Najmłodsi Brytyjczycy z roku na rok wysyłają coraz więcej SMS-ów. Smartfony im nie przeszkadzają
Liderkami w liczbie wysyłanych tygodniowo SMS-ów są dziewczęta w wieku 12-15 lat – komunikaty w formie krótkiej wiadomości tekstowej przekazują średnio 221 razy w tygodniu. Chłopcy w tym samym wieku wysyłają 164 SMS-y w ciągu 7 dni. Duży spadek widać w młodszej grupie wiekowej (8-11 lat), w której tygodniowa średnia to 41 wysłanych SMS-ów. Młodzi posiadacze smartfonów wysyłaja również więcej SMS-ów niż tzw. instant messages (IM) przesyłanych dzięki komunikatorom mobilnym (w grupie 12-15 lat stosunek 193 SMS-ów do 187 instant messages w tygodniu).
Po raz pierwszy badanie wykazało, że nastolatki (12-15 lat) poświęcają tyle samo czasu na surfowanie w Internecie, co oglądanie telewizji. Dotychczasowe edycje „Media Literacy Tracker” zawsze dowodziły, że programy telewizyjne cieszyły się znacznie większą popularnością wśród nastolatków. Dzisiaj średnia tygodniowa dla oglądania telewizji i korzystania z Internetu w tej grupie wiekowej wynosi 17 godzin dla każdej z tych czynności.
Przeglądanie treści w Internecie nie jest już ograniczone do korzystania z komputera stacjonarnego lub laptopa. Najstarsza badana grupa wiekowa (12-15 lat) jest bardziej skłonna do spędzania czasu online dzięki pakietom internetowym oferowanym użytkownikom smartfonów. Prawie 40% badanych nastolatków przyznaje również, że to aparatu telefonicznego brakowałoby im najbardziej spośród wszystkich urządzeń, z których korzystają.
W raporcie Ofcom użytkownicy smartfonów znaczącą wyróżniają się na tle użytkowników starszych modeli telefonów. To oni wykonują więcej połączeń głosowych i częściej esemesują. Podczas gdy użytkowników telefonu komórkowego w wieku 12-15 lat przeprowadza 15 rozmów w ciągu tygodnia, jego rówieśnik, który ma smartfon dzwoni 24 razy. Ze smartfonów wysyłanych jest średnio 230 SMS-ów tygodniowo, a z telefonów komórkowych należących do nastolatków „jedynie” 98.
Wygląda na to, że w Wielkiej Brytanii rośnie pokolenie młodych nastawionych na aktywne korzystanie z nowych technologii, zwłaszcza komunikacyjnych. Nieograniczony dostęp do Internetu, sieci społecznościowych i komunikatorów mobilnych nie zagroził jednak pozycji dwudziestoletniego SMS-a.
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl