Użytkownicy smartfonów nie korzystają z mobilnego Internetu, bo obawiają się wysokich rachunków

Firma doradcza Ernst&Young opublikowała raport „Mobilny Labirynt” stanowiący podsumowanie badania konsumenckiego przeprowadzonego w czerwcu 2012 roku na 6000 klientach sieci komórkowych z 12 krajów. Polacy nie znaleźli się w gronie badanych, ale już nasi bliscy sąsiedzi – Czesi i Rosjanie wypełniali online kwestionariusz przygotowany przez Ernst&Young oraz firmę badawczą. Przyjrzyjmy się najważniejszym wnioskom raportu.

 Dzięki pojawieniu się na rynku telekomunikacyjnym smartfonów, zwiększyła się dostępność mobilnych usług, ale użytkownicy tych urządzeń nie wykazują większego zainteresowania aplikacjami. Korzystają z Internetu w smartfonie głównie po to, aby wyszukiwać informacji w sieci (59%) oraz udzielać się w serwisach społecznościowych (49%).

 Jedna trzecia badanych posiadaczy telefonów komórkowych i smartfonów nie widzi potrzeby korzystania z usług mobilnych. Zwraca uwagę niski poziom wiedzy użytkowników na temat aplikacji.

 Tylko niecałe 20% konsumentów regularnie wykorzystuje swojego smartfona, aby uzyskać dostęp do usług video, VoIP oraz sklepów z aplikacjami mobilnymi.

 Trzech na dziesięciu badanych uważa, że operatorzy robią za mało, aby komunikować o nowych ofertach usług. Nieco ponad połowa konsumentów uważa, że jest dobrze poinformowana o planach taryfowych mobilnego Internetu.

 Potencjalni użytkownicy usług mobilnych, korzystaliby z nich chętniej pod warunkiem, że otrzymaliby wsparcie ze strony operatora sieci. Na przykład mobilne płatności znajdują się w kręgu zainteresowania 40% konsumentów, ale łatwiej byłoby im z nich skorzystać, jeżeli mieliby zapewnioną profesjonalną pomoc.

 Kluczowym powodem korzystania z niewielkiej liczby usług dodatkowych jest obawa przed zapłaceniem wyższego niż dotąd rachunku. Tak jest w przypadku klientów, którzy zrezygnowali z przeglądania stron www za pomocą komórki. 24% zrezygnowało w obawie przed tym, że zapłacą wyższy rachunek niż się spodziewali, a 14% stwierdziło, że jednak nie rozumie swojej taryfy mobilnego Internetu.

Wygląda na to, że wina za brak wykorzystania potencjału smartfonów spoczywa zarówno na operatorach sieci komórkowych jak i na użytkownikach nowoczesnych aparatów telefonicznych. Nieczytelny przekaz reklamowy, ale często również niekompetencja pracowników salonów i zbyt skomplikowane pakiety sprawiają, że konsument gubi się w gąszczu informacji. Bywa i tak, że nie chcąc wyjść na laików, klienci nie pytają profesjonalistów jak korzystać z Internetu i aplikacji, więc mimo chęci, zamykają się na usługi internetowe w swoim smartfonie.

Czytaj więcej na ey.media.pl

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl

Ceny za połączenia i SMS-y wewnątrz UE będą niższe

Od 15 maja operatorzy zobowiązani są do stosowania nowych, regulowanych stawek w połączeniach...

SMS ostrzegał przed silnym wiatrem

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa wysyła coraz częściej SMS-y z  ostrzeżeniami. Ostrzeżenia drugiego...
Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo