SMS-owy system ostrzegania zdał egzamin podczas huraganu Sandy w USA
Komentarze na Twitterze i w innych serwisach społecznościowych świadczą o entuzjastycznym przyjęciu SMS-ów ostrzegawczych przez zagrożone huraganem osoby przebywające w stanach Nowy Jork, Maryland, Wirgina, Wirginia Zachodnia, Massachussets, New Hampshire i Maine. Federal Communications Commission, czyli Federalna Komisja Łączności, która wdrożyła system jest w pełni zadowolona z efektów jego działania podczas huraganu Sandy.
Paradoksem jest, że w tak niesprzyjających okolicznościach udało się również przekazać wiedzę na temat działania systemu szerokim rzeszom Amerykanów, którzy do tej pory nie mieli styczności z powiadomieniami SMS.
System działający w USA jest obowiązujący dla wszystkich mieszkańców, którzy posiadają telefony komórkowe, jeżeli operator ich sieci komórkowej dobrowolnie przystąpił do Commercial Mobile Alert System. Program zakłada wysyłkę trzech rodzajów informacji do mieszkańców: ostrzeżenia publikowane przez prezydenta, ostrzeżenia dotyczące bezpośrednich zagrożeń dla bezpieczeństwa oraz wiadomości o zaginionych lub porwanych dzieciach. Zrezygnować można jedynie z subskrypcji dwóch ostatnich rodzajów, SMS-y od prezydenta są obligatoryjne.
Aby otrzymywać SMS-y nie jest potrzebna rejestracja w żadnej bazie, wysyłka odbywa się na podstawie położenia geograficznego telefonu komórkowego. Dlatego mieszkaniec Nowego Jorku nie dostanie powiadomienia, jeżeli zagrożenie występować będzie w Chicago. Jednak mieszkaniec Chicago, odwiedzający Nowy Jork w czasie występowania ryzyka, otrzyma wiadomość z ostrzeżeniem. Komisja odpowiadająca za system podkreśla, że system nie śledzi położenia osoby, która otrzymuje SMS-y.
Wyobrażamy sobie jak trudnym przedsięwzięciem logistycznym jest zintegrowanie milionów numerów telefonów komórkowych obsługiwanych przez różne telekomy z systemem rządowym. Operacja wprowadzania CMAS trwała prawie 5 lat, ale platforma działa bez zarzutu. Życzylibyśmy sobie, żeby w Polsce powstawały podobne, sprawnie funkcjonujące systemy ostrzegania.
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl