elegancję hoteli i krystaliczny błękit morza. Urzekaj swoich klientów multimedialnie.
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl