Użytkownicy smartfonów nie korzystają z mobilnego Internetu, bo obawiają się wysokich rachunków
Dzięki pojawieniu się na rynku telekomunikacyjnym smartfonów, zwiększyła się dostępność mobilnych usług, ale użytkownicy tych urządzeń nie wykazują większego zainteresowania aplikacjami. Korzystają z Internetu w smartfonie głównie po to, aby wyszukiwać informacji w sieci (59%) oraz udzielać się w serwisach społecznościowych (49%).
Jedna trzecia badanych posiadaczy telefonów komórkowych i smartfonów nie widzi potrzeby korzystania z usług mobilnych. Zwraca uwagę niski poziom wiedzy użytkowników na temat aplikacji.
Tylko niecałe 20% konsumentów regularnie wykorzystuje swojego smartfona, aby uzyskać dostęp do usług video, VoIP oraz sklepów z aplikacjami mobilnymi.
Trzech na dziesięciu badanych uważa, że operatorzy robią za mało, aby komunikować o nowych ofertach usług. Nieco ponad połowa konsumentów uważa, że jest dobrze poinformowana o planach taryfowych mobilnego Internetu.
Potencjalni użytkownicy usług mobilnych, korzystaliby z nich chętniej pod warunkiem, że otrzymaliby wsparcie ze strony operatora sieci. Na przykład mobilne płatności znajdują się w kręgu zainteresowania 40% konsumentów, ale łatwiej byłoby im z nich skorzystać, jeżeli mieliby zapewnioną profesjonalną pomoc.
Kluczowym powodem korzystania z niewielkiej liczby usług dodatkowych jest obawa przed zapłaceniem wyższego niż dotąd rachunku. Tak jest w przypadku klientów, którzy zrezygnowali z przeglądania stron www za pomocą komórki. 24% zrezygnowało w obawie przed tym, że zapłacą wyższy rachunek niż się spodziewali, a 14% stwierdziło, że jednak nie rozumie swojej taryfy mobilnego Internetu.
Wygląda na to, że wina za brak wykorzystania potencjału smartfonów spoczywa zarówno na operatorach sieci komórkowych jak i na użytkownikach nowoczesnych aparatów telefonicznych. Nieczytelny przekaz reklamowy, ale często również niekompetencja pracowników salonów i zbyt skomplikowane pakiety sprawiają, że konsument gubi się w gąszczu informacji. Bywa i tak, że nie chcąc wyjść na laików, klienci nie pytają profesjonalistów jak korzystać z Internetu i aplikacji, więc mimo chęci, zamykają się na usługi internetowe w swoim smartfonie.
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl