W USA policzyli: Marketing mobilny generuje najniższe koszty dotarcia do odbiorców spośród wszystkich form reklamy

Im mniejszy ekran, tym niższa cena. Koszt dotarcia do tysiąca odbiorców w Stanach Zjednoczonych dzięki reklamie mobilnej to 2,85$. Ten sam efekt w Internecie osiągnąć można za cenę dwa razy wyższą, a w telewizji aż dziesięć razy wyższą. Mimo największej skuteczności, marketing mobilny wciąż jest niedoceniany przez amerykańskich reklamodawców.

Wall Street Journal przygotował infografikę pokazującą udział poszczególnych sektorów reklamowych w całym rynku. Wartość sektora marketingu mobilnego to 2,6 mld dolarów, co stanowi 2% wszystkich szacowanych wydatków na reklamę w Stanach Zjednoczonych w 2012 roku. Sumując kwoty przeznaczone na reklamę telewizyjną, internetową, prasową, radiową, mobilną i inną, wartość rynku reklamowego w USA ma wynieść na koniec roku 166 miliardów dolarów!

small_screen_small_price.jpg

Królową reklamy pozostaje telewizja, pochłania prawie 40% budżetów reklamodawców. Internet również jest bardzo popularny i już jedna piąta wydatków na reklamę plasowana jest w tym medium. Na znaczeniu traci prasa i radio, ale o tym wieszczono już dawno temu. Dziwi niski udział marketingu mobilnego, a zatem również marketingu SMS w całym reklamowym torcie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę wszelkie zalety tej metody promocji, w tym bardzo wysoką skuteczność przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Jak można tłumaczyć tę sytuację?

Wydaje się, że wszystko jest kwestią edukacji. Marketing mobilny to stosunkowo nowa forma. Nie wszyscy zdążyli się do niej przekonać. Należy więc mówić o faktach. O tym, że dzisiaj każdy ma telefon komórkowy, z którym się praktycznie nie rozstaje. O tym, że SMS-a z ofertą przeczyta każdy. Tu nie ma zjawiska zippingu (przewijania bloków reklamowych) czy zappingu (przełączanie reklam). O tym, że rynek smartfonów i tabletów rośnie, a coraz więcej osób korzysta z mobilnych aplikacji – idealnych nośników reklam.

Powody, dla których warto zainwestować w mobilne reklamy można mnożyć. Taka edukacja to proces długotrwały, ale kto raz wypróbuje marketingu mobilnego, ten już z niego nie zrezygnuje!

Czytaj więcej na www.tatango.com

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl

Ceny za połączenia i SMS-y wewnątrz UE będą niższe

Od 15 maja operatorzy zobowiązani są do stosowania nowych, regulowanych stawek w połączeniach...

SMS ostrzegał przed silnym wiatrem

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa wysyła coraz częściej SMS-y z  ostrzeżeniami. Ostrzeżenia drugiego...
Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo